Po třech letech byla dokončena modernizace trati mezi hlavním nádražím v Plzni a Koterovem

16. říjen 2023 17:33, aktualizováno

Cestujícím v Plzni už slouží nový čtyřkilometrový úsek železnice z hlavního nádraží do Koterova. Asi nejvíce lidé ocení novou zastávku Plzeň-Slovany. Vlak se tak přiblížil obyvatelům hodně osídlené části města.

Slavnostní přestřižení pásky

Po zhruba třech letech oficiálně skončila modernizace železniční trati z Plzně ve směru na České Budějovice. Rekonstrukce zhruba čtyřkilometrového úseku mezi hlavním nádražím a Koterovem je další hotovou etapou v rámci modernizace celého plzeňského železničního uzlu. „Trať v tomto úseku sice už byla dvoukolejná, ale potřebovala velké úpravy, navýšit kapacitu, rychlost i bezpečnost,“ popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Železniční zastávka Plzeň - Slovany

Největším přínosem pro cestující je vznik nové zastávky. Místo hůře dostupné stanice Plzeň-Koterov na okraji města zastavují nově osobní vlaky v hustě osídlené městské části Plzeň-Slovany, což cestující kvitují. „Na slovanské zastávce je zajištěn bezbariérový přístup a její součástí je přemostění lávkou a napojení na MHD,“ uvádí Jiří Svoboda. Původní, koterovská, zastávka zaniká, dojde k demolici a bude zde vybudován obchvat.

Stavba celkem stála více než dvě miliardy korun. Přispěla na ni Evropská unie. Národní podíl šel ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Přes 50 milionů korun investovalo město Plzeň, jež postavilo například moderní lávku u obchodního centra Olympia v Černicích.

K modernizaci trati se svojí stavbou za 869 mil Kč připojilo i Ředitelství silnic a dálnic. „Využili jsme situace, abychom v budoucnu nezasahovali do dráhy, a připravili jsme tunelový zárodek pro stavbu I/20 Jasmínová–Jateční. Tu plánujeme zahájit pravděpodobně v roce 2030,“ říká vedoucí úseku výstavby plzeňské správy ŘSD Michal Bárta.

autoři: Lukáš Milota , abk | zdroj: Český rozhlas Plzeň
Spustit audio