Jednání o lince Praha – Bangkok

Jednání o obnovení přímé pravidelné linky mezi Prahou a Bangkokem jsou na dobré cestě. Ministr financí Zbyněk Stanjura a předseda představenstva Letiště Praha Jiří Pos v pondělí 25. března zástupcům Thai Airways a Thai AirAsia X představili potenciál linky i marketingovou podporu ze strany státu. Informovalo o tom Ministerstvo financí ČR prostřednictvím sociální sítě X. „Nyní budou zástupci Letiště Praha jednat o detailech spolupráce s cílem motivovat dopravce k zahájení přímé letecké linky co nejdříve“, dodalo ministerstvo v dalším tweetu.

Druhý zmíněný dopravce nedávno oznámil spuštění přímé linky z Bangkoku do Budapešti. Letadlo téhož dopravce už v minulosti přistálo i na pražském letišti. Airbus A330neo Thai AirAsia X zajistil na jaře 2020 repatriační let z Bangkoku související s příchodem pandemie.

Jednání o přímé lince z Bangkoku probíhají už mnoho let. V lednu 2019 se tehdejší předseda vlády ČR Andrej Babiš na státní návštěvě Thajska sešel s vedením thajské pobočky společnosti Air Asia. Výsledkem tehdy byly tweety, které zmiňovaly otevření každodenní linky mezi Bangkokem a Prahou ještě ten rok. O lince do Bangkoku mluvil už v březnu 2018 i tehdejší předseda představenstva Letiště Praha Václav Řehoř v rozhovoru pro ČT.

Připravil: Martin Bernict


Související fotky


Související kategorie

Komentáře



LOL - nepřihlášený host (...219.164...)
27.03.2024 08:33
Same kecy

Tak to jsem zvedavy, predpokladam ze to bude predrazene (jako ostatne vetsina letu z Prahy).
Ale dle historie o tom kecaji jen papalasi aby ukazali ze aspon neco delaji ... ale nikdy nic nedopadlo takze treba ... v roce 2030?

peet - nepřihlášený host (...72.203...)
26.03.2024 19:31
BKK

Bohužel, je málo lidí, kteří jsou ochotni platit předraženou cenu za přímý spoj. Já asi nejsem úplná socka, ale proto přece nebudu vyhazovat peníze oknem. Podívejte se, na většinu destinací, kolik stojí z PRG a kolik z VIE, MUC, FRA, NUE. Minimálně 1xročně létám do Thajska. Vždy v business, takže mám přehled o vyšší třídě a ne o economy. Už teď hledám na konec roku, začátek prosince tam, konec ledna zpět, 6-7 týdnů, a není to tedy žádný top termín přímo před vánoci a první týden zpět. Na můj přibližný termín, který je u mne naštěstí variabilní, stálo PRG-BKK s Turkish 66.000,-, totéž i ve stejné dny s Turkish z VIE 49.800,-.
Srovnejte si i takové Emirates, každý na Praze těžce rýžuje, sorry, ale to jim prostě platit nebudu. Přestup není takový problém, navíc v business s lounge. Pokaždé vyjde lépě nekdo jiný. 2 poslední roky s Oman air PRG-MUC-MCT-BKK. vždy 54.000,- v C.
Co se týká v článku zmíněných Thai a Air Asia. Thai si prošly krachem či restruktualizací, ceny mají hodně sebevědomé, a už hodně let zpětně, si lidé stěžují, že za ty ceny mají hodně bídný servis.
K air asia. To by asi mělo větší šanci na úspěch. Ale popravdě, i když se do Thajska dá cestovat celoročně, tak většina lidí chce listopad - březen, kdy je v Evropě zima a zamračeno. Já bych za Air Asia "business" nedal více než 33-35.000,-, protože je to bez lounge, a je v ceně jedno jídlo v plastu a asi 2 nápoje. Takže benefitem je jen lie flat seat.
Air Asia A330 má cca 360 sedadel economy, při každodenní rotaci, to je 131.400 míst za rok. Aby to bylo pro ně ekonomické, tak asi potřebuji 90% a více. tedy 118.200 zákazníků v economy, + zaplnit business. Tolik lidí z Prahy za rok do Thajska asi nepoletí....

