Nový systém v krajské dopravě má první problémy, studenti nestíhají vyučování

  9:40
První školní den roku 2024 ukázal, že nový systém meziměstské dopravy v Karlovarském kraji má své mouchy. Například do Karlových Varů dojíždějící toužimští školáci nestíhají začátek vyučování, což se za „starého“ jízdního řádu nestávalo. Největší problémy jsou pak na lince z Vřesové přes Chodov a Novou Roli do Ostrova.

Toužimští tak podle aktivisty Petra Ajšmana volají po původním přímém spoji. Ten z Toužimi odjížděl sedm minut po půl sedmé ráno. Podle nového jízdního řádu odjíždí přímý spoj až osm minut po sedmé. „Nástup vyhovuje, ale studenti tímto spojem nestíhají začátek vyučování,“ upozornil Ajšman.

Před novým jízdním řádem byla podle něj doprava na této trase v pořádku. „Proto žádáme o navrácení ranních spojů tak, jak tomu bylo v roce 2023,“ vyzval Ajšman.

Podle krajského zastupitele Jana Bureše není podoba jízdních řádů definitivní. „Vznikající problémy řešíme prakticky každý den,“ podotkl.

Více cestujících, než se čekalo

Jedním z důvodů, proč nový systém meziměstské dopravy doznal změn v jízdních řádech, je fakt, že čerpací stanice na plyn jsou zatím omezené. Že bude nutné změny dělat, bylo podle něj jasné už od samého začátku. „Nemohli jsme čekat, že vše klapne na první dobrou,“ konstatoval Bureš.

Výzva

Zaznamenali jste problémy s fungováním nového systému meziměstské dopravy? Dejte nám vědět! Své poznatky posílejte na e-mailovou adresu petr.kozohorsky@mfdnes.cz. Napište prosím, na jaké lince a kdy a jaké problémy jste zaznamenali. Vašimi podněty se budeme zabývat.

Fungování systému na kraji vyhodnocují průběžně. „Zatím se ukazuje, že největší problém je na lince Vřesová - Chodov - Nová Role - Ostrov. Jezdí na ní mnohem více lidí, než naznačovaly ukazatele z minulosti,“ vysvětlil krajský zastupitel. Proto se i na ní chystá výměna autobusu za větší z obou typů.

K dispozici je 170 autobusů

„Tam, kde nevyhovují časy odjezdů, budeme jízdní řády upravovat, ale tak, aby nám spoje navazovaly jinde a my si dílčími úpravami celý systém nerozbili,“ doplnil Bureš s tím, že koordinovat zhruba 1500 spojů, které denně vyjíždějí, není vůbec jednoduchou záležitostí.

Nový systém meziměstské dopravy funguje od 1. ledna 2024. Zajišťuje ho 170 autobusů ve dvou velikostech poháněných zemním plynem. Jejich pořízení stálo přes miliardu korun, většinu pokryla dotace. Zásadní změny v jízdních řádech přijdou letos v červnu, dílčí už lze ale podle Jana Bureše dělat nyní.