Týden s tancem

Přehlídka tvorby Tantehorse a novinka v sérii Emergency Dances, Alica Minar a inscenace Explosion poprvé v Divadle x10, premiéra Andrey Miltnerové, aktivity ATU ČR a další novinky a pozvánky.
Tantehorse: Invisible II.: Barbora Kaufamannová (foto Tantehorse, 2021)

Tantehorse představí první ucelený profil souboru, součástí je premiéra
Soubor Tantehorse, vedený Miřenkou Čechovou, připravil týdenní přehlídku své aktuální tvorby. Nabídne jednu premiéru, derniéru, reprízy i koncerty. Tantehorse profil se odehraje v Ponci a v Paláci Akropolis od 11. do 17. listopadu. Soubor se zaměřuje na fyzické, dokumentární a aktivistické divadlo a performance.

Od roku 2010 působí umělecký soubor Tantehorse na české nezávislé divadelní scéně a za tu dobu vytvořil více než dvě desítky projektů a propojil více než padesát umělkyň a umělců z oborů tance, divadla, performance a výtvarného umění. Vytváření příležitostí mladým umělcům, stejně jako zpracovávání dokumentárních a sociálně kritických témat se stalo hlavní značkou souboru, který je dle slov Miřenky Čechové „aktivizující platformou pro palčivá témata“.

Profil představí díla, která vznikla za posledních pět let, jejichž šíře se pohybuje od současného tance nejmladší generace, performativní instalace, autobiografických dokumentů, vědecko-tanečního filmu, až k performativní přednášce. V sobotu 11. listopadu začíná přehlídka reprízou Piece of Pleasure v divadle PONEC. Generační výpovědí o stavu bytí, kde krize jako status quo nehledá řešení a překonání. Sedm mladých performerů nabízí svůj pohled na současný svět skrze silně vizuální taneční představení za doprovodu hudby od Viah.

Emergency Dances III. (Nikola Križková; zdroj Tantehorse)

Navazuje 13. listopadu premiéra a repríza Emergency Dances IV., další díl kurátorované série. Večer složený ze tří děl s podtitulem Space Womb se soustředí na mnohoznačný prostor, kde se rodí nový život. Představí se Magdalena Malinová a spol. s performancí Ve vší svatosti, Tereza Holubová a spol. se site-specific dílem Nebojsy a Motherland Nhung Dangové. „Umění disponuje schopností komunikovat náročná témata s až fyzickou silou kolektivního prožitku, který na vědomé úrovni dokáže měnit postoje a přinášet překvapivá poznání. Proto velmi pečlivě zvažujeme, jaké hlasy a témata dle nás ve společenské diskusi chybí a jaké druhy netradičních setkání chceme divákům přinést,“ říká Miřenka Čechová.

Ve středu 15. 11. proběhne pražská derniéra Hannah, autobiografické představení o nevšední herečce a zpěvačce Haně Frejkové jako archeologie osobní minulosti. Po ní proběhne koncert Jidiš ve třech, kterým se rozloučíme s tímto silným stand-upem. Ve čtvrtek se uskuteční dvě představení v kombinovaném večeru. Performativní přednáška Strachy Miřenky Čechové a Alice Koubové, která mapuje mocenské společenské vztahy, a druhý díl ze série Invisible, další autobiografické představení, tentokrát o primabaleríně Barboře Vašků Kaufmannové v žánru docu-dance.

Celý profil zakončí nejnovějším počinem s názvem IRIS – příbramský stand-up aneb rodina základ života. IRIS získává po své premiéře silné recenze, kritiky a celkově nejen mediální ohlasy. IRIS pak vystoupí i jako zpěvačka v duu Blue IRIS.

Soubor Tantehorse se kontinuálně zabývá autorskou tvorbou tanečně-pohybových, multižánrových a doku-dance projektů, se silným důrazem na aktuální společenskou problematiku. Jeho doménou je přesah do dalších uměleckých žánrů (film, výtvarné umění, performance art, instalace a happenings), experiment s formou (např. varianty tanečních site-specific, dokumentární únikové hry, propojení storytellingu a tance, přednášek a představení) a snaha o permanentní vývoj a hledání nových výrazových prostředků v současném divadelním prostředí. Mimo to dlouhodobě podporuje mladou generaci skrze edukativní projekty.

