Byt měla plný krabic. Neustále chodila s taškami napěchovanými balíčky na nejbližší Zásilkovnu. Se svojí maminkou do noci vyřizovala objednávky, obsluhovala e‑shop a balila přírodní kosmetiku.

Uplynuly tři roky – a pionýrské začátky byznysu Michaely Brosche jsou dávno pryč. Její firma Deadia Cosmetics šlape, měsíčně vyřídí až kolem šesti tisíc objednávek a dnes je největší distributorkou italské kosmetické značky Guam na světě. Obrat společnosti za poslední rok vyskočil dvojnásobně na více než sedmdesát milionů korun.

„Aktuálně pracujeme na strategii, jak se dostat dalšími kanály blíž k lidem. Jednáme s různými e‑shopy a kamennými prodejnami od parfumerií až po lékárny,“ říká Michaela Brosche.

Deadia Cosmetics se specializuje na funkční kosmetiku z Itálie. Prodává bahenní zábaly, nejrůznější hubnoucí kúry a nedávno rozšířila svou nabídku o produkty určené pro salonní ošetření.

Itálie provází Michaelu Brosche dlouhé roky. Už jako vysokoškolačka jezdila brigádničit na loď na Sardinii, o několik let později zase rozjížděla s bývalým manželem v Itálii projekty související se solárními elektrárnami.

Země na Apeninském poloostrově ji vždy přitahovala a po každém návratu do Česka hledala důvody, jak se do ní vracet a zároveň spojit příjemné s užitečným.

„V minulosti jsem řešila nějaké zdravotní problémy a poohlížela jsem se po přírodní kosmetice. A zatímco v Itálii jsem viděla spoustu krásných obchodů, ty v Česku mě svým vzhledem od návštěvy spíše odrazovaly. A když už jsem vešla dovnitř, prodavačky mi nedokázaly poradit, co je pro moji pleť vhodné. Začala jsem se proto zajímat o možnosti, jak bych mohla přenést italský styl k nám,“ vzpomíná.

Místo šneků řasy

Hledala něco unikátního, co v Česku není. V jednu chvíli byla ve vzduchu myšlenka na vlastní kosmetickou řadu se šnečím slizem.

„V Itálii to byl před několika lety velký hit. Dokonce jsem objevila farmu, na které se šneci sladce stimulovali, aby tvořili co nejvíce slizu. Bylo to neuvěřitelné. Šneci tam lezli na bio lupíncích, dvakrát denně se koupali a majitelé jim pouštěli hudbu,“ vypráví Michaela Brosche.

Od nápadu se šneky ale upustila a vsadila na kosmetiku z mořských řas, které mají protizánětlivý účinek, zlepšují krevní mikrocirkulaci a pomáhají s celulitidou, lymfou i s hubnutím.

Název Deadia zvolila podle římské bohyně světla a života. „Dnešní doba je pro ženy velmi náročná. Měly by být dokonalou matkou, manželkou, milenkou, kolegyní – a ještě u toho dobře vypadat a mít dobrou náladu. Chtěla jsem proto už samotným názvem motivovat ženy, aby věděly, že každá je krásná. A po italském vzoru všem ukázat, že je důležité cítit se spokojeně ve svém těle, bez ohledu na kila navíc,“ vysvětluje.

Přístup na míru

Nejprve ji všichni od tohoto byznysu odrazovali. Další e‑shop s kosmetikou? Její podnikání ale bylo od začátku úspěšné. Přispěl k tomu i covid, který vystřelil vzhůru celou oblast e‑commerce a začínající firmě pomohl hned první rok k jedenáctimilionovému obratu.

Velký podíl na tom mělo i poradenství, které firma nabízí. „Nechtěla jsem mít standardní e‑shop, ale po italském vzoru s každou ženou pracovat individuálně. Vždyť každá je jiná. Některá má pokožku suchou, jiná citlivou, některé praskají žilky, jiná se zase zavodňuje. Vždy se proto snažíme produkty poskládat pro potřeby konkrétní zákaznice,“ říká vystudovaná učitelka češtiny a němčiny.

„Ženy, které mají problém s metličkami, křečovými žílami nebo otoky, by se měly vyhýbat zábalům určeným na těžkou celulitidu, ale naopak sáhnout po těch, které odvodňují a chladí. Na druhou stranu, pokud má někdo opravdu silnou celulitidu, odvodňující zábal mu nepomůže,“ vysvětluje, proč je důležité vybírat produkty na míru.

Největším bestsellerem na jejím e-shopu jsou bahenní zábaly proti celulitidě. „Není divu, devadesát devět procent žen si myslí, že mají těžkou celulitidu,“ říká Michaela Brosche.

Zatím má Deadia šest zaměstnanců a sedm externistů, ale dál svižně roste. Brosche nedávno otevřela svoji první provozovnu se showroomem v pražských Vršovicích a už pokukuje po vlastních produktech. Letos uvede na trh svůj první doplněk stravy určený pro spalování tuků a v plánu má i doplňky pro ženy v menopauze nebo přípravky s obsahem probiotik.