metro.cz

Počasí v Praze

10 °C / 20 °C

Sobota 27. dubna 2024. Svátek má Jaroslav

AOV posiluje představenstvo a má i nové orgány – důvodem je postupný růst počtu členů a agendy, kterou asociace řeší

  15:02
Praha 22. března 2024 (PROTEXT) - Novými členy představenstva Asociace online vydavatelů se stali Lenka Černá, ředitelka vydavatelství Economia, a Ondřej Ježek z FTV Prima. Vedení AOV tak bude pětičlenné. Vedle toho organizace nově jmenovala i Radu představenstva a Kontrolní komisi.

„Asociace online vydavatelů se výrazně rozrostla. Je zřejmé, že stále víc médií zjišťuje, že potřebují funkční organizaci, která efektivně hájí jejich zájmy. Zároveň jsou připraveni se na takové práci podílet. Proto jsme rozšířili představenstvo a jmenovali nově i jeho šestičlenný poradní orgán a tříčlennou kontrolní komisi,“ říká Libor Matoušek, zakladatel asociace a předseda jejího představenstva.

Rada bude pracovat ve složení: Marek Antoš (Internet Info), Robert Čásenský (Reportér magazín), Daniel Častvaj (CMI News), Petr Orálek (ČTK) a Ján Simkanič (Denník N). Jejím předsedou bude Tomáš Kačena z vydavatelství BurdaMedia Extra. Kontrolní komise má tři členy. Vede ji Jana Vitáková z ČTK a jejími členy jsou Pavel Traub (Echo24/SPM) a Štěpán Burda (BurdaMedia Extra).

Funkční období rady, komise i představenstva je tříleté. Všechny změny zahrnují i nové stanovy asociace. „Česká republika je v Evropě ostrovem negativní deviace, protože zde technologické platformy neplatí českým médiím za obsah vůbec nic. Musíme to změnit, ale zdaleka to není jediná agenda, kterou se zabýváme,“ upozorňuje Libor Matoušek.

Asociace se věnuje také oblasti samoregulace trhu, která vychází z nedávno přijatého Aktu o svobodě sdělovacích prostředků. Zaměřuje se i na agendu spojenou s transparentností reklamního trhu a monitoringu tisku.

„Na mediální trh vtrhla umělá inteligence se všemi plusy i mínusy a my ještě nemáme dořešena ani základní copyrightová pravidla. Zároveň nevíme, v jaké podobě se přijmou zákony o České televizi a Českém rozhlasu, které by v případě ignorování argumentů soukromých médií mohly znamenat další disrupci na mediálním trhu. Jako asociace chceme být ofenzivnější, protože jinak riskujeme vážné problémy s možnostmi médií informovat uživatele a čtenáře o relevantních věcech. Právě to musí zůstat podstatou žurnalistiky,“ dodává Matoušek.

Asociace online vydavatelů (AOV) má 26 členů, kteří zásobují informacemi prakticky celou tuzemskou populaci nejen v online prostoru. Klíčová agenda AOV se však online prostoru týká především, protože jde o budoucnost celé žurnalistické branže.

Pro více informací:

Libor Matoušek

předseda AOV, CEO Trima News

předseda představenstva

e-mail: predseda@asociacevydavatelu.cz

 

ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

 

 

Hlavní zprávy

Když opravdu chcete, tak tomu dáte sto procent, říká běžkyně Marcela Joglová

vydáno 27. dubna 2024  6:48

Otevřela oči mnoha lidem. Přiznala se k bulimii. Sport jí pomohl přes mnohé starosti se „převalit“. To je Marcela Joglová, česká běžecká vytrvalkyně. Když...  celý článek

Co jste dělali Prvního máje roku 1986? Z Černobylu k nám doputoval radioaktivní mrak

vydáno 26. dubna 2024  5:16

Přenesme se o 38 let nazpět, na sever sovětské Ukrajiny, do Černobylu. Máme po půlnoci, technici jaderné elektrárny spouští rutinní test nouzového...  celý článek

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek

Bizár nabírá nové rozměry. Ve vzduchu je touha po pozornosti a dobrovolné ponižování

Strážce streamu
vydáno 26. dubna 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Streamovací platforma Voyo má ve svém hledáčku několik pořádných bizárů. Naši redaktorku Terezu Šimurdovou v těchto dnech zaujala reality show s názvem...  celý článek