Martin Zavřel
V únoru jsme nabídli více recenzí, než téměř v jakýkoliv jiný měsíc, což odráží, jak nabitý z hlediska vydávání nových zajímavých her byl. Jako fanoušek žánru bych se zřejmě měl nejvíce radovat z trojice velkých JRPG her, ale moje srdce nakonec ukradla nenápadná indie survival záležitost od nového studia: hra jménem Pacific Drive. Nejprve jsem v ní utopil 70 hodin na PC (dohrát jde zhruba za 20 hodin, jenže já se vyloženě kochal a užíval si to) a následně jsem ji rozehrál znovu na PS5, přičemž druhý průchod mne baví ještě více, než ten první. Pohlcující kombinace melancholického nočního lesa v dešti, za palubovkou vašeho auta, s nádherným písněmi hrajícími z rádia, zatímco temnotou kolem vás se míhají všemožné paranormální anomálie, mi naprosto uhranula, podobně jako v minulosti třeba hry Inside nebo Inscryption.
Také březen bude na zajímavé nové hry bohatý, od dalšího výpravného japonského RPG (Dragon´s Dogma 2) přes působivou kooperativní samurajskou akci v otevřeném světě (Rise of the Ronin), velmi stylovou strategii Unicorn Overlord, návrat hororové série Alone in the Dark, další velmi slibnou plošinovku od Nintenda, tentokrát v hlavní roli s princeznou Peach a nebo třeba polskou „Personu“ neboli historické RPG s démony The Thaumaturge. Máme velké štěstí, že navzdory brutálnímu propouštění v herním průmyslu se nám zatím stále dostává tolik zajímavých her. Uvidíme, jak dlouho to vydrží.
Daniel Jarocký
V únoru jsem se převážně vrátil k vybraných starším titulům. V první řadě šlo o simulátor SnowRunner, který se již začátkem března dočká nástupce v podobě hry Expeditions: A MudRunner Game. Ta se bude snažit implementovat větší množství různých gangetů a nabídnout pestřejší skladbu jednotlivých misí. Musím však uznat, že i téměř čtyři roky starý SnowRunner má i díky pokračují podpoře a přísunu dodatečného obsahu stále co nabídnout.
Dále jsem nějaký čas strávil u dosud posledního dílu závodů F1 od Codemasters, což je série, ke které se pravidelně vracím se startem reálného šampionátu, jež začíná již tento víkend. Shodou okolností jsme se tento týden dočkali oznámení nového ročníku, který vyjde závěrem května. Koncem měsíce jsem stihl rovněž rozehrát nově vydaný survival Pacific Drive, který mě oslovil především důrazem na stavbu, postupné vylepšování a následné opravy vlastního futuristického auta.
A na co těším v únoru? Kromě již zmíněného off-road simulátoru Expeditions: A MudRunner budu se zájmem sledovat první dojmy z plné verze survival hororu Alone in the Dark a očekávané novinky od studia Team Ninja v podobě akčního RPG Rise of the Ronin, která mě láká především svým zasazením a dobře patrnou snahou o maximální variabilitu na poli soubojů a nabídky zbraní. Z méně sledovaných titulů mohu poté vypíchnout akci South Park: Snow Day od vydavatelství THQ Nordic a sérií XCOM inspirovanou tahovou strategii Classified: France ’44, která hráče zaveden do období druhé světové války.
Jan Urbančík
Přestože herní vývojáři bohužel zažívají velmi náročné období a pomalu není den, co bychom nepsali o nějakých propouštěních, tempo vydávání her se nezastavuje a únor byl dalším nabitým měsícem. Hned na úvod jsem zrecenzoval nečekaně vydaný Silent Hill: The Short Message, který je sice velmi netradičním, ale opravdu silným zážitkem. Následovalo povedené DLC pro Last Train Home s pěknou porcí historie i humoru a výborný remake logické plošinovky Mario vs. Donkey Kong, kterou majitelům Switche silně doporučuji.
Mimo recenze jsem rozehrál Banishers: Ghosts of New Eden, kde mám nahráno nějakých 10 hodin. Příběh a postavy zatím nezklamaly, ale hratelnost mi už teď přijde poněkud jednotvárná a soubojový systém velmi plochý, takže ještě uvidím, jak to půjde dál. Na Steam Decku jsem pak dohrál první díl série Zero Escape (999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors), neskutečně zajímavého propojení vizuální novely a únikové hry s propleteným a nesmírně napínavým příběhem, ale také výbornými postavami. Těším se, až se dostanu k dalšímu dílu.
Březen bude také silný, ale naštěstí mě několik velkých titulů žánrem poněkud míjí, takže snad budu mít na své favority dostatek času. Vyhlížím především velmi nápaditou hru Princess Peach: Showtime a reboot survival hororu Alone in the Dark.
Filip Svoboda
Největším únorovým titulem pro mě byli Banishers od Don’t Nod. Pustil jsem se do nich s vydáním, ale postupuju spíš pomaleji. Přesto už mě stačilo strhnout vyprávění nebo postavy, které vývojáři zkrátka umí. Pár výtek bych ke hře sice našel, ale bavím se v cutscénách i v akci.
Hrál jsem taky už minule zmiňovaný Pentiment, který patří mezi mé velké resty. Doufám, že Obsidian bude mít i v budoucnu možnost odskočit si od věcí typu Avowed a The Outer Worlds k podobným menším věcem, protože jestli se Pentimentu něco nedá upřít, je to naprostá unikátnost.
Březen přinese hned několik zajímavých titulů, třeba odloženou dvojici The Thaumaturge a Open Roads. Do toho si přidávám zajímavě působící Reveil, který dorazí už příští týden, a postapokalyptický Highwater a je jasné, že bude z čeho vybírat.
Pavlína Nouzová
Můj únor byl ve znamení menších, zato vynikajících a hlavně originálních her. A taky jedné legendy. Z novinek jsem odehrála metroidvanii Ultros (recenze tu), která překypuje barvami, rostlinnými šťávami a až halucinogenně vyprávěným příběhem. Do toho si připočtěte vynikající soundtrack, který je občas tklivý, občas ale pořádně zaduní. Tituly jako právě Ultros připomínají, jak „jiné“ hry můžou být.
K tomu jsem dala šanci loňskému indie hitu Cocoon, puzzle hře, ve které si taky občas nejste jistí, na co se zrovna díváte. Nějak takhle si představuju mikroskopický svět na úrovni molekul. Jakýsi muší princ tu řeší hádanky, sem tam porazí i podivné nepřátele a přeskakuje z reality do reality, které pak ve formě barevných koulí skládá do sebe. Opět nezávislá hra, ale plná originálních nápadů – a přitom vycizelovaná do podoby bez bugů či technických problémů.
No a pak… Jsem se vrátila do dětství. Pustila jsem si původní verzi Half-Lifu a nedokázala se od ní odtrhnout. Jasně, všechno je takové hranaté, dabing je z pekla a v některých momentech se bez návodu na YouTube (anebo masivní trpělivosti) neobejdete. Ale po letech se mi podařilo hru dokončit a porazit Nihiliantha! V následujícím měsíci tak možná dojde na druhý díl a kromě toho i snad na odložený menší titul Open Roads o jednom rodinném road tripu. Z větších her mě určitě zajímá Dragon’s Dogma 2 a Rise of the Ronin, ale vycházejí ve stejný den, takže nakonec si asi hodím mincí.
Ondřej Zeman
Únor byl nakonec naplněný hrami více než jsem původně očekával. Co si budeme povídat, myslel jsem, že si zahraju jeden či dva kousky, ale nakonec to byla slušná lavina, kterou odstartovala akce Helldivers 2, po níž jsem se vrhnul skrze Skull and Bones na plavbu oceánem, z níž jsem bohužel moc nejásal. Naštěstí se poté na scéně objevila strategie Solium Infernum, s jejíž pomocí jsem si spravil chuť.
Pokud jde o březen, tak ten už nyní vypadá jako nebývale nadupaný měsíc. Vyjít má pokračování legendárního Dragon’s Dogma nebo o neméně slavné akce The Outcast a bude toho mnohem více. Skrze Millennia dostane konkurenci Civilizace a když se zadaří dorazí také plná verze budovatelské lahůdky Farthest Frontier. Světů k navštívení se objeví zkrátka hodně, tak snad bude dostatek času k jejich průzkumu.
V únoru jsem se kromě mé dlouhodobé hry, Diabla 4, kdy jsem dotáhl ve třetí sezóně nekromancera na level 100, věnoval hlavně mým dlouhodobým restům.
Mojí hrou měsíce se tak stal Life is Strange: True Colors. Užil jsem si parádní příběh a hlavně skvěle vytvořené postavy. Za mě se tou hlavní postavou stala sympatická Steph a i díky novému překladu jsem si užil i příjemnou bonusovou kapitolu. Bavil jsem se od začátku do konce, i když u poslední páté kapitoly jsem byl celkem v šoku, kam se příběh rozmotával, ale nakonec to mělo hlavu a patu.
Druhým restem bylo Lego Star Wars: The Skywalker Saga. Příjemně strávený herní čas, ale trochu jsem měl pocit, že předchozí díl ze série mě bavil o něco víc. Ale stejně jsem si nejvíc užil kapitoly obsahující nejstarší trilogii.
Za zmínku stojí i únorový Steam Fest, ale k mému překvapení mě zaujaly jen dvě hry. A to boomer shooter s názvem Bloodkill a vlakový simulátor Train Planet.