Kompot: Pawlowská, Volemanová, Musil a Štěpánová občerstvovali televizi v devadesátkách
Halina Pawlowská, Šárka Volemanová, Honza Musil a Bára Štěpánová – to byly podle podcastu Kompot hvězdy formátu talk show v 90. letech. Výše zmínění se nebáli experimentovat nebo přinášet nová témata. Jak tehdy „legendární“ české talk shows vznikaly? A co o naší polistopadové společnosti říkaly? Na to se podívali Šimon Holý a Hana Trojánková Biriczová v živém Kompotu, který probíhal během Korzo Národní dne 17. listopadu.
Heteronormativní televizi 90. let podle Šimona a Hanky rozbíjela například Halina Pawlowská v Banánových rybičkách, která kromě diskuse s hosty a ikonickému veršování využívala také ukázky z amerických filmů, kterými glosovala interview a hrála si tak s různými významy. Honza Musil v Áčku se věnoval mimo jiné LGBT tématům, která zpracovával na svou dobu velmi citlivě.
Čtěte také
Šárka Volemanová se ve Věštírně nebála experimentovat s žánry i módou a nabízela tak zábavu, kterou bychom dnes mohli s trochou fantazie označit slovem „camp“. A v tomto stylu plném estetického i moderátorského manýrismu se naprostou legendou devadesátek stává Bára Štěpánová, která v pořadu Gilotina dusila politiky na befelemepeseveze. „A to by se mělo vrátit,“ říkají Hanka se Šimonem. Pusťte si Kompot.
Proč byl pořad Tabu možná to nejhorší na devadesátkách? Co jsme v dekádě po Listopadu mohli v populární zábavě zvládnout jako společnost líp? Jak se na nás podepsal jako moderátor talk shows Jan Kraus? Poslechněte si podcast Kompot a dejte nám vědět vaše názory na instagramu.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.