Komise Superbike hlásí novinky pro WorldSBK 2024.

Komise Superbike ve složení Gregorio LAVILLA (Dorna, výkonný ředitel WorldSBK), Paul KING (ředitel komise FIM pro okruhové závody), Biense BIERMA (generální sekretář MSMA), koordinovaná Paulem DUPARCEM (manažer komise FIM pro okruhové závody – sekretář komise SBK), za přítomnosti Ludovica REIGNIERA (technický ředitel FIM WorldSBK), Dominiqua HEBRARDA (technický manažer FIM CTI) a Rolanda BERGERA (ředitel FIM CTI) se v posledních týdnech sešla při mnoha příležitostech.

Vzhledem k tomu, že mistrovství světa superbiků je nyní zralé, rozhodly se FIM, Dorna a MSMA pracovat na dlouhodobém horizontu a definovaly některé koncepce, na jejichž základě se bude muset tento šampionát vyvíjet. Zúčastněné strany je chtějí zahrnout do ještě ctnostnější politiky s ohledem na životní prostředí a pokračovat ve vyvažování výkonnosti strojů při současném omezování jejich výkonů kvůli bezpečnosti.
Pro třídu WorldSBK pak byly rozhodnuty následující koncepty, které budou vhodně navrženy v technických pravidlech, jež budou sepsány pro sezónu 2024:

KONTROLA PRŮTOKU PALIVA:
údaje shromážděné do roku 2024 budou zavedeny v roce 2025.
Aby se podnítily ekologické směrnice a poskytla se výrobcům platforma pro zvýšení vývoje jejich strojů v těchto oblastech do budoucna, bylo rozhodnuto, že od roku 2025 bude povinné používat systém kontroly průtoku paliva. V roce 2024 proto budou muset dva motocykly od každého výrobce namontovat měřič průtoku paliva a zaznamenávat údaje během tréninků i závodů, aby se ověřil koncept a definovala hodnota pro rok 2025.
REDUKCE A REGULACE PALIVOVÉ NÁDRŽE:
menší nádrž
V roce 2024 bude stanovena nová maximální kapacita palivové nádrže na 21,0 litrů.
KOMBINOVANÁ HMOTNOST:
nová pravidla pro rok 2024
V roce 2024 byla na základě dohody FIM-DWO-MSMA stanovena kombinovaná hmotnost jezdce a stroje.
LIMITY OTÁČEK:
změny v tom, kdy jsou limity stanoveny, změna pravidel pro zásahy.
Tento bod byl projednáván v kombinaci s kombinovanou hmotností. V roce 2024 budou limity otáček stanoveny před začátkem sezóny 2024 dohodou FIM-DWO-MSMA a nebudou v průběhu této sezóny snižovány (s výjimkou zásahu FIM-DWO pro snížení otáček v případě překročení superkoncese).
Článek 2.4.2.2 (výpočet vyvážení) týkající se snížení RPM bude zrušen.

 

KLIKOVÁ HŘÍDEL A VYVAŽOVACÍ HŘÍDEL:
povolené úpravy hmotnosti
Hmotnost klikové hřídele a vyvažovací hřídele může být upravena o +/- 20 % od homologované hmotnosti naměřené během homologační kontroly FIM a odpovídající „sada“ dílů musí být dílem uvedeným v seznamu způsobilých dílů FIM.
VÝPOČET KONTROLNÍHO A KONCESNÍHO TOKU:
měří se každé dva závody od roku 2024.
Od roku 2024 se bude kontrolovat každé dva závody namísto současných tří.
SUPERCONCE A KONCESNÍ DÍLY:
změny v rámcovém schválení
Rámcové schválení bude jeden měsíc před podnikem a konečné podrobné schválení 14 dní před dnem technické kontroly podniku, čímž se odstraní nutnost popisovat superkoncesní díly v předpisech FIM SBK. Místo toho bude zavedeno zvláštní sdělení.
V sobotu 28. října se během posledního podniku mistrovství uskuteční formální zasedání komise SBK. Během tohoto zasedání budou vzneseny různé sportovní a disciplinární body a mohly by se projednat i případné další technické body.

Zdroj : Josef Kubicek