Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Wonka ovládl Vánoce! Aquaman se trápí a Ferrari je megapropadák


ikona
Cival
anyone but youaquamanaquaman a ztracené královstvíchlapec a volavkageorge clooneygodzilla minus onehunger gamesptáci stěhovácipurpurová barvas tebou nikdysydney sweeneythe iron clawtimothée chalamettržbywarner bros.wonkazac efron
Komu se podařilo nejvíc vytěžit tradiční dolarovou hojnost mezi svátky? 

Očekávané se stalo skutkem, ale možná v suverénnější podobě, než jak se předpokládalo. Vánoce opravdu ovládl Wonka! Dojemné muzikálové pohádce se ale povedlo zvrátit poměrně rychlý propad tržeb během prvního týdne a nejen že své výnosy výrazně stabilizovala, ale dokonce začala přisypávat čím dál tučnější dolarové dávky. Každý sváteční den tak přihazovala skoro deset milionů a vše korunoval uplynulý víkend s dalšími 24 miliony.

Wonka se tak mohl uvelebit v pozici největšího vánočního hitu a posunout se po pondělku na 142 mega z Ameriky a už 387 milionů celosvětově. Náběh na půlmiliardu je tedy úplně bezproblémový a umožňuje Chalametovi připsat si do filmografie další sukces a jasný hit. A navíc mít radost, že spolu s režisérem Paddingtonů dal světu novou „rodinnou instant classic“, která bude o mnoha následujících Vánocích oblažovat spoustu dalších diváckých generací.

 

Warneři by byli blázni, když by na tenhle úspěch nenavázali. Zvlášť když Chalamet působí, jako že roli rozhodně nedal poslední pomázaní... a bylo by rozhodně zajímavé sledovat, jak by napříště fungovalo ohledávání i temnějších tónů Wonkovy osobnosti.

 

Z nejhoršího se hrabe i Aquaman, pro pokračování miliardového hitu je ale i současný boost trestuhodně málo. Dvojka „vodníka od DC“ se sice udržela na stříbrné víkendové příčce s necelými dvaceti miliony a posunula se na 258 milionů celosvětově, vyhlídky jsou ale daleko pod úrovní, na jakou si Warneři mysleli, když film pouštěli do produkce.

Jenže doba je holt jiná - covid změnil divácké návyky a fascinace pláštěnkami nejen kvůli mrzké úrovni nových komiksovek vyprchala. Aquaman se tak sice drží výrazně výš, než kde skončily megapropadáky Flash nebo Shazam!: Hněv bohů, ale cílení na čtyři kila z kin je pořád zatraceně slabé a nejen s ohledem na čtvrtmiliardové náklady na výrobu (po všech těch šílených přetáčkách) prostě nedostatečné. Tady to holt chce nějaký promyšlený restart, včetně seškrtaných rozpočtů, tak jako u Disneyho a jeho Marvelu.

 

O třetinu stoupli oproti minulému víkendu i Ptáci stěhováci, těžko ale zatím posoudit, jestli to bude stačit na pozici zimní animované trvalky. Po oslavách Nového roku každopádně bude mít nový rodinný výplach na kontě šedesátku z Ameriky a kilo globálně - proti Mimoňům a jiným hitovkám od Illumination je to slušná bída, i když už to nevypadá úplně, ale fakt úplně ostudně.

 

Na čtvrtém fleku se trápí muzikálový comeback Purpurové barvy. Po triumfálním prvním dnu promítání, kdy z různých náboženských kongregací a afroamerických kulturních spolků naběhl dav diváků a utratil osmnáct mega (!), se update Spielbergova oscarového hitu dočkal brutálního propadu a skomírá na pouhých třinácti milionech ze svého prvního víkendu. Dohromady to aktuálně dělá 45 mega z Ameriky, což nejspíš nebude stačit ani na kilo. A to je při nákladech okolo sto milionů a po lákavém rozjezdu taky celkem bída.

 

Na pětce se zuby nehty břišáky a dalšími dokonalými tělesnými partiemi Sydney Sweeney a Glena Powella drží romantická taškařice S tebou nikdy. Aktuálních 27,5 milionů dolarů už není vůbec špatných, ale i tak nasměruje řadu dalších vztahových taškařic spíš na streamy než do kin.

Necelých 25 milionů dolarů po týdenních vánočních žních si užívá nové retro režiséra George Clooneyho The Boys in the Boat. Clooney se po netflixovském fiasku Půlnoční nebe a po Něžném baru pro Amazon sice vrátil do kin, ale rozhodně ne s kdovíjakou pompou a pohříchu i s velmi průměrnými hodnoceními. Z jednoho z nejzajímavějších tvůrců desátých let je bohužel už jen rutinérský odlesk. Škoda.

 

Na sedmičce bohužel nepřekročilo své komerční limity ani skvěle hodnocené zápasnické drama The Iron Claw. Příběh Von Erichovy famílie s nabušeným Zacem Efronem a Jeremy Allenem Whitem z Medvěda se zatím dohrabal na osmnáct mega, což je s ohledem na srovnatelný rozpočet fajn. Ale nezdá se, že by takovýhle dolarový doping výrazně pomohl velebené produkční společnosti A24 k rozmachu při lovu cen v rámci oscarové sezóny.

Nejvýraznějším zklamáním se tak stal až návrat Michaela Manna s italským životopisem Ferrari. Nezávisle distribuované automobilové retro bohužel nevykazuje kvality Mannových nejslavnějších kousků, zároveň cílení na starší publikum úplně minulo terč - a film za sto mega momentálně přepočítává zoufalých 14 mega ze světových kin! TedGeorge už má prvního horkého adepta do seznamu největších kasovních propadáků následujícího roku.

 

Kinodistribuci pomalu opouští prequel Hunger Games na devítce, který se dohrabal na velmi hezkých 322 milionů. A taky mávají na desátém a jedenáctém fleku skromné asijské trefy Chlapec a volavka a Godzilla Minus One. Oba filmy se dostanou díky celosvětovému zájmu o své vyspělé vyprávění do jasného ekonomického plusu, což jim může většina loňské hollywoodské produkce nepokrytě závidět.

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden se pokusí prosadit drama Memory s Jessicou Chastain a nový kus z dílny na hororové megahity producenta Jasona Bluma Noční koupání.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace