Ve Frostpunk 2 bude mráz hrát druhé housle, otěže převezme politika
zdroj: Foto: 11 Bit Studios

Ve Frostpunk 2 bude mráz hrát druhé housle, otěže převezme politika

4. 10. 2023 15:00 | Novinky | autor: Jan Slavík |

Mráz je stejně jako všechny ostatní přírodní jevy vlastně docela přímočarý. Jednoduchý. Nekomplikovaný ve své lhostejné finalitě. Jste v něm a zmrznete – jasné jak facka. Snaha tomu předejít už samozřejmě může nabýt daleko rozmanitějších i zábavnějších tvarů, jak ostatně předvedla povedená survivalová strategie Frostpunk. Zdá se však, že v chystaném pokračování Frostpunk 2 už omrzliny nebudou nepřítelem číslo jedna. Tuhle pozici totiž převezme daleko prohnanější a nepředvídatelnější protivník: Samotní lidé.

Základní koncept hry zůstane stejný – budete stavět kolonii ve světě schváceném věčnou zimou, kde se vzpomínky na jaro už pomalu přesouvají jen do pohádkových knížek. Škála stavění od minula o něco vzroste, místo péče o každou chajdu budete poroučet k budování celých městských čtvrtí naráz, ale motivy strategické hratelnosti přetrvávají.

Tedy krom toho ústředního. Ne, neoteplilo se, ale zároveň nehrozí žádná apokalyptická bouře jako v jedničce, lidstvo se víceméně zvládlo aklimatizovat a přijít s dostatečnými technologiemi vytápění i těžby surovin. Mráz už díky tomu není takový strašák a civilizace má proto čas se věnovat jiné kratochvíli: Mocenskému pletichaření.

Vaše kolonie se nově bude dělit do různých frakcí s odlišnými názory a ideologiemi. Vtip pak spočívá ve faktu, že nové vyhlášky či pravidla nemůžete jen tak s maniakálním smíchem sypat z rukávu, jak se vám zlíbí, ale musí vám je odsouhlasit Koncil. Tenhle nový sněm a s ním související budova bude natolik důležitá, že vás hra dokonce nechá se podívat dovnitř:

frostpunk 2 council zdroj: Foto: 11 Bit Studios

Tahanice o přízeň frakcí, úplatky, nátlak či ještě jiné a možná temnější metody, jak pro svou prosazovanou doktrínu získat dostatečnou podporu, by pak měly být hlavním hnacím motorem celého stavitelského zážitku. Jinak řečeno, Frostpunk 2 už nebude čistý survival, spíš společensko-politická strategie v mrazivých kulisách.

Což zní na jednu stranu zajímavě, na druhou mě ale hned zarazila skutečnost, že se o návrzích vždycky bude muset hlasovat. Pokud se Frostpunk 2 hodlá prosekat ledem a ponořit se do vod politiky, nedávalo by větší smysl, kdyby demokracie byla jenom jednou z možností? Ale kdo ví, třeba vás hra opravdu nechá nastolit pořádně železnou totalitu a tvůrci jen zatím nechtěli vyložit všechny karty.

Frostpunk 2 by měl vyjít v první polovině příštího roku a prozatím míří pouze na PC.

Nejnovější články