Vstupenky jsou v prodeji online na webu Paláce Akropolis a divadla Ponec.


Alica Minar – EXPLOSION (foto Alicja Hoppel)
Alica Minar – EXPLOSION (foto Alicja Hoppel)

Česká premiéra Alice Minar – EXPLOSION v Divadle x10
Umělecký kolektiv Alica Minar & col. uvede v sobotu 11. listopadu v pražském Divadle X10 od 18 hodin taneční inscenaci EXPLOSION, která akcentuje téma hněvu, vzteku a násilí. V roce 2020 proběhla vzhledem k probíhající pandemii premiéra pouze v Berlíně a online. V roce 2021 se z důvodu pandemických opatření uskutečnil pouze jeden online přenos a dvě venkovní adaptace v Praze a Brně. Letos mají diváci v Praze vůbec první příležitost shlédnout EXPLOSION v divadle.

EXPLOSION se dotýká současného fenoménu života v „rozhněvané společnosti“, kde se v důsledku neustálých podnětů z okolního prostředí hromadí vnitřní i vnější napětí a výbuch se zdá být jediným východiskem. Taneční inscenace čtyř performerek surreálním způsobem spojuje zájem o těžko kontrolovatelnou fyzickou energii vyvolanou vztekem a humor pramenící z interakce se scénografickým materiálem. Základním principem díla je napětí.

Alica Minar – EXPLOSION (foto Alicja Hoppel)
Alica Minar – EXPLOSION (foto Alicja Hoppel)

„V listopadu 2020 proběhla premiéra v Uferstudios v Berlíně za pandemických opatření. Naživo ji viděli jen studenti a zaměstnanci Hochschulübergreifendes Zentrum Tanz Berlin a online ji sledovalo zhruba pět set lidí. V únoru 2021 jsme představení uvedli znovu online v rámci festivalu Malá Inventura. V červenci téhož roku v rámci festivalu Nultý bod v Praze proběhla venkovní adaptace na Rohanském nábřeží a na venkovní scéně v brněnském kulturním centru CO.LABS s podporou festivalu Malá inventura, což byly prozatím jediné příležitosti vidět EXPLOSION v Česku. Takže za normálních, nepandemických podmínek jde v podstatě o pražskou premiéru,” dodává choreografka a performerka Alica Minar.

„Explosion je hlavně pastvou pro oči, všemožné scénické náčiní, které čtyři tanečnice přemísťují jako škatulata, tvoří prostor, který vypadá jako futuristický pokojík pro panenky a zároveň jako pečlivě seskládaná koláž a umělecké dílo samo pro sebe. Představení charakterizuje optimistická pastelová barevnost. Pohyb čtyř tanečnic je pulzující, rytmický a zahrnuje mnoho skoků,“ napsala Clara Zanga z Tanečních aktualit. „Je dôležité podotknúť, že choreografka pracuje s energiou veľmi citlivo, pomalé pohyby striedajú zrýchlené. Nevzniká vizuálno-tanečný virvar, ktorý by diváka vyčerpal. Tanečnú inscenáciu by som prirovnala k výletu do krajiny zázračno, kde nachádzame potešenie vo vizuálnych obrazoch. Explosion je dobrým príkladom toho, ako pristúpiť hravo k téme, ktorá na prvý pohľad predpokladá zväčša negatívne konotácie,” píše Miroslava Košťálová ve studentské revui Reflektor Katedry divadelních studií Divadelní fakulty VŠMU v Bratislavě.


Andrea Miltnerová – The Power Game (foto Jan Komárek)
Andrea Miltnerová – The Power Game (foto Jan Komárek)

Andrea Miltnerová uvede premiérovou autorskou inscenaci The Power Game
Kam až může dojít manipulace a jak ovlivňuje lidskou psychiku? Tyto otázky si v autorské inscenaci The Power Game klade britská choreografka, režisérka a tanečnice Andrea Miltnerová. Obrazově-pohybové představení se s jistou dávkou komiky zabývá aktuálním tématem mocenské hry. Ke spolupráci autorka oslovila mexickou herečku Sofíu Leyva-Mayorgovou a režiséra a vizuálního umělce Jana Komárka. Premiéra inscenace se uskuteční 11. listopadu v KD Mlejn.

