14. 10. 2023 09:02 − 1090× − 0

Cesta favorita za francouzským titulem v ohrožení?

Předposlední díl francouzského šotolinového mistrovství přinesl do seznamu vítězů nové jméno a zamotal boj o titul.

Pouze dva jezdci ze špičky mistrovství letos dokázali vyhrát některý z dosud uskutečněných podniků. Hned ten první opanoval Jean-Baptiste Franceschi, který si vůbec zle nepočínal ani na dalších soutěžích a dlouhou dobu se vyhřívá na pozici lídra. Moc rád by navázal na loňský úspěch svého bratra Mathieuho. Ten se také se Škodou Fabia Rally2 evo účastnil tohoto šotolinového mistrovství a získal titul. A nezískal jej kdovíjak, ale přímo naprostou dominancí. Dokázal totiž vyhrát všech šest uskutečněných podniků. K tak skvělé statistice má Jean-Baptiste daleko, když zatím zvítězil jen ve dvou soutěžích. Na konci srpna svedl úspěšný boj s dvěma vozy Hyundai. Matthieu Margaillan se v první části loňské sezóny jevil za volantem Fabie R5 jako nejsilnější Franceschiho soupeř, než v půlce roku dvakrát havaroval a nakonec jej z druhé příčky sesadil Florent Todeschini. Ten tehdy pilotoval Ford Fiesta Rally2, který dostal k dispozici od francouzské automobilové federace jako odměnu za vítězství v juniorském šampionátu 2021. Pro letošek přesedlal do Hyundaie i20 N Rally2 a sezónu rozjel tak, jak tu loňskou opustil. Sérií druhých míst. Margaillan naopak začal havárií, po které s novější technikou v podobě Fabie Rally2 evo zvítězil nejprve v Castine a pak i na první šotolinové návštěvě Korziky. Minulou Rallye Terre de Lozére ovšem nedokončil a Todeschini se znovu dostal před něho. Trochu se tak začíná rýsovat opakování loňské sezóny. O víkendu pokračovala v Millau a Margaillan si na start dovezl zbrusu novou Fabii RS Rally2.

Hned v první etapě ale třetí muž průběžného pořadí doplácel na defekty. Během třech rychlostních zkoušek jej potkaly hned dva a tak se dokonce musel smířit s pádem na čtvrtou příčku za Benjamina Clemencona. Pilot Volkswagenu Polo GTI R5 nemohl minule kvůli nemoci startovat a teď se vrátil bojovat o ztracenou čtvrtou příčku mistrovství. Připravil jej o ni Charles Munster, který minule dostal svůj Hyundai i20 N Rally2 až na stupně vítězů. Tentokrát ale nestartoval a situaci Clemenconovi výrazně usnadnil. Rozhodně ale nejde říct, že by se pilot VW v Millau nesnažil. V neděli totiž dokázal úspěšně odolávat útokům Margaillana a nakonec si umístění na bedně o 5,5 sekundy udržel. A to přitom Margaillan svou novou Fabii rozhodně nešetřil a vyhrál s ní polovinu rychlostních zkoušek. Závěry sezóny mu prostě nesvědčí a i letos to pomalu začíná vypadat, že pozici vicemistra už nezíská. Do nejlepší pětky výsledků Rallye Terre des Cardabelles – Millau – Aveyron chtěl zamířit i Emmanuel Gascou, ale v poslední zkoušce se svým Citroenem C3 Rally2 chyboval a pustil před sebe Erica Rousseta v Citroenu C4 WRC. Suverénem zkrácené první etapy se stal Todeschini. Původně se mělo odjet šest rychlostních zkoušek, ale druhá sekce byla odvolána po fatálním incidentu na prvním testu, který nepřežil jeden z pořadatelů. Pilot Hyundaie odjížděl do druhého dne s náskokem 13,3 sekundy na lídra mistrovství. Franceschi ranní sekci zvládnul výrazně rychleji a svůj odstup snížil zhruba na třetinu. Todeschini se ale o svůj první triumf kariéry dokázal statečně poprat. V předposlední zkoušce svého hlavního soka dokonce porazil a tím úspěšně odrazil všechny jeho snahy. První triumf nemohl přijít v lepší čas. Todeschiniho udržel v boji o titul a oddálil jej od třetího Margaillana. Pokud ale závěrečnou soutěž za měsíc v Courthézonu Franceschi vyloženě nepokazí, první příčku by si měl udržet.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!