Andrea Hurychová stála u zrodu influencer marketingu v Česku. Teď agenturu prodala Vargově Lafluence

WeDigital přechází pod křídla startupu Lafluence. Podle vyjádření vzniká největší marketingová společnost v zemi se zaměřením na influencery.

Peter BrejčákPeter Brejčák

Andrea Hurychová

Foto: Lafluence

Andrea Hurychová byla u začátků influencer marketingu v Česku

0Zobrazit komentáře

Startup Lafluence zakladatele Petera Vargy, který se zaměřuje na influencer marketing, koupil stoprocentní podíl v digitální agentuře WeDigital Andrey Hurychové. Podle jejich vyjádření tak vzniká největší marketingová společnost v Česku se specializací právě na spolupráci s tvůrci populárních profilů na sociálních sítích. Společně firmy očekávají letošní obrat na úrovni sto milionů korun.

Cena transakce přitom nebyla oznámena. „Akvizice proběhla strukturou běžnou v našem odvětví násobkem EBITDA (zisk před zdaněním, úroky a odpisy – pozn. red.) v kombinaci s hotovostí při podpisu a vyplacením v dalším období. Přesné násobky jsme se dohodli nezveřejňovat, ale jsou přiměřené odvětví, velikosti a stadiu společnosti,“ komentuje pro CzechCrunch Varga.

Akvizicí WeDigital se Lafluence rozrůstá o portfolio služeb i síť klientů, obě společnosti pak spojuje vize stát se lídrem na českém a slovenském trhu. Vedení agenturní činnosti se ujme Martin Kyncl, který v následujících měsících převezme od Andrey Hurychové také WeDigital. Celou skupinu Lafluence nadále povede Varga.

top-peter-varga_high-resolution-15-min

Foto: Lafluence

Peter Varga, ředitel Lafluence

„Andrea s WeDigital stála u vzniku influencer marketingu v Česku jako takového, s Lafluence jsme pak jako první začali toto odvětví digitalizovat. Martin Kyncl je zkušený manažer působící již více než deset let v mediálním světě a poslední rok velmi úspěšně řídil a zásadně akceleroval naši interní influencer agenturu,“ přibližuje Varga, jehož startup naposledy před dvěma lety podpořili investoři částkou dvacet milionů korun.

„Už delší dobu jsem přemýšlela, kam WeDigital posunout dál. Agenturu jsem založila a řídila osm let, takže když se naskytla příležitost udělat tento krok a spojit WeDigital s Lafluence, která má podobné hodnoty a já sama byla i u jejího založení, přišlo mi to jako krok správným směrem pro mě samotnou, tým i naše klienty,“ komentuje Hurychová, jež v Lafluence před současnou transakcí držela méně než jednoprocentní podíl.

Lafluence v roce 2017 začínala jako online tržiště, které mělo za cíl zprostředkovat influencerům komerční spolupráci s firmami a pomocí technologií spojovat značky a marketingové agentury s prověřenými tvůrci obsahu. Registruje přes tři tisíce influencerů, kteří realizovali více než tisíc marketingových kampaní pro značky jako Nivea, Henkel, Uber, Reebok, Lush, Mixit, Braun a další. Kromě toho tvoří databázi lokálních talentů s 25 tisíci profilů na Instagramu, TikToku a YouTube.

Agenturu WeDigital zakládala Andrea Hurychová v roce 2015 a zaměřuje se na digitální obsah, strategie s využitím influencer marketingu či videí a na komunikaci na sociálních sítích. Mezi její dlouhodobé klienty patří například Plzeňský Prazdroj, Google, Unilever či Mattoni.