Vklaustrofobicky těsném, světlem vymezeném prostoru se odehrává pohybová koláž inspirovaná nekonečným opakováním principu mocenské politiky děsu a násilí. Jevišti dominuje stůl a dvě židle. Vprostředí, které je karikaturou místa typického pro výkon moci, zápolí dva agilní staříci voblecích, zatímco dramatická linka děje sestává zjednotlivých, volně na sebe navazujících asociací. Pomocí podivných her, zvuků, světla a tmy performerky upozorňují na nebezpečí tichého akceptování mocenských struktur a následné ztráty kontroly nad vlastním životem.

„Zajímám se ovztah mezi realitou a fikcí, racionalitou a absurditou a o to, jakou úlohu vtomto vztahu hraje moc. The Power Game je první představení, ve kterém se konfrontuji spolitickým tématem. Nikdy dříve jsem necítila potřebu vyjadřovat se ve své tvorbě kpolitice, ale vsouvislosti scovidem a válkou na Ukrajině jsem se cítila manipulována. Nevěděla jsem, kde je pravda a ztratila jsem se ve světě lží a dezinformací. Cítila jsem obrovskou frustraci a nedůvěru vpolitiky a politiku vůbec,“ přibližuje motivaci ke vzniku projektu Andrea Miltnerová. „Interpretace jsou často mnohoznačné. Každé tvrzení podléhá interpretaci, která může být velice odlišná vzávislosti na úhlu pohledu, založení a zkušenostech toho, kdo informaci přijímá. Někteří politici stímto fenoménem umí velmi dobře pracovat a využívat ho ve prospěch svých zájmů. Divákům nabízíme pohled shora, jako když si představíte důležité setkání dvou vážených politiků, kteří si třesou rukama, cení zuby do kamery a na sobě přitom mají pouze trenýrky,” doplňuje.

Miltnerová ke spolupráci přizvala mexickou herečku Sofíu Leyva-Mayorgovou, se kterou se na jevišti představí poprvé. Vedle nového výrazového materiálu do inscenace přináší hravost a komiku. Společně s Janem Komárkem, který vytvořil light design a hudbu, jsou také autory kostýmů a masek. „Zapojení masek ssebou přineslo zajímavý fyzický slovník. Metaforicky se vztahujeme ke stárnutí jako procesu, kdy přestává být flexibilní nejen lidské tělo, ale hlavně mysl. Někteří staří lidé nahlíží na realitu skrze své zažité vzorce, ztrácí kontakt smladší generací, mají neměnný, zastaralý názor a nechtějí přijímat jiný úhel pohledu než ten, na který si zvykli. Apolitici jsou bohužel většinou staří lidé,” vysvětluje autorka.

Andrea Miltnerová je britská tanečnice a choreografka českého původu. Její sólová představení Tanec magnetické balerínky a Tranzmutace byla úspěšně uvedena a oceněna napříč Evropou. Zájem obarokní estetiku ji přivedl krežisérské a choreografické spolupráci sCollegiem 1704, Musicou Floreou, Collegiem Marianum a Aalto Theater. Jako tanečnice pravidelně spolupracovala schoreografkou Françoise Denieau, vjejíchž inscenacích účinkovala po celé Francii včetně Opéra Comique a Opéra Royale a na mnoha dalších místech.

Více informací a vstupenky zde.


Asociace tanečních umělců ČR: podzimní vzdělávací semináře a workshopy pro odbornou veřejnost
Projekt TANUM (TANeční UMění), komunikační platforma Asociace tanečních umělců České republiky (ATU ČR) s odbornou veřejností a představiteli státní správy, vstupuje do závěrečné fáze. V rámci projektu, který byl podpořen Norskými fondy, financemi z Národního plánu obnovy a také MHMP, dál probíhají diskuse o Statusu umělce a Prostorové a finanční analýze potřeb v oblasti profesionálního tanečního umění.

Ve středu 8. listopadu od 15 hodin proběhne v Domě tanečního umění v Braníku seminář Buďte vidět v online světě se stratéžkou online marketingu Mgr. Julií Válkovou. V termínu 13. prosince se od 15 hodin uskuteční seminář Jak na tvorbu videa? Audiovizuální prezentace tanečního umění Janem Chaloupkou.

