Ford Ka vznikl i jako praktický kombík. Vypadal skvěle a měl výkon sporťáku
Ford TuringKa měl přinést větší prostornost potenciálním zákazníkům, pro něž byl standardní Ford Ka příliš malý. Bohužel se však nikdy nedostal do sériové výroby.
V 90. letech Ford uvedl zcela nový designový jazyk New Edge. Poprvé jej představil na tehdy futuristickém konceptu Ford GT90, inspirovaném duchem kultovních vytrvalostních závodních Fordů GT40, a řekl, že kombinuje elegantní oblouky s aerodynamickými rysy. V Evropě se na výrobních linkách objevil už v roce 1996, přibližně jeden rok po debutu konceptu GT90, a první vlašťovka v nové éře tuto myšlenku dokonale prezentovala v reálném světě.
Vůbec prvním produkčním modelem s novým designovým jazykem New Edge byl dnes už pomalu zapomenutý Ford Ka. Později na něj navázaly modely jako faceliftované tehdejší Mondeo, menší kupé Puma, první Ford Focus nebo větší kupé Cougar. Vraťme se však k původnímu pionýrovi, protože ten na základech většího Fordu Fiesta zaujal unikátním designem i velkou praktičností pro život ve městech.
Nepochybně však byl nespočet zákazníků, pro něž byl Ford Ka až příliš malý. A protože se v tehdejší Evropě těšily velkému zájmu praktické rodinné kombíky, automobilka se spojila s italskou karosárnou Ghia, aby společně začaly hledat řešení. Výsledkem projektu se v roce 1998 stal dnes už zapomenutý koncept Ford TuringKa. Ten vznikl prodloužením výchozího modelu a přidáním dalšího páru dveří pro jednodušší přístup na zadní sedačky.
Původní tisková vyjádření tehdejšího šéfa karosárny Ghia uvádějí, že koncept TuringKa zakládá na prodloužené platformě klasického „Káčka“ a využívá mnoho standardních karosářských dílů, včetně zadních dveří zavazadlového prostoru nebo většiny střechy. Koncept však musí hlavně zaujmout, a proto se představil se sportovnějším stylingem se žlutou barvou Zinc Yellow, titanově šedými nárazníky, 17“ litými koly i luxusnějším interiérem s hnědým čalouněním sedadel a věnce volantu.
Pod kratičkou kapotou se pak objevil benzinový motor, jaký se do produkčního Fordu Ka nikdy nemontoval. Srdcem konceptu TuringKa se stal 1,7litrový čtyřválec Ford Zetec SE o 125 koních z výkonnější specifikace Fordu Puma. Zástavbu zjednodušila i skutečnost, že modely Ka, Puma a Fiesta vycházely ze stejné podvozkové platformy, což ukazovalo velkou rozmanitost různých vozidel, jaká lze vyvinout na jediném základu.
Bohužel, vývoj praktičtějšího Fordu TuringKa se dvěma páry dveří a větším zavazadlovým prostorem se zastavil pouze ve fázi konceptu. Italská karosárna Ghia s největší pravděpodobností vyrobila jeden jediný kus a na internetu lze nalézt i fotografie stříbrné designové studie. Dnes už můžeme jen těžko odhadovat, zda byla designovou sochou nebo pouhou počítačovou vizualizací. A kde je jedinému Fordu TuringKa konec? Údajně je v rukou sběratele na Floridě.