Ve Vrchlabí vyrobili pětimiliontou automatickou převodovku DQ20.

Vrchlabský závod Škoda Auto vyrobil pětimiliontou automatickou převodovku DQ200

› Od zahájení výroby převodovek v říjnu roku 2012 vyrobila automobilka Škoda Auto 5 milionů sedmistupňových automatických převodovek DQ200 s přímým řazením
› Denní výrobní kapacita vrchlabského závodu činí 2 300 převodovek
› Vrchlabský supermoderní závod na výrobu komponentů je uhlíkově neutrální a široce využívá technologie Průmyslu 4.0

 Od zahájení výroby převodovek ve Vrchlabí v roce 2012 vyrobila automobilka Škoda Auto už pětimiliontou sedmistupňovou automatickou převodovku DQ200 s přímým řazením. O dvouspojkové převodovky z vrchlabského závodu je velký zájem – používají se nejen ve vozech této české automobilky, ale i v modelech ostatních značek koncernu Volkswagen. Do výroby převodovek automobilka důsledně zapojuje nejnovější technologie z oblasti Průmyslu 4.0.

Ivan Slimák, vedoucí závodu Škoda Auto ve Vrchlabí, uvádí: „Rád bych celému týmu k tomuto výjimečnému výsledku poblahopřál. Pětimiliontá převodovka DQ200 představuje obdivuhodný milník, který svědčí o naší technické zdatnosti a potvrzuje, jaký význam má výroba komponentů ve společnosti Škoda Auto pro celý koncern. Důvod je zřejmý: Naše vrchlabská pobočka do výroby důsledně zapojuje technologie Průmyslu 4.0 a v rámci značky se stala prvním uhlíkově neutrálním výrobním závodem.“

Vrchlabský závod Škoda Auto se řadí mezi nejvyspělejší podniky v České republice Radikální přeměnu vrchlabské pobočky na supermoderní závod pro výrobu komponentů zahájila automobilka Škoda Auto v roce 2011 a dnes je tento provoz jedním z nejpokročilejších výrobních podniků v zemi. Automatické převodovky DQ200 s přímým řazením se zde vyrábějí od října 2012. Necelá polovina z nich se dodává do modelů značky
Škoda, větší část se s úspěchem využívá ve vozech dalších značek koncernu Volkswagen.

Aby bylo možné silnou poptávku po sedmistupňové automatické převodovce DQ200 uspokojit, vyrábí se 7 dní týdnu v režimu 20 směn a roční výrobní kapacita dosahuje až 690 000 převodovek.

Vrchlabská pobočka automobilky je od konce roku 2020 uhlíkově neutrální a v rámci značky
se tak stala prvním závodem, který naplňuje důležitý cíl společnosti – udržitelnost výroby.
Na tomto klíčovém pilíři Škoda Auto buduje celkovou firemní strategii a ve svém podnikání se
zavazuje uhlíkovou stopu průběžně minimalizovat.

K dosažení uhlíkově neutrální výroby napomáhá ve Vrchlabí řada opatření: optimální energetickou účinnost zajišťuje vyspělé strojní vybavení, dopravní zařízení jsou napájena z moderních lithium-iontových akumulátorů a různé procesy včetně jednotlivých výrobních kroků jsou vysoce digitalizovány a navrženy pro technologie Průmyslu 4.0. Příkladem je autonomní přeprava dílů mezi obráběcími stroji CNC a metrologickým střediskem.

Dalším je pak robot typu „pick-and-place“ pro manipulaci s kovanou hřídelí převodovky pro její další zpracování. Tento chytrý manipulační systém, který společnost vyvinula interně, vyhodnocuje pomocí algoritmů záběry z 3D kamer a na jejich základě řídí uchopovací pohyby robota.

Přeměna českého automobilového sektoru v centrum elektromobility V souladu s uplatňováním strategie Next Level Škoda Strategy 2030 bude do roku 2030 výroba elektromobilů či jejich komponentů zavedena ve všech třech českých závodech společnosti Škoda Auto: v Mladé Boleslavi, Kvasinách i Vrchlabí. Ve spolupráci s koncernem Volkswagen a s partnery z oblasti státní správy i průmyslu chce Škoda Auto dále posilovat domácí automobilové odvětví a Českou republiku proměnit v centrum elektromobility.

Důležitým milníkem na této cestě je spuštění výroby bateriových systémů pro plně elektrické
vozy na platformě MEB, mezi které se vedle modelu Škoda Enyaq řadí i další koncernové
elektromobily. Výroba byla zahájena v květnu roku 2022 v hlavním závodě v Mladé Boleslavi.

 

Škoda Auto vyrobila pětimiliontou automatickou převodovku DQ200 s přímým řazením Zástupci vrchlabského týmu pro výrobu převodovek DQ200 s přímým řazením společně s vedoucím závodu Ivanem Slimákem a zástupci Odborů KOVO oslavili jubileum pěti milionů vyrobených převodovek.

 

 

Škoda Auto
se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level – Škoda Strategy 2030“; usiluje o to, aby se do roku 2030 pomocí atraktivních nabídek ve vstupních segmentech a dalších modelů s rlektrickým pohonem
zařadila mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě; směřuje na pozici nejúspěšnější evropské automobilky na důležitých růstových trzích jako je Indie a severní Afrika; v současnosti nabízí zákazníkům 11 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq, Enyaq Coupé, Slavia a Kushaq; v roce 2022 dodala zákazníkům celosvětově více než 731 000 vozů; je už 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců; v koncernovém svazku samostatně vyvíjí a vyrábí vedle vozů také komponenty jako bateriové systémy pro platformu MEB, motory a převodovky;
provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem;
zaměstnává celosvětově více než 40 000 pracovníků a je aktivní na více než 100 trzích.