ATU ČR připravilo odborné workshopy s choreografy Lórándem Zachárem o uplatnitelnosti tanečních profesionálů po skončení aktivní kariéry(31. října) a s Attilou Egerházim, který se zaměřil na téma veřejné finanční podpory v oblasti nezávislého tanečního umění v Maďarsku versus v České republice. Poslední workshop (jméno hosta je v jednání) se pak uskuteční v listopadu a soustředit se bude především na výměnu zkušeností v oblasti jednání s představiteli veřejné správy v zahraničí versus v České republice a současně shrne dosavadní výstupy projektu. V rámci projektu proběhla i Prostorová a finanční analýza potřeb v oblasti profesionálního tanečního umění, která zhodnotila podmínky pro výkon umělecké práce jak v nezávislé, tak zřizované taneční sféře. Do analýzy se zapojily všechny baletní soubory kamenných divadel v České republice a dále sedm nezávislých souborů současného tance a divadla, např. Lenka Vagnerová & Company, Pražský komorní balet, DekkaDancers, Burkicom, Farma v jeskyni, Losers Cirque Company a další.

„Z dotazníkového šetření, které realizovala Asociace tanečních umělců ČR, vyplynulo, že zůstává mnoho neřešených problémů,“ vysvětluje Zdeněk Prokeš, člen rady ATU ČR. „Taneční umělkyně či umělci jsou stále nedostatečně ohodnocováni za svou práci, která probíhá často v nevyhovujících podmínkách. Přetrvává společensky i sociální podceňování tanečního umění. Umělec věnuje většinou veškerý svůj čas výkonu povolání, v mnoha případech za neodpovídající finanční ohodnocení a po skončení kariéry – ať už z důvodů zdravotních, či věkových, mu stát nenabízí nic – často stojí ve čtyřiceti letech na začátku bez jakýchkoliv jistot. Z toho vycházejí i důležité úkoly pro taneční komunitu do budoucna.“

Aktuálně probíhá sběr dat a odborné diskuse v oblasti tanečního umění, diskuse s MKČR na téma nastavení minimálních standardů Statusu profesionálního umělce v oblasti tanečního umění, které se zaměřují na specifikaci náročnosti umělecké práce v oboru. Je potřeba definovat kritéria, které profesionál oboru musí splňovat, popsat dopady systému sociálního zabezpečení výkonných umělců a zohlednit časová a sociální specifika této profese. Členové Strategického týmu projektu proto jednají se zástupci Nadace pro taneční kariéru, Vize tance, odbornou veřejností a Ministerstvem kultury.

„10. října se na Ministerstvu kultury konala Informativní schůzka s řešiteli výzkumných projektů, kde ministerstvo představilo návrhy na legislativní ukotvení statutu umělce,“ doplňuje Prokeš. „Ukazuje se, že všechny zúčastněné čeká ještě dlouhá cesta. Bude zapotřebí větší mezirezortní spolupráce Ministerstev kultury, financí, zdravotnictví, spravedlnosti a Ministerstva práce a sociálních věcí. I tak ovšem bez politického zadání z meziresortních jednání nemůže vzejít systémová změna.“


POZVÁNKY


Work in progress nového projektu Alžběty Tiché v CIRQUEON LAB
Akrobatka Alžběta Tichá představí v pátek 10. listopadu work in progress nového projektu s názvem Frekvence. Ukázka proběhne od 19:00 v CIRQUEON LAB (Petrohradská 3). Chystaná performance spojuje cirkusové umění a technologii „Body monitoring“ pod heslem „Ať tělo mluví!“

S neustálým nárůstem elektronických zařízení je každý náš pohyb neustále sledován. Jaké informace o nás jsou sbírány? Můžeme vytvořit dialog mezi cirkusovým umělcem a daty zachycenými těmito zařízeními v reálném čase? Jak mohou ovlivňovat jeden druhého v daném okamžiku? Mohou vzájemně obohatit tvůrčí proces? Naše zkoumání má za cíl odhalit spolupráci mezi cirkusovým umělcem a technologií. Projekt má za cíl odhalit často neviditelný fyzický dopad a vnitřní zpětnou vazbu těla během vystoupení. Tým prozkoumává složitý vztah mezi tělem, myslí a technologií a nabízí myšlenkově vyzývavou a angažující zkušenost jak pro diváka, tak pro umělce.

