Unikátní robotický skladovací systém technologie AutoStore s investicí ve výši čtvrt miliardy korun spustila ve svém logistickém centru v Ostravě společnost Malfini, lídr na trhu reklamního textilu, která ze severu Moravy obsluhuje zákazníky ve víc než 35 zemích Evropy.

Dodavatelem automatizovaného řešení je česká pobočka norské společnosti Element Logic. Pásku spolu s předsedou správní rady firmy Radkem Veselým a technickým ředitelem Michalem Seltenreichem přestřihl i hejtman Moravskoslezského kraje Jan Krkoška.

Zefektivnit práci zaměstnanců

„Naším skladem prochází denně zhruba 170 tisíc kusů textilu a především zajištění potřebné kapacity pro vychystávání zejména ve špičkách bylo hlavním důvodem realizace AutoStoru,“ říká Radek Veselý. Cílem robotizace je vyskladňovat rychleji, zefektivnit práci zaměstnanců a současně snížit fyzickou náročnost práce.

Zleva předseda správní rady firmy Malfini Radek Veselý, hejtman Moravskoslezského kraje Jan Krkoška a Michal Seltenreich, technický ředitel Malfini.

Jak dodává Michal Seltenreich, který má logistické centrum firmy ve své gesci, díky vysoké hustotě skladování v AutoStoru bude možné v nové zóně ukládat až o pětinu více textilu než v původním regálovém uspořádání.

Nejprodávanější kusy budou automaticky na nejlépe dostupných místech a zboží tak bude po zadání objednávky vychystáno rychleji. Nová technologie na rozloze 2650 metrů čtverečních obsáhne 96 400 plastových boxů (tzv. binů), rastr o 16 vrstvách, kde je 107 řad na délku a 69 na šířku, obsluhuje 65 robotů. Součástí jsou také výstupní a vstupní porty. Na ploše 640 metrů čtverečních jsou dále dopravníky včetně formátovacích strojů na kartony.

Implementace systému za sedm měsíců

Dodavatelem a integrátorem skladového systému AutoStore je společnost Element Logic Czech Republic, která instalovala také další technologie, jako jsou dopravníky nebo automatické skládání a zavírání kartonových boxů, což ještě více urychlí práci.

„Implementace automatizovaného systému na ploše 2650 metrů čtverečních v logistickém areálu v Ostravě Kunčičkách zabrala přibližně 29 týdnů. Předtím bylo potřeba vyskladnit a demontovat část původního regálového skladu a přesunout některá pracoviště a technologie. Vzhledem k rostoucí poptávce a potřebě lépe pokrýt jednotlivé špičky během roku byla automatizace pro společnost Malfini skvělým řešením, díky kterému budou schopni udržet si stávající pozici na trhu i nadále růst,“ uvádí Jindřich Kadeřávek, CEO Element Logic Czech Republic.  

Logistické a distribuční centrum Malfini v Ostravě v číslech:

– 19 300 metrů čtverečních rozloha
– 300 tisíc balíků skladem
– 25 milionů kusů textilu skladová kapacita
– dodávky na klíčové trhy do okolních států jsou realizovány do 24 hodin
– až 170 tisíc kusů textilu vyexpedovaných za den
– na ploše 2650 metrů čtverečních technologie AutoStore, deset výstupních a dva vstupní carusel porty
– 65 robotů
– 96 400 plastových boxů (binů)
– dopravníky a formátovací stroje na kartony na ploše 640 metrů čtverečních

Malfini, a.s., se sídlem v Ústí nad Labem je středoevropským lídrem na trhu reklamního textilu. Společnost nabízí přes 300 různých produktů, a to se značkami Malfini, Malfini Premium a Piccolio, které doplňují pracovní oděvy Rimeck, pracovní textil Tricorp, bezpečnostní obuv Bata Industrials a nově i obuv značky Puma. Celkové roční tržby překračující dvě miliardy korun jsou výsledkem práce víc jak 380 zaměstnanců.

Element Logic je norská společnost, která se stala předním technologickým a intralogistickým dodavatelem za posledních třicet let. Navrhuje, implementuje a dodává širokou škálu automatizovaných a statických skladových řešení. Chytrá, robotická a softwarová řešení zrychlují expediční proces, pomáhají optimalizovat intralogistické procesy a současně velmi efektivně snižují náklady.