Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Rodinná řadovka má i garáž. Ital jménem McLouis je dětemodolný obytňák

Ani přehnaný luxus, ani úplné holátko. Jak vypadá střední třída v obytných autech podle představ značky McLouis, ukazuje čerstvá novinka, která doslova před pár dny dorazila do Česka: model MC4 373
Celkový pohled na více než sedmimetrový obytný vůz na podvozku Fiat Ducato...

Celkový pohled na více než sedmimetrový obytný vůz na podvozku Fiat Ducato jménem McLouis MC4 373. | foto: McLouis

Zámek dveří tiše cvakne. Když vstoupíte dovnitř, ucítíte vůni, kvůli které lidé objíždějí výstavy aut. Příjemný mix pachů, kvůli kterému snad nikdy nezmizí klasické prodejní showroomy. Těžko se popisuje, je to směs novoty z plastů, kovu, koberců a polstrování.

Je to vůně úplně nového auta, kterým ještě nikdo nejel. Když se klíček otočí a digitální palubní deska ožije, tak je to jasné. Testovaný McLouis má nájezd celé čtyři kilometry. Po vlastní ose se pohyboval maximálně v areálu italské továrny a do Česka dorazil na podvalu před pár dny.

Modelová řada „300“ střídá v nabídce značky, která patří pod italskou skupinu Trigano, populární „dvoustovku“. „Je to zástupce střední třídy polointegrovaných obytných aut, tedy nejprodávanějšího segmentu mezi obytňáky,“ vysvětluje Vladimír Záhorec z Karavan Centra Morava. „Za mě je to ideální vozidlo pro rodiny s dětmi, či aktivní sportovce, kteří docení dobrou doložnost, velké úložné prostory a odolnost použitých materiálů. Všechny tyto vlastnosti vozy z třístovkové řady nominují jako vhodné kandidáty pro provoz v rámci půjčoven,“ dodává Záhorec.

Spaní pro čtyři cestovatele

Italský výrobce zvolil naprosto klasické rozložení, které je pro polointegrované vozy typické. V zadní části, nad velkou garáží jsou dvě podélná lůžka (rozměry: 200 × 80 cm). V testovaném voze je ve standardní výbavě od výrobce připravený díl, kterým se z nich dá vytvořit velkorysé letiště s šířkou přes dva metry. Ložnice je od sanitární sekce oddělitelná posuvnými dveřmi, což je dobrá obrana před ponorkovou nemocí.

McLouis MC4 373 v číslech

  • délka / šířka / výška: 745 / 235 / 295 cm
  • výška interiéru: 208 cm
  • motorizace: 2.2 I MJet 140 k
  • typ podvozku: Fiat Ducato
  • pohotovostní hmotnost: 2989 kg
  • doložnost: 511 kg
  • max. hmotnost: 3500 kg
  • topení + ohřev vody: Truma Combi 4 – plyn
  • zadní postel: 200 × 80 + 200× 80 případně 200 × 212 cm
  • přední postel: 190 × 123 cm (stahovací)
  • chladnička: 145 l (220V, 12V, plyn)
  • nádrž na čistou vodu + bojler): 100 + 20 l
  • nádrž na odpadní vodu: 100 l
  • palivová nádrž: 75 l
  • tloušťka podlahy / stěny / střechy: 54 / 30 / 30 mm
  • dvojitá podlaha interiéru: ne
  • Cena testovaného modelu v Karavan Centru Morava: 1 847 999 Kč (1 527 272 Kč bez DPH)
  • info o prodejci ZDE

Další dvě místa na spaní poskytuje elektrické spouštěcí lůžko situované nad salonem (rozměry u hlavy: 190 × 123 cm). Děti jej budou milovat, ale v tomto konkrétním layoutu je v oblasti nohou vykrojené, aby bylo v dolní poloze možné projít vchodovými dveřmi nástavby. Po spuštění počítejte s tím, že přistane nad sezením a stolem.

Garáž a hluboké skříně

Pokud někde pozorujete pár vybírající si obytné auto, můžete si vsadit, že ženu budou zajímat úložné prostory v interiéru. A to nejen jejich objem, ale také dosažitelnosti. V modelu MC4 373 měli designeři k dispozici nejvíce prostoru z celé třístovkové řady McLouis, protože automobil měří přes sedm metrů na délku, přesně je to 745 centimetrů, a 235 centimetrů na šířku. A tomu odpovídá i hojnost a kapacita úložných prostor.

Kromě tradiční baterie horních skříněk „obtékající“ interiér vozu, jsou velké „sklady“ k dispozici pod oběma zadními lůžky, a dokonce i v nášlapném schodu do postele. Přístupné jsou zvednutím roštů i bočními dvířky, ale z výroby nejsou nikterak členěné.

Do garáže, opravdu velkorysé s nosností 300 kilogramů, v zadní části vozu vede přístup dvojicí dveří z obou stran vozidla. Potěšila přítomnost elektrické zásuvky a osvětlení. Co však v garáži chybí, jsou upevňovací lišty, které by zjednodušily fixaci nákladu během přesunů. Místo nich výrobce instaloval 4 jednoduchá oka.