Tým: Tvorba a interpretace: Alžběta/Bětka Tichá, architekt technologie: Jakub Mirovský, beatový / hudební designér: Matěj Ošanec, partner v dialogu: Jiřina Krásová, podpora konceptu: Benjamin Richter, Eliška Brtnická, režijní spolupráce: Roberto Magro, propagační video: Jakub Dušek, difúze: Feel the Universe Circus Company

Podpora a rezidence: SE.ST.A., CIRQUEON, KD Mlejn, Ilmatila – Finsko, Les Noctabules – Francie, Letní Letná festival, Shortlisted Circus Next 2022-2023, ICCAR (International Circus Center for Artistic Research) Ministerstvo kultury ČR. Představení vzniklo v rámci rezidenčního programu CIRQUEONu, který je podporován Magistrátem hlavního města Prahy a Ministerstvem kultury.


Performativní kontemplace nad putováním informace a podobou mýtů současnosti
V úterý 14. listopadu se v pardubickém Divadla 29 představí premiéra inscenace Who What Hot, za jehož tvorbou stojí Collective Ways Kateřiny Szymanski.

„Kdo? My! Co? Co? Tssssss… název představení Who What Hot vzniká úvahou o hodnotě obsahu informace, který je nezřídka nahrazen čímkoliv s tzv. vysokou ‚shock value‘, dá se prodat nebo slouží k jinému typu manipulace a nebo se dostává pod kůži dostatečně častým opakováním – mantra, afirmace, rituál. ‚Yes, we can!‘ Realita virtuální povahy.“

„Jsme v síti vztahů, myšlenek, ve vrstvách různých přesvědčení a myšlenkových konceptů. Nakonec se zdá, že nic nemá jednu danou funkci ani jeden přesný význam. Nacházíme se v křížení a hybridizaci obsahů, kde hledáme svého hrdinu. Mýtus je mnohovýznamový tvar tvořený vrstvami, opakuje, a tak se stává reálnějším než realita. Data jsou dnes často zbavena širokého kontextu, použita pro jiný účel, než kterému měla sloužit původně a tvoří vrstevnaté novotvary. Žijeme dobrodružství v realitě nereálných příběhů?“

Performance vzniká dialogem umělkyně, performerky a tanečnice Kateřiny Szymanski a light designérky a scénografky Judity Mejstříkové. Collective Waves je koncept, který staví kolektivní tvorbu, význam spolupráce a vzájemný dialog nad „značku“ jednotlivce. V rámci CW vznikly v posledních letech například projekty Hereafter, který byl uváděn v rámci festivalu TANEC PRAHA v regionech, nebo Under The Surface, uvedený na festivalech Bazaar a Nultý Bod v Praze.

Vstupné: 180 Kč (50 % sleva na průkazy ISIC a ZTP)


Taneční se Smetanou (foto Petra Hajská, Rudolfinum)
Taneční se Smetanou (foto Petra Hajská, Rudolfinum)

Taneční se Smetanou
Přijměte pozvání do malých „tanečních“. Pravidelné taneční lekce přímo v Rudolfinu s hudbou Bedřicha Smetany, Antonína Dvořáka a dalších českých skladatelů zakončíme velkým závěrečným plesem s živou kapelou. Za projektem stojí choreografka a tanečnice Kateřina Klementová. Podrobnosti a vstupenky na lekce najdete na stránkách Rudolfina ZDE.

Taneční lekce jsou otevřené široké veřejnosti (bez ohledu na věk, pohlaví, zkušenosti…). Páry jsou vítány, ale nejsou podmínkou. Taneční lekce od 18.00 hodin jsou určeny začátečníkům, pro pokročilé (zkušenost s tanci 19. století, tancem společenským či folklórním) je připraven kurz od 20.00 hodin. Kurz tvoří celkem 12 lekcí v termínech 27. 11. 2023, 11. 12. 2023, 18. 12. 2023, 8. 1. 2024, 15. 1. 2024, 22. 1. 2024, 29. 1. 2024, 19. 2. 2024, 4. 3. 2024, 18. 3. 2024, 25. 3. 2024, 8. 4. 2024.

