Umělá inteligence, která poradí s investicí, banka bez papírů či ChatGPT místo bankéře. I to jsou výsledky digitalizace, ke kterým v posledních letech směřují nejen tuzemské banky. To, co by se před lety zdálo jako utopické, je teď často realitou a dokazuje to i zapojení umělé inteligence do běžných procesů v rámci České spořitelny.

„Ještě před deseti lety byly mobilní platby úplně na počátku, dnes je to naprosto běžná součást života každého z nás,“ připomíná Petr Beneš, zkušený specialista v oblasti technologií a digitalizace.

„Umělá inteligence je dnes jedna z největších změn v tom, jak konzumujeme digitální obsah, a je jisté, že se to brzy promítne i do bankovnictví v oblastech jako personalizace, prevence podvodů a vůbec automatizace bankovnictví jako takového,“ říká Beneš, který byl hostem Forbes BrandVoice podcastu.

Martin Kobza (vpravo) a Petr Beneš
Martin Kobza (vpravo) a Petr Beneš

Spolu s ním do studia dorazil Martin Kobza, člen představenstva České spořitelny zodpovědný za IT a provoz, který stál u zrodu zcela nového digitálního bankovnictví George. Po příchodu z rakouské centrály Erste Group do vrcholového managementu České spořitelny bylo jeho cílem proměnit tradiční banku ve fintechovou společnost.

„Umělá inteligence není nic nového, dříve byly ale podobné systémy velmi nedokonalé. Dnes je technologie mnohem dál, prostřednictvím digitálního bankovnictví George už při správě financí zařídíte téměř vše,“ dodává Martin Kobza.

Jak vypadá přerod od tradičního bankovního domu k digitální společnosti? Jak ovlivní inovace naše finance? A co vše mohou klienti Erste Premier udělat online? Poslechněte si další díl Forbes BrandVoice podcastu.