Zlaté rozloučení s letošní sezónou historiků

Na náměstí v Horažďovicích se o uplynulém víkendu tímto skvělým výsledkem rozloučili s letošním domácím šampionátem historiků.

Zcela dominantním způsobem start – cíl zvítězila posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková na voze Toyota Celica GT-Four v letošní Invelt Rally Pačejov v kategorii historických vozů.

Po velmi slibném výsledku z předešlé soutěže přijel tým ACCR Racing21 na 44. ročník Invelt Rally Pačejov s cílem dosáhnout opět pódiového umístění a zároveň prokázat neustále se zvyšující úroveň výkonosti a spolehlivosti vozu Toyota Celica GT-Four ST165. V barvách týmu Racing21 se poslední soutěže letošního českého šampionátu zúčastnila také posádka Jan Bejvl – Jan Hlista s vozem Ford Fiesta XR2.

Za příjemného letního počasí se téměř 120 startujících posádek soudobých a historických vozů vydalo na trať soutěže s dvanácti rychlostními zkouškami o celkové délce 141 kilometrů, rozdělenou do dvou dnů. V sobotní programu bylo ve třech sekcích osm měřených úseků a na neděli zbyly ve dvou totožných sekcích závěrečně čtyři rychlostní zkoušky.

Vojtěch Štajf, motivovaný výsledkem z červencové Rally Bohemia, neponechal nic náhodě a od prvních kilometrů nasadili společně Veronikou Havelkovou na Toyotě Celica GT-Four důrazné tempo, které v první etapě zachytila jen posádka Neumann – Hlavatý na Mitsubishi Lancer Evo III. V závěru sobotního dne se pak Štajf potýkal s vibracemi svého vozu, zejména ve vyšších rychlostech. Přesto ukončil první etapu na vedoucí pozici s náskokem již 18,7 sekund na druhou posádku v pořadí. Posádce Jan Bejvl – Jan Hlista se v úvodu soutěže už tolik nedařilo a po druhé rychlostní zkoušce museli pro závadu spojky svůj Ford Fiesta XR2 odstavit. Mechanikům se však podařilo závadu v servisní zóně odstranit a posádka tak dostala druhou šanci v podobě nedělního startu v rámci Super Rally, ale s velkou časovou penalizací.

V neděli se závodní tempo posádky Štajf – Havelková, po výměně kardanové hřídele na jejich voze, ještě zrychlilo a značný odstup od konkurence demonstrovala hned úvodní ranní velmi náročná rychlostní zkouška v Čečelovicích, kterou vyhráli s náskokem 28,2 sekundy. A protože Štajf s Havelkovou nepustili za celou dobu trvání soutěže do vedení celkové klasifikace historiků žádnou jinou posádku, dojeli si v závěrečném podniku českého šampionátu pro zasloužené prvenství s náskokem téměř půl druhé minuty.

„Lepší závěr v letošní sezóně domácího šampionátu historických vozů jsme si s Verčou asi nemohli přát. V sobotu jsem pocítil vibrace vozu, což při rychlostech okolo 180 km/hod. nebylo vůbec příjemné. Situace se navíc dále zhoršovala, a tak jsme po nočním přemýšlení při ranním nedělním servisu přistoupili k výměně kardanové hřídele. Od té chvíle už se jelo parádně a moc jsme si zdejší erzety v okolí Horažďovic užívali. Pro mě je zajímavý také fakt, že s celkovým dosaženým časem bychom byli mezi soudobými moderními vozy ve dvacítce nejrychlejších,“ zhodnotil krátce soutěž Vojtěch Štajf a dodal: „Jsem moc rád, že se našim mechanikům podařilo od začátku sezóny dostat Toyotu do téhle formy. Všichni vědí, že jsme v podstatě začínali od nuly a poměrně rozpačitě, ale nyní se začíná konečně potvrzovat, že s přibývajícím výkonem a spolehlivostí je naše Celica GT-Four velmi konkurenceschopným vozem nejen na českých soutěžích, ale věřím, že i těch evropských. Teď se ale musíme zaměřit na závěr sezóny v Poháru 2+, kde očekávám velké souboje. S Frantou Rajnohou budeme naše průběžné vedení důrazně bránit už na blížící se Rally Morava, a při dobrém výsledku bychom mohli oslavit mistrovský titul již zde“.

Druhá posádka týmu ACCR Racing21 Bejvl – Hlista nakonec s vozem Ford Fiesta XR2 nastoupila v neděli zpět do soutěže, ale kvalitní výsledek bohužel neumožnila prasklá poloosa na deváté rychlostní zkoušce a ze soutěže musela odstoupit.

