Zakázaná Calvin Klein kampaň s FKA Twigs vyvolává diskusi o dvojích standardech
Natalia Kubica

Natalia Kubica

18/01/2024

Zakázaná Calvin Klein kampaň s FKA Twigs vyvolává diskusi o dvojích standardech

Ačkoliv se rozhodnutí jedné organizace ve Velké Británii zakázat reklamu může zdát bezvýznamné, lidé po celém světě o něm začali diskutovat jako o součásti mnohem většího problému - dvojích standardů v reklamě.

Na základě dvou stížností spotřebitelů se britský samoregulační orgán Advertising Standards Authority (ASA) rozhodl zakázat nejnovější kampaň Calvin Klein s umělkyní FKA Twigs. Značka čelila silnému odporu kvůli tomu, že hudebnici zobrazovala jako "stereotypní sexuální objekt", zatímco "kompozice obrázku zaměřovala pozornost diváků spíše na tělo modelky než na propagované oblečení". Paralelní stížnost byla zaměřena na Kendall Jenner, která hrála ve srovnatelné Calvin Klein kampani, ale ASA v tomto konkrétním případě nezjistila žádné pochybnosti.

Na kontroverzním snímku má FKA Twigs na sobě pouze džínovou košili, která odhaluje značnou část jejího těla a slogan "Calvins or nothing". Kampaň byla označena za "příliš sexualizovanou" a vyvolala rozsáhlou internetovou diskusi. FKA Twigs nechtěla nechat tuto záležitost být a na svém Instagramu se k této kontroverzi vyjádřila a poukázala na to, že jiné osoby, které vedly podobné kampaně pro Calvina Kleina, podobné kritice nečelily. Zdůraznila také, že je hrdá na svou tělesnou krásu a hájila emancipující přístup.

Loading...

“nevidím ‘stereotypní sexuální objekt’, kterým mě označili. vidím krásnou silnou barevnou ženu, jejíž neuvěřitelné tělo překonalo více bolesti, než si dokážete představit.

ve světle jiných minulých i současných kampaní tohoto druhu si nemohu pomoci, ale mám pocit, že zde existují určitá dvojí měřítka. aby bylo jasno, jsem hrdá na svou fyzickou krásu. Umění, které vytvářím se svou schránkou, se řídí standardy žen, jako jsou Josephine Bakerová, Eartha Kittová a Grace Jonesová, které prolomily bariéry ohledně toho, jak vypadá zmocnění a využití jedinečné ztělesněné smyslnosti. Děkuji ck, mertovi a marcusovi, kteří mi dali prostor vyjádřit se přesně tak, jak jsem chtěla - nenechám si změnit svůj názor.”

- FKA Twigs na svém Instagramu

Tento skandál vypukl jen několik dní po reklamě Jeremy Allen White pro Calvin Klein. Od té doby se stala senzací na sociálních sítích. Mnozí tvrdí, že úspěch reklamy, v níž se herec The Bear svléká při procházení po newyorském rooftopu, nebyl způsoben pouze boxerkami Calvin Klein, které prezentoval. Pravděpodobně lze říci, že obě tyto kampaně se zaměřují spíše na těla lidí, kteří v nich vystupují, než na to, co mají na sobě. Důležité je, že jeho kampaň zřejmě nikoho neurazila, ale stala se virální, přičemž mnozí Whitea chválili za jeho postavu.

Loading...

Proč byla reakce na kampaň Twigs tak extrémní? Ani Calvin Klein si není jistý. Tvrdí, že tyto reklamy jsou pro značku typické a že podobné běží už léta. Domnívají se také, že nedošlo k žádné přehnané sexualizaci a že pózy Twigs i Jenner’ byly “přirozené a neutrální“.

“Snímky nebyly vulgární a zobrazovaly dvě sebevědomé a silné ženy, které se rozhodly ztotožnit se značkou Calvin Klein a reklamy obsahovaly pokrokové a osvětové poselství.” uvedli.

Loading...

I když je důležité si uvědomit, že názory na přehnanou sexualizaci kampaně se budou u jednotlivých lidí lišit, je také důležité diskutovat o nerovném zacházení s lidmi, kteří v reklamách vystupují. Tato situace rozhodně otevřela diskusi o širším problému dvojího metru, který bychom si měli všichni uvědomit.

Zůstaňte v obraze s nejnovějšími fashion news a registrujte se na FLEXDOG. Budete mít vždy přehled o tom, co se děje ve světě módy!