Posádka Jindřich Štolfa – Zdeněk Hawel bilancuje bronzovou sezónu 2023.

Štolfa-Hawel: Z boje o titul vyšla nakonec bronzová příčka

Až do poslední soutěže, kterou byla Rally Pačejov, bojovala posádka týmu ČK Motorsport Jindřich Štolfa – Zdeněk Hawel o mistrovský titul ve skupině C3. Do letošní sezóny nastoupili s novým vozem pro Mistrovství ČR historických soutěžních vozů, a to s Fordem Escort 1600 RS MK II, jehož základ postavil několikanásobný mistr Švédska Bo Varmenius.

Vůz bylo nutné přizpůsobit podmínkám českých tratí, což se postupně Jindřichu Štolfovi a doprovodnému týmu podařilo a každou soutěží se vůz stával konkurenceschopnějším.

Zkušená dvojice se představila celkem v šesti soutěžích, když pouze do první – Valašské rally, neodstartovala.

Vše tedy začalo v okolí Klatov, kde se 20. – 22. dubna jel již 31. ročník Rallye Vltava Historic, která se vedle domácího mistrovství započítávala i do Mistrovství Evropy. Do soutěže odstartovalo sedmdesát sedm dvojic z více jak deseti zemí Evropy.

 

 

Padesát dva z nich dojelo až do cíle. Přes určité technické problémy se posádka dostala na 21. místo absolutního pořadí, byli jedenáctí v celkovém pořadí Mistrovství ČR a druzí ve své kategorii.

„Byl to první ostrý test nového auta, který nám poskytl data k tomu, co s autem, především nastavením podvozku udělat.“

Další soutěží byla květnová Rally Český Krumlov, pro posádku z hlediska týmu, soutěž domácí. Na startu jubilejního 50. ročníku se sešlo třiatřicet posádek, z nichž pouze osmnáct spatřilo cílovou rampu. Až do třinácté (smolné?) ezety podávala dvojice Štolfa – Hawel špičkový výkon. Po první etapě byli druzí absolutně a stejně dobře si počínali druhý den.

„Až do odstoupení pro závadu spojky jsme dokonce vedli celkem suverénně Mistrovství ČR historiků s luxusním náskokem 43 sekund před druhou posádkou. Dvojitý průjezd erzetou po výstavišti našemu autu neprospěl a zhatil nám veškeré naděje a brali jsme body pouze za dokončenou první etapu.“

 

Pak následovala soutěž, jejíž erzety vedou převážně mezi vinicemi v okolí Hustopečí. Osmnáctý ročník nabídl 350 km trati se dvanácti erzetami. Také zde to vypadalo na pěkný výsledek. Po čtvrté erzetě, kterou dokonce vyhráli mezi historiky absolutně, byli druzí za Liborem Kotrmonem, ale v cíli etapy už nebyli klasifikováni. Druhý den začali opět vítězstvím v erzetě a celý den zajížděli výborné časy. Ani to však nestačilo na body, a tak bylo nakonec hodnoceno pouze šest dvojic.

Druhou polovinu Mistrovství ČR otevřela Rally Bohemia Historic, jejíž erzety se odehrály na Boleslavsku a Turnovsku. Klasická Bohemka se jela již po padesáté. Mezi historiky odstartovalo dvacet osm posádek, o dvanáct méně spatřilo cíl. Štolfa s Hawlem byli čtvrtí absolutně za Kotrmonem , Štajfem a Kašparem, když se jim podařilo dvakrát v erzetě obsadil stříbrnou příčku. Ve své třídě i skupině vyhráli.

Asi nejvydařenější soutěží byl v letošní sezóně pro posádku Jindřich Štolfa – Zdeněk Hawel 15. ročník Barum Star rally s centrem ve Zlíně. Štolfa zde uplatnil svoje obrovské zkušenosti a v těžkých podmínkách si za diktátu Zdeňka Hawla dojeli pro skvělé druhé místo v celkovém pořadí Mistrovství ČR, třídu a skupinu vyhráli.

 

„Auto dostalo pořádně zabrat, ale jeho kvalitu jsme zase posunuli. Soutěž byla nádherná, nesmírně náročná s krásnou atmosférou. Bylo více tepleji, než bychom si přáli. Takže jsme museli auto trochu šetřit,“ mluví o zlínské rally pouze v pozitivech Jindřich Štolfa.

Před poslední soutěží se tak otevřela reálná možnost pro boj o mistrovský titul. Pačejovskou soutěž absolvovali oba již mnohokrát, ale bylo nutné, aby jejich nasazení vydržela i technika. Trať měřila 533 kilometrů a na trati 44. ročníku bylo zařazeno dvanáct erzet. Mezi historiky odstartovalo celkem čtyřicet jedna posádka, osmadvacet spatřilo cíl.

„No ta šance byla spíš teoretická. Konkurence zde byla tradičně kvalitní a početná. Rally Pačejov patří mezi naše oblíbené soutěže. Ale bohužel technika nevydržela až na cílovou rampu. Přesto jsme až do deváté erzety drželi krásné celkové třetí místo za Štajfem a Neumannem. Pak nám ale „odešel“ motor. Slabou útěchou bylo šest bodů za dokončený první den,“ přibližuje Zdeněk Hawel.

Celkově tedy posádka Jindřich Štolfa – Zdeněk Hawel vybojovala v Mistrovství ČR historických vozů třetí místo ve skupině 3 za svými týmovými kolegy Schmiedem a Pavlíčkem.

 

„Za podporu a pomoc děkujeme majiteli týmu ČK Motorsport Karlu Machovi, všem sponzorům v čele s firmami Böllhof, Pivovar Eggenberg, ATS Trade, Evrofin, OlfinCar, Zeman Color, Du-Pe, Obec Zlatá Olešnice, Obec Levínská Olešnice, Millers Oils, Kotouč, Advokátní kancelář-Mgr. Martin Bouček a samozřejmě všem členům doprovodného týmu,“ dodávají na závěr oba členové posádky.

Také v sezóně 2024 odstartuje zkušená dvojice s vozem Ford Escort 1600 RS MK II a absolvuje prakticky stejný program jako v roce 2023. Ale určitě by si za své výkony tato velezkušená posádka zasloužila prémiový start v nějaké evropské soutěži pro historické vozy.

Vše je samozřejmě především otázkou financí, ale taková případná účast by posádce Jindřich Štolfa – Zdeněk Hawel určitě slušela.                                                                                                          

 

 

 

Pavel Vydra

Foto: Archiv týmu a Motor-MAX