Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Zábava

Bontonfilm byl v roce 2023 jedničkou v distribuci českých filmů, letos uvede Vlny nebo Zápisník alkoholičky

Se 44% podílem na kinotržbách českých filmů se stal loni Bontonfilm jedničkou v distribuci lokální tvorby. V žebříčku dvaceti divácky nejúspěšnějších snímků obsadil devět příček včetně té nejcennější s ONEMANSHOW: The Movie. S Kazmovým celovečerním formátem dokonce přepsal dějiny tuzemské kinematografie, když ho během prvních čtyřech dnů vidělo na plátně 296 498 diváků, a je tak filmem s historicky nejsilnějším prvním víkendem. I bez fenomenálního Kazmy by ale společnost návštěvnosti českých filmů dominovala. Pozitivního přijetí se dostalo také dalším titulům, které nejstarší tuzemský filmový distributor uvedl do kin.  U diváků bodovaly Nikdy neříkej nikdy, Děti Nagana nebo Její tělo, drama Úsvit získalo dvanáct nominací na České lvy, tragikomický příběh Tancuj Matyldo má u České filmové a televizní akademie šanci uspět v sedmi v kategoriích, Cenu české filmové kritiky pro nejlepšího herce na kontě už má. 

„Bontonfilm vždy nabízel divácky atraktivní a komerčně zaměřené tituly a současně náročnější tvorbu, filmy s autorskou výpovědí, společenskými tématy i dokumenty nebo dával prostor nastupujícím filmařům. Naším cílem je široký záběr zachovat a poskytovat tvůrcům takovou podporu, aby jejich snímky vidělo co nejvíc lidí. Za tím účelem jsme loni spojili kino a VOD distribuci do jednoho oddělení a věříme, že tak české filmy zpřístupníme ještě širšímu publiku,“ říká šéf distribuce Bontonfilmu Robert Švec.

Původně filmový distributor dnes patří mezi nejvýznamnější zábavní společnosti ve střední Evropě. Jednu z hlavních rolí v portfoliu Bontonfilmu přitom hrají lokální tituly, kterým se věnuje od vývoje scénáře přes kreativní marketing a výrobu filmového merche až po VOD distribuci. Jen loni jich uvedl 16, což je bezmála čtvrtina ze všech tuzemských filmů, které měli možnost diváci premiérově vidět v českých kinech.

Komplexní pokrytí služeb zabezpečují tři divize: Bontonfilm Studios zaměřující se na vlastní produkci a koprodukci filmové, seriálové i televizní tvorby, Bontonfilm Distribution zajišťující plnoformátovou distribuci jak v multiplexech, tak klubových kinech, na globálních online platformách nebo v televizi, a Bontonfilm Promotions. Posledně jmenovaná přitom nabízí nejen výrobu a prodej reklamních a dárkových předmětů pro zábavní průmysl a firmy, ale také brand styling konzultace nebo e-shopová řešení pro merch.

V nastaveném trendu plánuje společnost pokračovat i letos. Rok 2024 zahájila dokumentem Karlos, v březnu uvede tragikomedii Máme, co jsme chtěli s Evou Holubovou a Bolkem Polívkou, na duben připravuje thriller Petra Bebjaka Smršť a komedii Prázdniny s Broučkem, květen bude ve znamení Jedné noci Davida Laňky a následovat bude silný a emotivní Zápisník alkoholičky s Terezou Ramba. Vrcholem léta pak bude napjatě očekáváný velkofilm Jiřího Mádla Vlny. Mezi plánované premiéry už přibývají také tituly s datem uvedení v roce 2025, jednou z těch nejambicióznějších bude nová komedie Petra Kolečka.

K dalšímu posilování pozice na trhu mají přispět i personální změny. Marketingový tým nově povede Lukáš Vedral, který do jeho čela nastupuje z pozice dlouholetého tiskového mluvčího a manažera komunikace Bontonfilmu. „Stejně jako reagujeme na vývoj audiovizuálního trhu, nemůžeme naši marketingovou strategii stavět jen na dlouholetém know-how. Náš content marketing musí být kreativní, a přitom v každé z kampaní zohledňovat specifika jednotlivých žánrů i tvůrců, se kterými jsme v denním kontaktu. Současně potřebujeme sledovat trendy i změny v chování publika, abychom dokázali diváky bavit a oslovit tam, kde právě jsou. Těším se, že všechno tohle budeme rozvíjet s týmem kolegyně Martiny Gabrielové, které přeju jen to nejlepší v její nové roli maminky,“ říká Vedral. Jeho dosavadní kompetence přebírá Eva Albrechtová, která je nově zodpovědná za PR. Do firmy přichází z mediálního domu Czech News Center, kde s Čestmírem Strakatým připravovala rozhovorový formát Prostor X. Předtím působila třináct let v PR, měla na starost medializaci internetové televize Stream.cz, jejích tváří a pořadů, následně se s týmem tvůrců přesunula na Mall.tv a vedla její komunikaci.

Foto: archiv filmu

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *