16. 11. 2023 08:48 − 1563× − 0

Mistrem po přejetí startovní rampy

Již na slavnostním startu závěrečného podniku francouzského šotolinového mistrovství byl korunován nový mistr.

Jean-Baptiste Franceschi do letošní sezóny vstoupil vítězstvím hned v prvním podniku. Druhé a také poslední vítězství si připsal až v srpnu na tratích Rallye Terre de Lozére. Kromě toho ale vybojoval dvě druhá a dvě třetí místa a teď na závěrečné Rallye Terre de Vaucluse mu už stačilo jen přejet startovní rampu a připsat si dva body za start do rally. To Franceschi přesně udělal a obhájil svůj předcházející titul z francouzských šotolin z roku 2020. Aby pošetřil finance na příští sezónu, svůj vůz následně odstavil. Debut v nové Škodě Fabia RS Rally2 si tak ani pořádně nevychutnal. Už minule přezbrojil na nejnovější speciál z Mladé Boleslavi Matthieu Margaillan, který ve Vaucluse ještě chtěl zkusit zabojovat o pozici vicemistra. I když v dosavadním průběhu sezóny už vyhrál dvě soutěže, v průběžném pořadí kvůli dvěma odstoupením zůstával až za Florentem Todeschinim. Pilot Hyundaie i20 N Rally2 dokázal vyhrát teprve minule v Rallye Terre des Cardabelles. Do nejrychlejší pětky se pak dostal ještě jeden pilot Hyundaie i20 N Rally2, Lucemburčan Charles Munster. A na poslední podnik sezóny dorazil i tovární pilot korejské značky, který s touto technikou absolvoval druhou polovinu sezóny WRC2, Emil Lindholm. Na rally se objevil i juniorský mistr světa z roku 2003 Brice Tirabassi. Svůj Volkswagen Polo GTI R5 ale musel už ve druhé zkoušce odstavit s poruchou elektroniky.

Margaillan na začátek rally zaznamenal nejrychlejší čas, ovšem na druhé zkoušce bojoval s poškozenými brzdami a propadnul se deset vteřin za nového lídra. Todeschini se sice vyhoupnul na první příčku, ale na dalších dvou zkouškách se soupeřem ve Škodě prohrál a jeho náskok se výrazně zmenšil. Předposlední zkouška byla zrušena a tu poslední sobotní pilot Hyundaie dokázal vyhrát. Loňský mistr WRC2 Lindholm zajel v první zkoušce nejrychlejší čas, ovšem pak jeho i20 N Rally2 postihly problémy s brzdami. Fin během dvou zkoušek, které musel před servisní přestávkou absolvovat, ztratil skoro celou minut a spadnul na čtvrté místo. V neděli ráno se mu pak podařilo aspoň vrátit na stupně vítězů, když překonal Benjamina Clemencona. Ten totiž svůj Volkswagen Polo GTI R5 vyslal stejně jako ve druhé zkoušce den předtím mimo trať. V následující osmé zkoušce pak ztratil další čas kvůli defektu, ovšem i tak se vrátil na stupně vítězů. Lindholm totiž s porouchaným motorem do cíle dorazil v hodně pomalém tempu. Po absolvování rychlostní zkoušky pak svůj Hyundai odstavil. Korejské značce nedělní etapa vůbec moc nesvědčila. Todeschini hned na prvním ranním testu přišel kvůli defektu o vedení. Neztratil ale mnoho a dokázal se v další zkoušce vrátit zpět. To nejhorší na něho čekalo až v závěrečné sekci. Dostavil se nejen druhý defekt, ale hlavně poškození vodní pumpy. Todeschini tak musel závěr rally absolvovat v pomalejším tempu a po provizorních opravách na přejezdu ještě nestihnul včas dorazit do časové kontroly. Propadnul se nakonec až na čtvrté místo. Nejvíce z pole Hyundaiů se tak nakonec dařilo Munsterovi, který v úplně poslední zkoušce ještě přeskočil Clemencona a posunul se na druhé místo. Margaillan nakonec v dramatické závěrečné rally vybojoval své třetí letošní vítězství. Ani to mu ale nakonec nestačí na posun na pozici vicemistra.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!