Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ruská off-roadová legenda změřila síly v těžkém terénu s tou japonskou, v její prospěch souboj nedopadl
23.3.2024 | Petr Prokopec
V záplavě moderních SUV jsou tato dvě auta jako zjevení, neboť jde pořád o pravověrné, ovšem také relativně dostupné off-roady. Je ale lepší Lada Niva, nebo si lépe vede Suzuki Jimny?
Na Ladu Niva nedám dopustit, a to nejen proto, že ji asi jako každé z „Husákových dětí“ mám spojenou s televizním seriálem Návštěvníci. Dodnes mám v paměti i jednu neobvyklou dovolenou, kdy jsme s partou přátel vyrazili na pár týdnů propátrat veškeré kouty Gruzie a Arménie. Společnost nám tehdy dělaly hned dva exempláře ruského off-roadu, díky čemuž jsme se mohli jistit a provádět kousky, na jaké bychom si asi s jedním vozem netroufli. Niva ale nakonec vše zvládla bez zapadnutí, uvíznutí či jakéhokoli jiného problému.
Schopnosti ruského vozu si můžete připomenout na vlastní oči také na přiloženém videu. Niva na něm prochází sérií těžkých terénních zkoušek, přičemž s některými už má potíže. Zvláště v porovnání se Suzuki Jimny, které zpevněný asfalt opustilo rovněž. Není však až tak překvapivé, že má japonský off-road navrch. Ze záběrů je totiž patrné, že jde o čtvrtou generaci představenou v roce 2018. Vůz má tak k dispozici nejeden moderní systém.
Zároveň však díky žebřinovému rámu zůstává ortodoxním „teréňákem“, který pohání 102 koní produkovaných atmosférickým 1,5litrovým motorem. Niva pak sice disponuje agregátem o dvě deci objemnějším, ten však na všechna čtyři kola posílá o 19 koní méně. Zároveň je s 1 250 kilogramy citelně těžší, hmotnost Suzuki se totiž v závislosti na výbavě pohybuje mezi 1 070 a 1 135 kilogramy. Zajímavé pak je, že oba vozy jsou podobně velké, ani jeden na délku nepřesahuje 4 metry.
Je tu nicméně ještě jeden aspekt, který Jimny a Nivu spojuje, a to momentálně velmi náročná dostupnost v Evropě. Proč tomu tak je v případě ruského zástupce, asi nemusíme zmiňovat. Co se Suzuki týče, Evropská unie japonský off-road považuje za pomalu smrtící klimatické zlo. Jimny je tak nabízen jen jako užitkové vozidlo, pro která platí benevolentnější pravidla.
Znamená to nicméně, že 3 645 milimetrů dlouhý vůz si můžete pořídit jen bez zadních sedadel, a s přepážkou oddělující část kabiny pro cestující od zavazadelníku. Cena pak startuje na 575 900 Kč, přičemž jediným příplatkovým prvkem je dvoubarevný lak za 9 tisíc korun. Pětimístná Niva vás pak skrze firmy zajišťující individuální dovoz přijde na stejné peníze, ve verzi N1 je ovšem k mání za polovic. Necháme tak jen na vás, komu nakonec udělíte svůj hlas.
Jimny čtvrté generace je aktuálně v Evropě k mání už jen jako dvoumístný užitkový vůz. Právě proto, stejně jako s ohledem na oblibu vozu danou i jeho schopnostmi v terénu, se ojeté pětimístné kousky dnes prodávají dráž než nová auta. Foto: Suzuki
Niva vám podobným způsobem nevydělá, ovšem i ruský vůz je aktuálně v Evropě velmi těžké pořídit. Foto: AvtoVAZ
Zdroje: Vezděchody@Vkontakte
Bleskovky
- Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024 - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
15.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Cremoně skončily testy WomenWCR včera 22:44
- Musíme počkat na Ducati a... MM93 včera 15:00
- Test Kymco CV3 550i ABS vs. AK 550i ABS Premium: dvě nebo tři kola? včera 08:00
- Test šampionátu WomenWCR - 1. den 16.5.2024
- Mugello-MotoGP-Test: Alex Rins s nejlepším časem 16.5.2024
Nejnovější články
- Nechcete sedan s motorem Ferrari? Jediný prodejce jich nabízí hned pět, všech pět v zemi
včera - Číňanům už Čína není dost dobrá, první tamní automobilka si nově vystačí jen s působením v Evropě
včera - Nejprodávanější Jaguar končí bez nástupce, i ten padl za oběť posedlosti značky elektromobily
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Do Nizozemska se vrací zdravý rozum. Nová vláda zvýší rychlost na dálnicích, zruší dotace elektromobilů, omezí bezemisní zóny
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva