Jak porozumět chování klientů s demencí

Lepší porozumění možným příčinám, prevenci a také řešení chování lidí s demencí nabídne kurz České alzheimerovské společnosti 10. dubna 2024.

Při péči o člověka s demencí čelí pečující mnoha různým výzvám. Jednou z nich bývá i nutnost vyrovnat se se situacemi, kdy se opečovávaný chová nestandardně, často v rozporu s očekáváním a někdy i se společenskými normami. Pečující snadno nabyde dojmu, že mu klient či rodinný blízký dělá naschvály nebo se dokonce mstí, a má pochopitelné důvody označit ho jako nespolupracujícího, problematického či agresivního.

Pojďme se ale s lektorkami Lucií Hájkovou a Michalou Peškeovou zamyslet nad tím, zda takové chování nemůže mít jiné příčiny. Jestli – zvláště v situaci, kdy má klient již omezenou schopnost verbální komunikace – nemáme tzv. problematické chování vnímat spíše jako reakci na nenaplněné potřeby, například na dlouho trvající bolest či jiný nepříjemný prožitek.

Společně se také pokusíme zodpovědět otázky, zda je možné “problémovému” chování alespoň do určité míry předcházet, a jak nejlépe takové chování řešit, když se s ním při poskytování péče setkáme.

8hodinový kurz České alzheimerovské společnosti získal v loňském roce akreditaci MPSV a je určen sociálním pracovníkům, pracovníkům přímé péče i neformálním pečujícím. Proběhne v sídle ČALS na adrese Gerontocentrum, Šimůnkova 1600, Praha 8, ve středu 10. dubna.

V kurzu nebude chybět prostor pro dotazy a sdílení zkušeností z praxe účastníků. Více informací o jeho náplni a on-line přihlášku naleznete na stránce kurzu.

Miluše Margarjanová

 

 

Klíčová slova: