Příběhy, které se ukrývají za vašimi oblíbenými logy
Alexandra Špirková

Alexandra Špirková

22/01/2024

Příběhy, které se ukrývají za vašimi oblíbenými logy

V dynamické sféře streetwearu se loga vymykají pouhému brandingu. Kromě estetické stránky jsou často spojena s poutavými příběhy, v nichž se propojuje historie, kreativita a kultura. Od vývoje ikonických designů až po významy ukryté v těch nejjednodušších formách - v tomto článku odhalíte příběhy, díky nimž jsou loga vašich oblíbených značek víc než jen pouhými obrázky. Ať už jste nadšenci do designu, milovníci streetwearu, nebo vás prostě jen zajímá svět brandingu, čtěte dál! Odhalujeme příběhy, které se skrývají za těmi nejlepšími značkami.

1. Nike

V roce 1971 vytvořila Carolyn Davidsonová, studentka grafického designu na Portlandské státní univerzitě, rozpoznatelný Nike "Swoosh". Davidsonová se při tvorbě loga inspirovala řeckou bohyní síly a rychlosti. Inspirovala se také křídly bohyně, a tak vznikl design Swoosh. Swoosh se nakonec vyvinul v oficiální emblém společnosti Nike a od té doby se nezměnil! A nejvtipnější na tom je, že za něj společnost zaplatila celých 35 dolarů. To je panečku kšeft! Slavný Swoosh je vidět všude, ať už jde o boty Nike, hoodie nebo fajn tričko.

Loading...

2. Palace

Značku Palace nosí celá řada lidí, včetně lokálních skejťáků a známých rapperů, jako je Drake. Logo ”Tri-Ferg" vytvořil Fergus Purcell, známý britský ilustrátor, který působil jak na mainstreamové, tak undergroundové scéně. Purcell také spolu s Marcem Jacobsem založil skate značku Aries. Tvrdí, že Lev Tanju prohlásil, že značka bude celá o trojúhelnících, což pak úplně zapomněl, že řekl.

Loading...

3. Vans

Syn jednoho ze zakladatelů Vans navrhl původní logo společnosti. Vytvořil šablonu, kterou plánoval aplikovat na skateboardy. Jeho otec tuto grafiku spatřil a okamžitě umístil na patu tenisky Style 95. Poté se rozhodl začít vyrábět skateboardovou obuv ve velkém měřítku. Design loga Vans je zásadní a stal se základem vizuální identity jejich značky.

Loading...

4. Golf Wang

Americký umělec Tyler, the Creator vydal módní značku Golf Wang aby využil celý svůj potenciál. Geometrické logo Golf Wang vystihuje Tylerova tvůrčího ducha. Představuje kreativitu, která může být vystavena na odiv veřejnosti, ale skrývá před veřejností proces výroby módních výrobků. Jak lidé, kteří výrobky vyrábějí, tak lidé, kteří je používají, mají neuvěřitelně silný skrytý potenciál.

Loading...

5. Stone Island

Logo Stone Island s rozpoznatelným kompasem se objevilo v roce 1982. Emblém čerpá inspiraci z vojenského a námořního designu a představuje hodnoty značky v oblasti průzkumu a odolnosti. Znak, který byl poctivě navržen do posledního detailu, představuje ducha dobrodružství, který byl pro Ostiho a jeho plány se značkou Stone Island tak důležitý.

Loading...

6. Stüssy

Logo Stüssy vytvořil, nebo spíše napsal, sám Shawn. Bylo ovlivněno podpisem jeho strýce Jana Stussyho. Umělce, filmového producenta a emeritního profesora na Kalifornské univerzitě, kde 42 let vyučoval a kde získal Oscara za dokumentární film Gravity Is My Enemy. Mladý zakladatel společnosti Shawn byl v době svého dospívání a výcviku ovlivněn punkovým stylem 70. let.

Loading...

7. Staple Pigeon

Logo Pigeon pro Staple, tedy brand, který byl založen v roce 1997 jako jednočlenná firma na výrobu triček v New Yorku, představuje newyorskou hustlerskou kulturu. Jeff Staple chtěl ve svém logu použít zvíře, protože se mu líbily společnosti, které mohou "vlastnit" zvíře a být s ním okamžitě spojovány. Domníval se, že holub bude vhodným symbolem, protože symbolizuje New York, který je neodmyslitelně spjat s Big Apple. Ale protože holubi jsou velmi běžným jevem, mohou se s ním ztotožnit i lidé, kteří žijí v jiných městech. Holub také představuje pouliční mentalitu, která věří v dosažení cílů jakýmikoliv prostředky, o čemž svědčí jeho přežití a úspěch.

Loading...

8. The North Face

Jako předloha pro logo North Face posloužil kopec "Half Dome" v Yosemitském národním parku v Kalifornii. S výškou 2694 metrů je Half Dome nejjižnějším vrcholem Indiánského hřebene, který je tak pojmenován kvůli svému neobvyklému tvaru. Připomíná kopuli rozříznutou napůl, protože tři jeho strany jsou hladké a kulaté, zatímco druhou stranu tvoří čistá žulová stěna. Přestože The North Face je úspěšná outdoorová značka, která si našla svůj hlavní palác ve streetwearovém průmyslu a její logo označuje toto území.

Loading...

9. Supreme

Hlavním cílem prvního Supreme obchodu Jamese Jebbia, který se nacházel na Manhattanu, bylo skladovat zboží od jiných firem, které si oblíbili skejťáci. Nicméně Jebbia měl v úmyslu prodávat tři exkluzivní trička této značky u příležitosti otevření obchodu. Design všech tří triček byl velmi jednoduchý: na přední straně jednoho byla fotografie slavného skatera, na přední straně druhého byla fotografie známého hudebníka a na třetím bylo poměrně obyčejné logo Supreme, které pro Jebbiu vytvořil jeho přítel, když otevíral obchod. A to logo Supreme? To je to samé, které si dnes okamžitě spojíte se značkou.

Loading...

10. DAILY PAPER

Amsterdamský brand pánského oblečení Daily Paper je vyhlášený svými moderními styly. Africký původ zakladatelů posloužil jako inspirace pro logo ve tvaru štítu. Masajský štít, jeho moderní verze, je proslulý stíráním rozdílů mezi výtvarným uměním a praktickým řemeslem. Logo představuje více věcí: africké dědictví zakladatelů, filozofii moderních nomádů, kde je mobilita nejefektivnější strategií pro využívání omezených zdrojů, a ochranu všeho, co máte rádi... a to za použití všech prostředků.

Loading...

11. Undefeated

Undefeated je in-house značka s velmi vyhledávanými partnerstvími se společnostmi jako adidas Originals nebo BAPE, díky nimž se brand drží na špici ve svém oboru. Adam Levite pro ni vytvořil logo "5 Strikes". Cílem loga bylo kompletně reprezentovat slovo "Undefeated" v něčem výrazném, ale zároveň snadno rozpoznatelném. Výsledkem bylo pět striků, počítací míra, která zároveň symbolizuje, jak značka poráží své soupeře tím, že vyhraje pět zápasů v řadě a odkráčí si pryč.

Loading...

Nezapomeňte se podívat, jak lidé stylizují tato slavná loga v naší kategorii Fit Check a taky sledujte náš Magazín, kde se vždy dozvíte něco nového!