Všechno, co je tak trochu tajemné a tísnivé, se dobře poslouchá. A Mizení to splňuje úplně dokonale, říká dramaturgyně

11. leden 2024

Šedými pražskými ulicemi zmítá chlad. Někde uprostřed nich se ztratil čtrnáctiletý chlapec. Ve výslechové místnosti právě sedí podezřelý muž. Co ho s tím klukem pojí? Ví, kde ho najít? A najde se vůbec ještě živý? To je děj pětidílného vltavského podcastu Mizení, který můžete ode dneška poslouchat.

Dramaturgyně a kreativní producentka Klára Vičíková a scenárista Matěj Samec

Příběh se odehrává v prostředí pražských Holešovic a v okolí Vltavy. Proč Mizení? „To je těžká otázka. Název je něco, co dost často vzniká v průběhu a vzhledem k tomu, že jsme s Matějem na tom textu pracovali velmi organicky a Matěj ho psal postupně během toho, jak jsme se scházeli, tak jsme ani jeden nevěděli, jak to celé dopadne,“ říká dramaturgyně Klára Vičíková a autor Matěj Samec dodává: „Jde o to, že někdo zmizel a že je velká chuť ho najít, protože je mladý a života mladého by byla škoda. Ale možná se přijde na to, že je to mizení nějaká organická záležitost, která je nám všem přirozená, že se tak nějak děje, že to není nic až tak kriminálního… uvidíme.“

Matějova velká deviza je, že umí napsat postavy, které jsou velmi nečernobílé.
Klára Vičíková

Natáčení podcastu Mizení, David Prachař a Matyáš Řezníček

V hlavních rolích se představí Matyáš Řezníček coby podezřelý muž a David Prachař jako vyšetřovatel. Roli zmizelého chlapce s přezdívkou Mostbeautifulboy ztvárnil Eliáš Vyskočil.

Režisérem Mizení je Bohdan Karásek, který pro Vltavu napsal a natočil hru Noční scéna, postavenou na intimním dialogu matky s dcerou. Dají se obě tato díla srovnat? Jak Karásek pracoval s herci? Důležitým dílem do mozaiky podcastu Mizení je hudebník Džian Baban. Jaká byla jeho úloha? A proč je lepší Mizení poslouchat se sluchátky? Poslechněte si celý rozhovor s Klárou Vičíkovou a Matějem Samcem.

autor: nav
Spustit audio

Související