Komentářů celkem: 12
20. 9. 2023 12:451
3 1
Není to tak dávno, co Vojta srovnávání výsledků historiků se soudobými auty kategoricky odmítal. A najednou to sám zmíní v tiskovce... smajlíksmajlík
20. 9. 2023 12:582
0 0
Přesně to mě taky napadlo, jaká tady k tomu byla tenkrát vyhrocená diskuze a najednou? smajlík
20. 9. 2023 13:033
0 0
standak: Jeden fanousek Slavie se tomu urcite nedivi smajlík
21. 9. 2023 17:434 Upraveno 17:44
1 0
Snad jsme se tím nekonkrétním srovnáním nikoho nedotkli, jen jsme chtěli vyjádřit, kde se zhruba pohybuje výkonnost našeho auta, protože mezi historiky jsme popravdě moc velkou konkurenci kromě Vlasty Neumanna neměli. V souboji o první místo absolutně jely celý rok taky dvě neporovnatelná auta, a většinu fanoušků to přesto bavilo, i když někteří toto srovnání taky zpochyňují. Že to někoho pohorší u historické Toyoty, mě trochu zaráží. A jestli tím narážíte na památnou diskuzi, jestli byl v Krumlově tuším 2014 lepší Štajf nebo Kalista, tak k tomu snad jen to, že tenkrát pro historiky končil závod ještě před druhým Lipnem... tedy o jednu RZ míň = méně paliva, menší nutnost šetřit pneu atd. pro Jirku Kalistu, ale snad není třeba se k tomu vracet. Jirka Kalista jezdil taky slušný kule, navíc se Subaru, což byla a stále je moje srdcovka. Závěrem snad jen, že jsem podle hodně soukromých zpráv i komentů na SoMe rád, že naše Celica dělá fanouškům radost tak, jako nám.
21. 9. 2023 19:465
0 1
S tou nádrží Krumlov 14 to je myslím žert, neboť před druhým Lipnem (ted poslední RZ) byla tankovačka i servis, takže pneu taky neprojdou. Doporučuji si projít ZU. smajlík
21. 9. 2023 19:536
1 0
Ty jsi dobrý znalec, sorry, ale ZU z roku 2014 nemám čas ani chuť hledat. Chceš, abych tu napsal, že mi Kalda tenkrát natrhl řiť? Jsi k smíchu kámosmajlík
21. 9. 2023 20:357
0 1
To myslím Vojto není nutné takto psát naprudko, že natrhl. Harmonogramy jsou moje hobby a říkám furt jezdi ZU prostě nečtou smajlík , porovnávat áčkové Legacy a enkovou Imprezu bude asi krapet rozdíl ve výkonu.
21. 9. 2023 21:158
0 0
Jo v pohodě, pro mě už je to historie.
21. 9. 2023 21:449
0 0
Mě by Vojto zajímal tvůj názor na to, jak jsi zmínil starý WRC vs. nová R5, jak se na to koukáš ty?
22. 9. 2023 06:5610
0 1
Vojto, já rozhodně nejsem ten, koho by tohle srovnávání pohoršovalo. Naopak se rád podívám na to, jak se takovému autu vede mezi soudobými vozy. I ten soboj dvou kohoutů s Rally2 a WRC si fakt užívám, jak u trati, tak ve výsledcích. Ale jinak ano, narážel jsem přesně na tu diskuzi, která se strhla pod Kaldovo článkem po Krumlově 2014. Vždyť si teď udělal přesně to, co si předtím jemu vyčítal - míchání historiků mezi soudobé vozy. U kohokoliv jiného bych to v klidu přešel, ale v tvém případě mne to vzhledem k té minulé diskuzi fakt překvapilo... Nebo tobě snad vadilo, že Kalda v tom článku konkrétně zmiňoval tebe? V tvé tiskovce se, jak sám píšeš v komentáři "nekonkrétně srovnáváš" se soudobými auty, takže předpokládám, že to byl ten hlavní problém...
22. 9. 2023 07:1111
1 0
Ano, v tom je přesně ten pro mě podstatný rozdíl. Nesrovnávám se s nikým konkrétně. A to mě tenkrát vadilo od Kaldy. Ono není úplně fér ani srovnávat historiky napříč kategoriemi, protože předpisy a technika jsou v mnohém odlišné a těžko porovnatelné. O tom by se dalo diskutovat hodiny.
Fox
24. 9. 2023 22:2012
0 0
Vojto, neřeš. Ono obecně nemá cenu, aby se aktivní jezdec, který tomuhle sportu obětuje naprosto vše, dohadoval s nějakým "fanouškem", který akorát umí kecat na diskuzích.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!