Denní provoz

Oddělený sprchový kout a toaleta s umyvadlem představují průmyslový standard posledních let, alespoň u větších vozů. V případě modelu MC4 373 dveře od WC mohou oddělit hygienický blok od obytné části. To je praktické. Méně praktický je schod v podlaze sprchy. Důvod je jednoduchý. Truma, která se stará o vytápění a výrobu teplé vody na palubě, je uložená poněkud netypicky až v zadní části vozu. A vzhledem k tomu, že 373 nemá dvojitou podlahu, museli konstruktéři najít místo pro vedení teplého vzduchu a vody ve sprchovém koutě.

Kuchyně se drží tradičního rohového rozvržení. K dispozici je dvouplotýnkový plynový vařič, dřez s baterií a velká lednice o objemu 145 l a navíc se samostatným mrazákem, což opět ocení rodiny s četným potomstvem. Na kuchyňský kout navazuje salon s posezením ve tvaru písmene L.

Ač interiér není tak designově vytuněný jako u třeba u „námořnické“ Mobilvetty K-Yacht Tekno Line 86 (test si můžete přečíst zde), má jednu neopominutelnou výhodu pro cestovatele s malými dětmi. Decentní ladění barev je totiž prckůodolné. Neuspořádaný pohyb pětiletého caparta s nedokonale umytými dlaněmi po interiéru spojený s otlapkáním stěn nebude mít příliš dramatické vizuální následky. A navíc ze světle hnědých ploch tvořených půjdou snadno odstranit.

Italové na Fiatu a jeho jižanských bratrech

Testovaný McLouis jezdil s kabinou a na podvozku Fiat Ducato poslední generace, výrobce nabízí třístovkovou řadu i na dalších značkách z portfolia gigantu Stellantis, tedy na Citroënu či Peugeotu. Pod kapotou pracuje motor o objemu 2,2 litru, který zplodiny ze spalování nafty čistí pomocí AdBlue. Agregát je spřažený s manuální převodovkou.

Obecně se s takto velkým vozem dá jezdit s průměrnou spotřebou kolem deseti litrů paliva na sto kilometrů. Ale vyžaduje to lehkou nohu na plynu, jistou dávku trpělivosti a předvídavosti. Tedy žádné divočení. Nicméně obytné auto není závodní stroj a výhodou tohoto způsobu cestování je, že dovolená začíná v okamžiku, kdy otočíte s klíčkem v zapalování.

  • Nejčtenější

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

21. května 2024

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...

Italové zadrželi zásilku fiátků z Maroka. Budou strhávat nálepky s vlajkou

20. května 2024

Italská policie zabavila víc než 130 vozů značky Fiat dovezených z Maroka na základě podezření, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Všechna Kabaňova auta. Poznejte výtvory génia, kterého ulovili Číňané

16. května 2024,  aktualizováno  9:46

Čtyřlístek, české sklo, kubismus, poštovní obálka, iPhone. Tím vším se při tvorbě svých aut...

Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky

20. května 2024

AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Distingovaní gentlemani táhli Prahou, jízdu vedl prezident Pavel

20. května 2024

Už po jedenácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných...

Sennamanie v Imole. Byli jsme tam, kde se před 30 lety zabil závodnický bůh

22. května 2024

Letos v květnu uplynulo třicet let od chvíle, kdy přišel na okruhu v Imole po nárazu do zdi v...

Vzdušný zámek šampiona nízkých cen. Dacia Jogger umí být low-cost obytňákem

22. května 2024

Oblíbená rumunská značka nabízí své největší auto s alternativním pohonem na LPG, které svým...

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

21. května 2024

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...

CNG stále dává smysl, ale automobilky s ním už nepočítají, potvrzuje Škoda

21. května 2024

Koncern Volkswagen, stejně jako třeba značky Opel nebo Fiat, už před časem oficiálně ukončily éru...

Nejhorší noční můra, řekla žena, která v botě syna objevila cizí AirTag

Mého syna někdo sleduje. S takovým pocitem několik týdnů žila žena z Floridy poté, co na svůj iPhone začala dostávat...

Anální sex je výzva. Nejvíc tabu je však v Česku jiná praktika, říká průzkum

Erotické hračky nepředstavují podezřelou exotiku, v ložnicích jsou jako doma. Ostatně jako masturbace. I orální sex....

Svěrák se na mě nedíval jen jako na hezkou buchtu, říká Radka Pavlovčinová

Jan Svěrák ji vidí jako robotku. Radka Pavlovčinová v nové hře filmového a teď už i divadelního režiséra hraje umělou...

Klavírista Petr Malásek si zlomil obě ruce. Mohlo to dopadnout hůř, říká

Klavírista Petr Malásek (59) spadl z kola a zlomil si obě ruce. V pořadu 7 pádů Honzy Dědka popsal nehodu i jaká je...

Zásnubní šaty elegantní princezny. Spustily Kate efekt, návrhářku zničily

Seriál Když si jeho šaty oblékne některá z členek královské rodiny, obvykle to každý návrhář oslavuje jako životní úspěch....