Vstupenka na taneční kurz zahrnuje vstup na
– nedělní bál 14. 4. 2024 od 18 do 21 hodin ve Dvoraně Rudolfina.
– setkání s povídáním o zvyklostech a tradicích na tanečních zábavách té doby (Kam to zítra půjdeme? 13. 4. 2024 od 16 hodin v Sukově síni Rudolfina) a taneční průpravu na ples (Co budeme tančit? 13. 4. 2024 od 18 hodin ve Dvoraně Rudolfina).

„Večerní Rudolfinum se šustěním krinolín, vířením vějířů i pestrými kroji ze všech koutů naší země. Tak to vypadalo, když se tato majestátní budova před více než sto lety zaplnila vlastenci, kteří milovali českou hudbu a tanec. Přijměte pozvání do malých ‚tanečních‘ z doby Bedřicha Smetany, Antonína Dvořáka a dalších. Naučte se polku, valčík, sousedskou, čtverylku, mazurku, kvapík… i českou besedu, originální českou čtverylku, která dobyla svět,“ lákají organizátoři. „Pravidelné taneční lekce přímo v Rudolfinu, tance na hudbu Smetany, Dvořáka a dalších českých skladatelů zakončíme velkým závěrečným plesem. Zároveň si vyzkoušíme vpravdě vlasteneckou kratochvíli – tvorbu živých obrazů, které tehdy vznikaly pro ochotnická představení ve prospěch dokončení stavby svatovítského chrámu. Taneční kurzy vyvrcholí dubnovým Českým bálem (nejen) s Bedřichem Smetanou přímo v Rudolfinu, za doprovodu živé hudby. Nedělní Český bál pak bude otevřen široké veřejnosti a předcházet mu bude sobotní průprava s výukou základních tanců a povídáním o zvyklostech a tradicích na plesových zábavách té doby.“


Vítej na světě II, Baby Balet Praha (foto archiv Tanečního centra Praha)

Baby Balet Praha tančí na písně Uhlíře a Svěráka
Vítej na světě II je celovečerní rodinný titul tanečního divadla v interpretaci souboru Baby Balet Praha, mladších studentů konzervatoře Taneční centrum Praha. Velká podzimní repríza nového představení se uskuteční v neděli 12. listopadu 2023 od 18:00 hodin v Divadle na Vinohradech. Autorkou scénáře je Vlasta Schneiderová.

Autorský tým zkušených tvůrců dětských choreografií mapuje pět životních etap: narození, dětství, školní léta, pubertu a dospělost. Jednotlivých choreografií taneční koláže se kromě Vlasty Schneiderové ujali Tereza Hloušková, Tereza Chladová, Jan Schneider, Pavla Königsmarková, Antonín Schneider, Linda Svidró, Jitka Tůmová a Eliška Vodičková.

Dramaturgie využila mimořádně chytré a poetické texty čtyřiadvaceti písní Zdeňka Svěráka a Jaroslava Uhlíře, které posloužily jako inspirace pro jednotlivé choreografie. Zdeněk Svěrák vytvořil pro jednotlivé životní etapy originální autorský text, který také namluvil. „Ani Jaroslava Uhlíře ani mne nikdy nenapadlo, že by naše písničky mohly sloužit jako inspirace pro balet,“ říká Zdeněk Svěrák. „Ale stalo se a povedlo se. A těší nás, s jakou chutí a nápaditostí to mladí tanečníci provedli.“

Inscenace Vítej na světě II však nesměřuje pouze k dětským divákům. Představení se nesnaží být ani infantilní, ani podbízivé. Naopak, tanečními a scénickými prostředky, doplněnými projekcí, usiluje o vyjádření životní moudrosti, dramatičnosti a humanismu, které jsou v textech písní obsažené.

Baby Balet Praha je komorní soubor složený z nejlepších studentů nižších ročníků konzervatoře Taneční centrum Praha (3. – 5. ročník osmiletého studia). Soubor byl založen v prosinci roku 2003, od září 2008 je produkován uměleckou agenturou Mezinárodní centrum tance, z. s. Vítej na světě II bylo první ‚postcovidovou‘ premiérou souboru, kterou studenti nastudovali již ve svém novém sídle – v Domě tanečního umění. Představení mělo premiéru v březnu 2023. Producentem představení je Mezinárodní centrum tance.


Pozvánka na Den otevřených dveří Domu tanečního umění

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]

Mohlo by vás zajímat


0 0 votes
Ohodnoťte článek
Subscribe
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments