Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Křižník pro nejdrsnější harleyáře burácí dvoulitrem. Road Glide je úplně nový

Část motorkářů si stále myslí, že Harley-Davidson je firma, která před dlouhou dobou zamrzla, oprašuje staré stroje a pouze je přizpůsobuje novým emisním normám. V posledních letech ovšem tato americká značka začala z tohoto stínu vystupovat například novým Sportsterem S a velký rozruch způsobila především s moderním cestovním endurem Pan America.
Harley-Davidson Road Glide CVO

Harley-Davidson Road Glide CVO | foto: Jan Altner

Motocykly Street Glide a Road Glide byly vždy modernizovány spíše opatrně, jednak proto, že typický zákazník Harleye je většinou konzervativní a hlavně proto, že byly samy o sobě dost úspěšné.

Krásné nové stroje

Jenže nastal čas, kdy se v Milwaukee rozhodli pro radikální změnu. Harley-Davidson představilo v rámci oslav 120 let založení značky nové modely, u kterých zůstalo jen něco málo z původního DNA, ale po technické a konstrukční stránce se jedná o naprosto nové stroje.

Vyzkoušeli jsme model Road Glide CVO. Vývojáři se snažili zachovat charakter a vzhled motocyklu, podobný zůstal tvar světla a přední „žraločí předkus“ tolik typický pro Road Glide. Přední kapota je samozřejmě opět pevně spojena s tělem motocyklu a neotáčí se s řídítky. Na první pohled je design propracovanější, v mnoha detailech kompaktnější. Důraz byl kladen na aerodynamiku i pohodlí jezdce. Dokonce i kufry jsou víc srostlé s motocyklem a celkově vypadá design dynamičtěji než u předchozí generace.

Harley-Davidson Road Glide CVO

Námi testovaný motocykl byl v barvě Dark Platinum, ale k dispozici je i barevné provedení Whiskey Neat Raven Metallic s airbrushovými detaily a linkami. Druhé provedení je ručně zpracované a vypadá fantasticky, to však za příplatek sedm tisíc eur! Designovou zajímavostí jsou i kola, která jsou kombinací litých a drátěných ráfků.

Pozice jezdce na motocyklu je podobná předchozí generaci. Trochu nezvyklá jsou vyšší řídítka, ale sedlo je velmi pohodlné a s jeho výškou 720 mm nebudou mít problém ani jezdci menšího vzrůstu. Startování je samozřejmě bezklíčové a hned po jeho zapnutí vás ohromí obrovský 312 mm široký displej. Nejenže vám nabízí velké množství dobře přehledných informací, ale je i částečně konfigurovatelný a umožňuje i skutečné zrcadlení CarPlay pro mobilní telefony Apple. Android má možnosti trochu omezenější, ale propojení přes bluetooth funguje i s těmito telefony.

312 mm široký dotykový display

Celý infotainment se dobře ovládá na řídítkách, ale pokud upřednostňujete ovládání dotykem, displej to umožní i v rukavicích. Je-li vám to stále málo a vaše helma disponuje handsfree sadou, můžete informační systém ovládat i hlasem. Model CVO nabízí i kvalitní reproduktory.

Pokud někde uvidíte velkou motorku s hudbou nahlas, asi si o jezdci pomyslíte nepříliš lichotivé věci, ale z vlastní zkušenosti musím přiznat, že je fajn zpříjemnit si cestu oblíbenými songy, a navíc to je poměrně návykové, tedy pokud nejedete nad 100 km/hod, pak už to není ono.

Kufr se zabudovaným reproduktorem

Standardní plexištít není velký, ale dobře chrání i při vyšších rychlostech. Světla jsou samozřejmě LED, hlavní lampa je v kapotě hodně vykrojená až do stran, takže jsou světla slušně vidět i z boku. Zrcátka jsou dobře umístěná, a navíc i díky nízkým vibracím stroje dobře čitelná.

Dvoulitr

Srdcem stroje je velký dvouválec do „vé“ Milwaukee-Eight™ 121 VVT. Název vypovídá o dvou zásadních vlastnostech motoru. Objem vzrostl na 121 palců krychlových (tedy na 1 977 ccm) a písmena VVT upozorňují na systém variabilního časování ventilů. V číslech to znamená, že točivý moment vzrost na 183 Nm a výkon na 115 koní. Důležitější než čísla je ale pocit za řídítky, když otočíte pravou rukou. Motor má krásně hladký nástup od nízkých otáček, ale v pěti tisících otáčkách za minutu se umí pěkně rozvášnit. I když se motor hodně zkultivoval, nechybí mu emoce a rozvernost.

Nový motor Milwaukee-Eight™ 121 VVT

Dobře odstupňovaná je i převodovka, která evidentně počítá nejen s kocháním se, ale i s vyšší cestovní rychlostí. Dvouválec slušně brzdí motorem a stydět se nemusí ani za zvuk, který je dost dobrým kompromisem mezi tím, co dnešní předpisy umožňují a tím co by si asi přála většina motorkářů. Nádrž má kapacitu 22,7 litrů. Při klidné jízdě se spotřeba vejde pod 6 l/100 km a motork pak nabízí dojezd ke čtyřem stům kilometrům.

Milovník chromu a pohodlí je gigant, který odhazuje kila na startu

Pohotovostní hmotnost stroje je 393 kg, to není zrovna málo, ale oproti předchozímu modelu klesla o příjemných 15 kg. Díky vyšší hmotnosti je složitá především manipulace s motocyklem na místě, ale zkušenému jezdci nebude bezprostředně po rozjetí stroje činit výraznější problém. Překlápění do zatáček je snadné, a navíc se zvýšil úhel náklonu. Nová přední obrácená 47 mm vidlice nyní funguje dobře, ale uživatelsky nastavitelná není. Zadní tlumič naopak nastavitelný je, zdvih zadního odpružení vzrostl o padesát procent na 76 mm. Díky těmto změnám se citelně zlepšily jízdní vlastnosti i jízdní komfort „roudky“.

Typická přední kapota s „žraločím předkusem“

Harleye se za poslední roky výrazně zlepšily na brzdách, ale nové „glajdy“ posunuly i tuto oblast o pořádný kus dál. Brzdy jsou skvěle dávkovatelné a vynikající je i jejich účinnost. V předu jsou čtyřpístkové třmeny Brembo nasazeny na dvou plovoucích 320 mm kotoučích a vzadu je jeden 300 mm brzdový kotouč. Přední a zadní brzdy jsou propojené, systém navíc disponuje „zatáčkovým“ ABS. Elektronická a bezpečnostní výbava řadí „roudku“ na špičku cestovních motocyklů a nabízí velmi slušnou výbavu.

Všechno lepší

Nové generace motocyklů bývají obvykle lepší, ale Harley-Davidson vylepšil na Road Glide zkrátka úplně všechno a celkem radikálně. Navíc dokázal všechny komponenty skvěle sladit dohromady a z oldschoolového křižníku udělat sebevědomý dynamický stroj nabitý moderními technologiemi. Především díky hmotnosti se hodí spíše pro zkušené jezdce.

Harley-Davidson Road Glide CVO

Dalším omezením v přílivu nových zákazníků bude i cena. H-D zatím představilo novou generaci pouze ve spojení s limitovanými CVO modely a tam cena startuje na víc než devíti stech tisících korunách. Přesto je zatím strojů nedostatek a počkáte si na ně i několik měsíců. Výrobce zatím mlčí o tom, kdy se nová technologie dostane nejen do CVO modelů, ale očekávejme, že to bude brzy.

Autoři:
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...