Nejnovější

Zákaz TikToku v USA: proti jsou tvůrci i podnikatelé

Foto: antonbe Pixabay

Sociální síť TikTok vlastněná společností ByteDance čelí návrhu zákona, který minulý týden schválila dolní komora amerického Kongresu. Návrh nabyl své podoby kvůli obavám o uživatelská data, zástupci čínské společnosti ale proti návrhu protestovali a označili jej za protiústavní. Uživatelé aplikace zbrojí, mnoho tvůrců a podnikatelů by mohlo přijít o své příjmy.

Společnost ByteDance dostala od Spojených států šestiměsíční ultimátum na prodej sociální sítě TikTok, pokud tak neučiní, hrozí plošný zákaz aplikace v USA. Vše pramení z obav o využívání uživatelských dat Pekingem. Dle amerických zákonodárců je totiž společnost ByteDance zavázána čínské vládě, která vybízí ke spolupráci s organizacemi při shromažďování zpravodajských informací. Návrh zákona tím chce zamezit hrozbě pro americkou národní bezpečnost.

TikTok popírá, že by mohl být použit jako nástroj pro čínskou propagandu a stejně tak, že by sdílel uživatelská data s čínskými úřady. I přes tato podezření ze strany vláda USA nebyly doposud poskytnuty žádné důkazy, že by tomu tak opravdu bylo. Generální ředitel TikToku Shou Zi Chew hájil platformu tím, že hojně investovali do zabezpečení uživatelského obsahu a tím i do udržení sociální sítě bez vnějších vlivů.

„Nepřestaneme bojovat a obhajovat se za vás. Budeme i nadále dělat vše, co je v našich silách, včetně uplatňování našich zákonných práv, abychom ochránili tuto úžasnou platformu, kterou jsme s vámi vybudovali,“ uvedl Chew jako vzkaz pro uživatele aplikace.

Ze strany demokratů přišlo varování o možných důsledcích zákazu platformy, a to nejen co se běžných uživatelů týče. Nespočet firem a tvůrců používá sociální síť pro své podnikání a její zákaz by jim mohl způsobit nemalé potíže. Podnikatelé a firmy sociální síť využívají pro propagaci svých produktů nebo k samotnému zviditelnění své značky. Tvůrci a influenceři zase využívají TikTok pro zveřejňování nejrůznějších obsahů.

S příchodem influencerů se TikTok stal jednou z nejdominantnější platforem sdíleného digitálního obsahu. V USA se počet uživatelů pohybuje kolem 170 milionů, z nichž statisíce tvoří tvůrci, kteří se živí čistě prostřednictvím aplikace. Není to však jediná oblast, kde vyvstává otázka peněz. TikTok si nechal vypracovat studii z dílny Oxford Economics, podle které tato platforma loni přispěla k hrubému domácímu produktu USA částkou 24,2 miliardy dolarů.

Napište komentář

Váš e-mail nebude publikován.


*