Během covidové pandemie se investoři mohli přetrhnout, aby vložili peníze do některého z  online supermarketů s rychlou rozvážkou. V Americe i západní Evropě díky tomu vyrostli noví jednorožci – tedy start-upy s hodnotou přes miliardu dolarů – a zdálo se, že jde o nezvratný trend. Mezi internetové prodejce potravin se jen v roce 2021 rozdalo pět miliard dolarů a nejen evropská města zaplavily skútry a vozy s jejich logy.

Když však vlna poptávky po online nakupování s odezněním koronavirové viru opadla, ukázalo se, kdo plaval nahý. Ve světle zvýšené inflace a úrokových sazeb rozvážková bublina splaskla a zakladatelé i jejich investoři začali sčítat škody.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaké jsou hospodářské výsledky Rohlíku a jak se mu daří dostat do zisku.
  • Jak zakladatel Tomáš Čupr popisuje svoje uvažování během pandemie.
  • V čem se Rohlík liší od zrychlených zahraničních konkurentů.
  • Jakou zamýšlí další expanzi.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.