Sportovní kluby zahájily podzimní kampaně, oslovují nové členy

úterý, 5. září 2023, 06:55 Marketing MediaGuru

Sportovní svazy a kluby spouštějí náborové kampaně, cílí na nové zájemce a evidují rostoucí zájem o sport.

Nábory dětí, zdroj: Český hokej

Nábory dětí, zdroj: Český hokej

Sportovní svazy se začátkem školního roku uvádějí kampaně, které mají podpořit daný sport, přilákat nové členy a vysvětlit základní principy. Některé svazy také představí novou vizuální identitu, jiné chtějí zavést více videobsahu či budovat komunitu. Primárními komunikačními kanály jsou sociální sítě, nejčastěji Instagram, Facebook a TikTok. Pro sport jsou však důležité také kontaktní kampaně. „Přesuneme se i do offline světa. S mobilní střelnicí plánujeme objíždět školy, ale také hromadné akce. Každý si tak bude moct vyzkoušet, jak složité je i v klidu trefit terč,“ vysvětluje Karel Halberštádt, tvůrce obsahu pro Český biatlon.

Sportovní federace a svazy nejčastěji podporují nábory nových dětí prostřednictvím konkrétních klubů v dané lokalitě. „Myslím, že nábory jsou nejvíce efektivní ve chvíli, kdy se jí řídí kluby ve své konkrétní lokalitě. Právě pracovníci klubů znají nejlépe místní specifika a potřeby a mohou na ně zareagovat,“ říká Martin Peterka, marketingový ředitel CZ Basketball. Samostatné kluby organizují nábory dětí také v Českém biatlonu, který jako svaz především vysvětluje, jak a proč s biatlonem začít a představuje jednotlivé kluby, kterých je po Česku přes 70.

Kampaně nejčastěji probíhají během soutěží a různých eventů. CZ Basketball plánuje pokračovat v kampani „Předem nevíš“, novou sezonu chce zasvětit zejména oslavám 100 let organizovaného basketbalu v Česku a na Slovensku. „Společně se Slovenskou basketbalovou asociací připravujeme řadu událostí a oslavy se nám budou promítat do všech eventů, které pořádáme. Slavnostní zahájení bude 14. září, kdy postavíme kurt pro basketbal 3x3 přímo na společných hranicích,“ doplňuje Martin Peterka. Plánují také začít připravovat kampaně k mládežnickým mistrovstvím světa, která se v Česku uskuteční v roce 2025, 2026 a 2027. Do svých obsahů na sociálních sítích chtějí více zapojit také tvorbu videoobsahu. „Už jsme si vyzkoušeli, že to může fungovat při velkých reprezentačních událostech jako ME žen, MS žen U19 nebo předolympijská kvalifikace mužů,“ říká Peterka.

Vizuál ke 100 letům organizovaného basketbalu v Česku a na Slovensku, zdroj: CZ Basketball

Vizuál ke 100 letům organizovaného basketbalu v Česku a na Slovensku, zdroj: CZ Basketball

Náborové akce chtějí propojit s reprezentačními šampionáty také v České házené, kde plánují použít slogan a na něj navazující kampaň „Už jste to zažili?“. „Rádi bychom pomocí této komunikační linky vyzdvihli hlavní přednosti našeho sportu: atraktivitu i emoce,“ říká Michal Špaček, marketingový a obchodní ředitel Českého svazu házené. Podle vyjádření svazu zájem o házenou neustále roste a v minulé sezoně dokonce zaznamenali historicky nejvyšší úhrnnou návštěvu na reprezentačních utkáních v rámci jednoho ročníku. „O desítky procent vzrostl během posledních dvou let také počet našich fanoušků na sociálních sítích a v neposlední řadě jsme zaznamenali v minulém kalendářním roce 2022 nárůst v počtu aktivních členů o bezmála tři tisíce hráčů a hráček,“ doplňuje Špaček. Na novou sezonu chystají spuštění nového e-shopu a webových stránek obou nejvyšších soutěží.