Jen - nepřihlášený host (...238.119...)
26.03.2024 18:33

Ja bych toho chtěl ( a nemám).

Až bude v Praze po dálkovkách někam poptávka (a nebo jinde až bude poptávka po dálkovkách do Prahy) , tak budeme mít dálkovek, že se nám z toho protočí panenky.

Praha celoročně neuživí ani dálkovku do USA (a to je dálkovka, která na "druhým konci" má celou obrovskou sít Delty / United, která kromě celé severní ameriky pokryje i střední ameriku a Karibik), tak jaká je asi šance, že uživí dálkovku do BKK s podstatně menším počtem přestupních vazeb?

Na to člověk nemusí mít vysokou, aby na to přišel.

Sikkim (...30.172...)
26.03.2024 18:18
Rýpalové

Právě kvuki takovými jedincům hako Vy se ty dálkové linky nedaří rozlétat. Ne každý chce X krát přistupovat a trávit na cestě desítky hodin. Dekuji. Já ne. Chci v Praze sednout a vysednout v Bangkoku.

Jen - nepřihlášený host (...238.119...)
26.03.2024 16:30

Víko: přímé lety bývají dražší, než obecně lety s přestupem - takže si klidně vsadím, že z Prahy se dostanete do BKK levněji s přestupem, než s přímou linkou. Nemluvě o tom, že v případě nějaké nepravidelnosti je otázka, kám vás Air Asia bude ochotná (při leťáku jako "noty na buben") rebookovat.

Ostatně, zrovna BKK je z Prahy obecně stejně "levný"/"drahý" (doplnte si dle libosti) jako třeba z té vídně, takže (pokud člověk nemá vídeň za rohem) do tý vídně taky nemusí, pokud nechce.

Jen - nepřihlášený host (...238.119...)
26.03.2024 16:26

Gajda : shodneme se na tom, že je nesmyslné dotovat aerolinky na regionálních letištích. ale v případě prahy je to ještě nesmyslnější - je to naprosto zrůdné.

Proč by prosím vás měla platit někomu za to, že tam bude lítat z dálky? Ta posedlost dálkovkami je až zrůdná. Letišti samotnému přitom nic moc nepřináší, a lidem v podstatě taky moc ne.

Ivan_pha - nepřihlášený host (...117.130...)
26.03.2024 15:31

Nejen, že to bude pravděpodobně spíše dražší spoj bez síťovosti, navíc je tam ještě aspekt četnosti. Když se něco stane, tak je pak někdy dost trvá dostat se do nějakého náhradního spoje. Radši létám spoji, kde toho lítá více a je tak šance při problému, že se to rychle vyřeší.

Šanci linka má, plus je také možný přestup v Bangkoku do dalších destinací. Ovšem, budou pro cestovatele výhodnější než třeba Emirates?

VíKo - nepřihlášený host (...161.130...)
26.03.2024 14:27
Za kolik?

Zrovna tahle linka mě enromě zajímá. Thajsko mám rád a příští zimu máme v plánu tam strávit pár týdnů. Ale pokud to bude za nesmyslnou petelici, zase poletím z Mnichova, nebo Vídně. Právě cenová politika bude důležitá. Doufám, že to dopadne a ceny budou ok tak, aby se letadla naplnily. :)

petrp (...250.30...)
26.03.2024 10:06

Jojo.....opakuji dokola, v Praze není žádný silný pravidelný dopravce v silné alianci, tak panebože kdo by v Praze přestupoval?

Dan - nepřihlášený host (...71.41...)
26.03.2024 09:41

Toto se řeší snad již 10 let a je to pořád plácání do větru. Budapešť dost překvapila, o to menší šance ale Praha má...

Přiznat si pravdu, že jsme regionální letiště s pár dálkovkami je pro mnoho lidí těžké ...

Celkem 11 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace