Stellantis Pro One posiluje.

Stellantis Pro One posiluje své vedoucí postavení v oblasti užitkových vozů díky nové řadě dodávek druhé generace s konektivními službami

  • Bezprecedentní obnova celé modelové řady dodávek v rámci strategie Stellantis Pro One znamená světovou premiéru dvanácti nových modelů napříč všemi segmenty dodávek značek Citroën, FIAT Professional, Opel a Peugeot.
  • Koncepce „Pět značek, jedna síla“ nabývá konkrétní podoby nových dodávek ve všech segmentech (kompaktní, střední i velké): Nový Citroën Berlingo, Jumpy, Jumper; Nový FIAT Professional Doblò, Scudo, Ducato; Nový Opel Combo, Vivaro, Movano; Nový Peugeot Partner, Expert, Boxer; a Nový Ram ProMaster EV do konce roku 2023.
  • Priorita nulových emisí: bateriové elektromobily 2. generace nabízející větší dojezd u všech modelů (až 420 km) a rozšíření stávající řady středních dodávek na vodíkové palivové články o velké dodávky (2024).
  • Mezi nové technické vlastnosti řady patří:
    • Nové kokpity
    • Nový desetipalcový systém infotainmentu
    • 18 vylepšených pokročilých asistenčních systémů řízení, včetně autonomního řízení 2. úrovně
    • 100% konektivita ve standardní výbavě
    • Inovativní řešení e-PTO (Electric Power Take Off) umožňující využití trakční baterie pro přestavby
    • 100 % nových dodávek do konce roku 2023 s nabídkou konektivních služeb, s aktualizacemi „over the air“ od roku 2026, což pomůže splnit cíl prodeje online služeb ve výši 5 miliard EUR, což je jedna ze sedmi oblastí přispívajících ke strategickému plánu Dare Forward 2030

 

Pro skupinu Stellantis je prioritou nabízet firmám a podnikatelům užitkové vozy splňující uživatelské potřeby z hlediska kapacity, bezpečnosti a všestrannosti. V tomto duchu představila skupina 23. října 2023 svou kompletní řadu středních a velkých užitkových dodávek. Celkem se jedná o 12 zmodernizovaných a elektrifikovaných vozů značek Citroën, FIAT Professional, Opel a Peugeot.

Tyto vozy jsou klíčovou součástí strategické ofenzívy Stellantis Pro One, kterou před několika dny zahájila obchodní jednotka užitkových vozů skupiny Stellantis.

Stellantis se opírá o celou řadu pokročilých technologií elektrifikovaného pohonu a systémů zajišťujících bezpečnost, asistenci řízení a konektivitu, aby vozidla značek skupiny Stellantis nabídla uživatelsky příjemné prostředí a stala se efektivními pomocníky svých profesionálních majitelů.

„Tato druhá generace dodávek s nulovými emisemi poskytuje v souladu s očekáváními zákazníků větší dojezd na elektrický pohon, další nabídku palivových článků, 18 asistenčních systémů řízení, plnou konektivitu a inovace, jako je například Electric Power Take Off. Ještě více tak posílí naše současné vedoucí postavení v oblasti elektrických užitkových vozů a ve všech segmentech dodávek,“ uvedl Xavier Peugeot, senior viceprezident obchodní jednotky užitkových vozů skupiny Stellantis.

Stellantis je v současné době nesporným lídrem v oblasti bezemisního pohonu užitkových vozů. Nabízí jak plně elektrické vozy, tak i pohon využívající palivových článků. Obnovená řada užitkových vozidel zahrnuje bezemisní technologie 2. generace a také vlastní bateriové systémy vyvinuté pro elektromobily, které zajišťují větší dojezd bez omezení užitných vlastností vozů.

Elektrický pohon 2. generace zajišťuje novým kompaktním dodávkám nejlepší dojezd ve své kategorii, a to 330 kilometrů. V nových středně velkých elektrických dodávkách poskytují baterie o kapacitě 50 nebo 75 kWh dojezd až 350 kilometrů. V segmentu velkých dodávek vybavuje skupina své vozy baterií o kapacitě 110 kWh pro nejlepší dojezd na elektrický pohon ve své kategorii, a to až 420 km. Rychlonabíjecí stanice o výkonu 150 kW navíc umožňují nabít baterii velké dodávky z 0 na 80 % za méně než hodinu.

Vedoucí postavení skupiny Stellantis v oblasti bezemisních vozidel posiluje rovněž rozvoj pohonu využívajícího vodíkové palivové články. Druhá generace vodíkových palivových článků ve středně velkých dodávkách, jejíž uvedení na trh je naplánováno na polovinu roku 2024, bude využívat systém „mid-power“, který je exkluzivitou skupiny Stellantis.

Dojezd dosáhne až 400 km, což je v této třídě rekord. Pohon na vodíkové palivové články se v roce 2024 rozšíří na velké dodávky s architekturou „mid-power“, dojezdem až 500 km a dobou nabíjení pět minut.

Mezi tyto další technologie patří například:

  • Systém rekuperačního brzdění, který zohledňuje hmotnost vozidla a dynamiku vozovky pro maximalizaci rekuperace energie
  • Tepelné čerpadlo v kompaktních elektrických dodávkách optimalizuje spotřebu energie v chladném počasí, aby se maximalizoval dojezd vozu

V centru pozornosti řidičů je obnovená řada užitkových vozů zahrnující následující technologie:

  • Nová generace rozhraní člověk–stroj (HMI), která zvyšuje produktivitu a bezpečnost. Přístrojové desky a středové displeje jsou větší a řidič je může sám konfigurovat.
  • Systém dynamického prostorového vidění (Dynamic Surround Vision) využívá vnější kamery, které poskytují široký výhled kolem vozu a pomáhají při navigaci v dopravě a v přeplněných ulicích.
  • Bezdrátové připojení, které se aktivuje při dodání vozidla, umožňuje informovat řidiče a zajišťuje spojení mezi manažery a vozovým parkem v reálném čase. K dispozici jsou tak rovněž cenově výhodné balíčky služeb, jako je preventivní údržba, výuka ekologické jízdy, zohlednění nabíjecích stanic pro elektromobily a správa nabíjení. Aktualizace softwaru probíhá over-the-air.
  • V kompaktních dodávkách umožňuje nový dokovací systém Smartphone Station připojit telefon ke speciální aplikaci, která ho přemění na ovládací panel, včetně interakce s ovladači na volantu, což představuje nákladově efektivní způsob, jak vylepšit online prostředí.
  • Ve velkých dodávkách se využívá špičkové řešení asistované jízdy 2. úrovně díky kombinaci adaptivního tempomatu s funkcí Stop and Go, asistenta pro jízdu v jízdním pruhu a asistenta pro jízdu v dopravní zácpě. Kromě toho je nová generace spalovacího motoru spojena s osmistupňovou automatickou převodovkou, která zvyšuje dojezd a kapacitu.
  • Všechny nové dodávky jsou vybaveny full LED světlomety pro vynikající výhled a bezpečnost.

„Podstatou naší zákaznicky orientované obnovy celé řady dodávek je nekompromisnost – co se týče dojezdu, kapacity, bezpečnosti a konektivity,“ uvedl Luca Marengo, produktový manažer obchodní jednotky užitkových vozů skupiny Stellantis.

Systém ePTO (e-Power Take Off) 400 V umožňuje elektrifikovat kompletní řadu užitkových vozů, aniž by došlo ke snížení užitečného zatížení vozu. Systém ePTO čerpá energii z již instalované baterie a nevyžaduje samostatný zdroj energie.

V Severní Americe dojde k obnově produktové řady užitkových vozů značky Ram s novými elektrifikovanými dodávkami a pickupy, zejména modelem Ram ProMaster EV do konce roku 2023 a modelem Ram 1500 REV do konce roku 2024.

Součástí budoucího portfolia je i technologie vodíkových palivových článků. Podrobnosti budou zveřejněny později.

Zjistěte více o těchto nových užitkových modelech:

# # #

Stellantis

Stellantis (NYSE / MTA / Euronext Paris: STLA) je jedním z předních světových výrobců automobilů a poskytovatelů mobility. Naše značky Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep®, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall, Free2move a Leasys jsou ikonické a nesou v sobě bohatou historii. Jejich inovativní produkty a služby jsou prodchnuty vášní vizionářů, kteří je založili, i nadšením dnešních zákazníků.

Díky naší rozmanitosti jsme lídrem v oblasti mobility zítřka. Stellantis usiluje o to být nejlepší, nikoliv největší společností v oblasti udržitelných technologií mobility a zároveň vytvářet ještě větší přidanou hodnotu pro všechny zúčastněné strany a komunity, v nichž působí. Více informací www.stellantis.com/fr