Česká házená představila novou kampaň i sponzory

čtvrtek 31. srpna 2023

Českém biatlonu se začátkem nové sezóny plánují spustit platformu, která bude zaměřená na domácí biatlon s cílem vytvořit aktivní komunitu Českého biatlonu. „Primární cílovou skupinou budou ti, kteří už biatlon dělají nebo ho dělat chtějí. Chceme sdílet tréninkové tipy, přiblížit dění v klubech a podpořit domácí závody,“ říká Karel Halberštádt. Pochvalují si zároveň velký zájem o tento sport, za posledních 10 let se jim dokonce zdvojnásobila členská základna. Na podzim plánují představit novou vizuální identitu. „Současné logo nefunguje dobře v digitálním prostředí a celkově vidíme v naší vizuální komunikaci prostor ke zlepšení. Český biatlon tak dostane moderní tvář a měl by být ještě víc vidět,“ dodává Halberštádt.

Pro sportovní kluby i svazy jsou primárními komunikačními kanály sociální sítě, zejména Instagram, Facebook či TikTok. Klíčové jsou však také offline aktivity, které klubům i zájemcům o daný sport poskytují osobní kontakt. Sportovní kluby či svazy proto často objíždí školy, kde svůj sport prezentují. Svůj sport představuje na školách a různých akcích také Český svaz cyklistiky, který však své kampaně komunikuje také online. V předchozích svou letech spustili kampaň „Radost z“, která představovala jednotlivé cyklistické disciplíny. Letos na kampaň navazují spuštěním projektu „Radost ze zlepšení“, který poskytuje tipy a triky, jak se na kole zlepšit. „Zájem o náš sport nás velmi těší a moc si ho vážíme. Nyní je naším velkým úkolem všechny tyto nadšené cyklisty naučit provozovat cyklistiku pravidelně a také se jí účastnit pasivně, tedy sledovat a zajímat se o ni v rámci závodů a cyklistických akcí ať už u nás, tak v zahraničí,“ říká Martin Dvořák, Marketing & Events Český svaz cyklistiky.

vizuál kampaně Radost ze zlepšení, zdroj: Český svaz cyklistiky

vizuál kampaně Radost ze zlepšení, zdroj: Český svaz cyklistiky

Offline aktivity podporuje také Český hokej, který například projektem Lvíček ve školkách podporuje pohybovou gramotnost dětí. „Projekt Lvíček ve školkách je všeobecnou sportovní průpravou. V rámci projektu budou navštěvovat hokejoví trenéři s licencí B vybrané školky po celé České republice, kde budou třikrát týdně v dopoledních hodinách vést pohybovou aktivitu předškolních tříd,“ vysvětluje Michael Schuster, PR manažer a tiskový mluvčí Českého hokeje.

Vizuál kampaně Pojď hrát hokej, zdroj: Český hokej

Vizuál kampaně Pojď hrát hokej, zdroj: Český hokej

Největší náborovou kampaní Českého hokeje je projekt Pojď hrát hokej, který začne na začátku školního roku. V rámci této kampaně kladou důraz především na online aktivity. „Využíváme vlastní kanály akce Pojď hrát hokej na sociálních sítích a také vlastní webovou stránku pojdhrathokej.cz. Pomůžeme si ale i sdílením obsahu z našich hlavních kanálů (Český hokej), kde máme samozřejmě větší dosah a větší fanouškovskou základnu,“ dodává Schuster. V rámci projektu Pojď hrát hokej poskytuje Český hokej klubům hokejovou výstroj, kterou si noví hráči mohou od klubu propůjčit.

Nábory nových dětí organizují také jednotlivé kluby. „Nábory běží od startu sezony celosezonně. Snažíme se je průběžně komunikovat na všech našich dostupných kanálech, včetně zápasů v O2 areně a v loňské sezoně i formou outdoorové reklamy,“ vysvětluje Marek Táborský, tiskový mluvčí HC Sparta Praha, kde pořádají také dny otevřených dveří, kdy si děti mohou vyzkoušet trénink nebo také poznají zázemí pro mládež. Nově se navíc chystají děti oslovovat také v rámci kontaktních kampaní na základních školách.

-tšl-