Ze sukně po babičce vyrobím osobní amulet, říká výtvarnice a designérka Sedláková
„Vyhazujeme víc oblečení a textilu než naši rodiče a prarodiče,“ upozorňuje výtvarnice a designérka Sára Sedláková. Přitom oblečení se může stát nejen součástí rodinné historie, ale i takzvaných velkých dějin. To když se výtvarnice chopí tak zdánlivě obyčejné věci jako je sukně po babičce nebo košile po dědečkovi. Tehdy z nich může vzniknout dokonce osobní amulet, který připomíná rodinnou historii.
Poslechněte si celé Hovory a dozvíte se, co o nás prozrazuje oblečení, které nosíme. Otázky pro textilní výtvarnici a designérku Sáru Sedlákovou má Petr Vizina.
Související
-
Název Ženy si musí zakrýt hlavu, protože nejsou obrazem božím, je symbol, říká výtvarnice
„Ten název pochází z kodexu křesťanského církevního práva, který byl platný až do roku 1917,“ vysvětluje Alena Foustková.
-
Realita mne nezajímá, tvrdí mladá výtvarnice
„Postupně sbírám vjemy z hudby a filozofie a potom teprve tvořím,“ říká mladá výtvarnice Julie Kopová.
-
Materiál naší psychické energie je nezničitelný a zůstává v prostorech, míní výtvarnice Ženatá
„To, co není vidět, je téma, které zviditelňuj,“ vysvětluje výtvarnice a psychoterapeutka Ženatá.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.