Jihlava: Dotace na trolejbusy dorazila v plné výši

01.03.2024 10:23 | Tisková zpráva

Nové parciální trolejbusy v Jihlavě už slouží veřejnosti a poskytovatel dotace schválil její vyplacení v plné výši 60,7 milionu korun.

Jihlava: Dotace na trolejbusy dorazila v plné výši
Foto: Archiv
Popisek: Jihlava

Šest nových parciálních trolejbusů už jezdí na linkách Dopravního podniku města Jihlavy (dále jen DPMJ). Cestující je snadno poznají, protože na všech třech venkovních displejích je písmeno označující linku v zelené barvě. Mají nerezová madla a omyvatelné potahy sedaček. Dorazily do Jihlavy sice se zpožděním a na poslední chvíli před koncem roku, ale šedesátimilionová dotace nyní přišla celá.

Anketa

Která vládnoucí strana zatím nejvíce prospěla České republice?

2%
3%
0%
92%
0%
0%
3%
hlasovalo: 50494 lidí

Řídící orgán Integrovaného regionálního operačního programu (dále jen ŘO IROP) teď dokončil administrativní ověření závěrečné žádosti o platbu a schválil všechny výdaje na pořízení trolejbusů ve výši 71,5 milionu korun jako způsobilé. Dotace ve výši 85% ze způsobilých nákladů byla DPMJ vyplacena v plné výši tento týden.

DPMJ má k dispozici 79 vozidel, devětatřicet z nich jsou trolejbusy. Z tohoto počtu už je nyní (včetně nově dodaných) třináct trolejbusů parciálních. Ty mohou jezdit i do úseků, ve kterých není trolejové vedení, protože mohou část trasy jezdit na baterii.

„V roce 2025 se počítá s dodávkou dalších šesti parciálních a šesti standartních trolejbusů. Aktuálně je výběrové řízení ve fázi hodnocení nabídek. Tři další parciální trolejbusy by měly do Jihlavy přijít také v roce 2026 všech 15 vozů bude také podpořeno dotací a to ve výši maximálně 70 procent způsobilých nákladů. Nejnovější šestice parciálních trolejbusů má oproti původní generaci řadu vylepšení. Mají asi o 25 procent delší dojezd na trakční baterii a do trolejbusů se vejde o deset cestujících víc než v případě předchozí generace,“ vysvětlil předseda představenstva DPMJ Radim Rovner.

Letos by měl do Jihlavy dorazit také nový 10,5 metru dlouhý autobus Iveco Urbanway, který bude prioritně určený cestujícím z příměstských oblastí. Stávající midibusy Rošero jsou totiž na konci životnosti a nevyhovují také svojí malou kapacitou.

Městské autobusy a trolejbusy v Jihlavě loni přepravily téměř 16 milionů lidí a v počtu přepravených cestujících se tím DPMJ vrátil v roce 2023 k předkovidovým hodnotám z roku 2019.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

Kdo může za migrační pakt?

Tvrdíte, že když vás budeme volit, tak nás zbavíte migrantů. Jak? Jak chcete problém řešit, navíc když teď EP schválil migrační pakt? Taky tvrdíte, že jeho schválení byla zrada od této vlády, tak co pak změníte evropské volby? A jak to tedy je? Může za schválení paktu vláda nebo politici v Bruselu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Plzeň: Ve Špitálském lese je nová skluzavka i balanční lávka

10:28 Plzeň: Ve Špitálském lese je nová skluzavka i balanční lávka

Skluzavka a balanční lávka. To jsou dva nové herní prvky, které zpestří dětem procházku po Špitálské…