Vítězný návrat ex-mistra Evropy

Úvodní podnik vzkříšeného britského mistrovství přinesl hodně zmatků a vítězství pro navrátilce na domácí tratě.

Kolem začátku nové sezóny šampionátu vzniklo opravdu velké haló. Poslední roky BRC hodně strádalo a najednou se díky předělanému kalendáři a návratu reportáží na neplacené televizní kanály vzedmula obří vlna zájmu posádek. O úvod sezóny se postarali pořadatelé, kteří s tak velkou akcí zatím neměli zkušenost. Na minulý ročník jejich rally před dvěma roky se sice přihlásilo jen o pět posádek méně, ale to nebyla zařazena do nejprestižnějšího ostrovního mistrovství. Dopolední sekce letošní rally se tak změnila v totální chaos. Nezvladatelní diváci, havarovaný vůz blokující trať a do toho problém s místním farmářem a jeho traktorem. Docela dlouhou dobu se pořadatelům dařilo držet dokonalé informační embargo a nikdo pořádně nevěděl, co se bude dít dál. Úvodní rychlostní zkoušku zvládlo absolvovat jedenadvacet posádek a k tomu dvě přední zde skončily. Po havárii musel rozbitý Citroen C3 Rally2 odstavit James Ford a porucha brzd vedla k demolici Hyundaie i20 R5 úřadujícího juniorského mistra Kyla Whita.

Sedm kilometrů druhého testu úspěšně absovovala necelá polovina startovního pole a tím třetím pak projela pouhá desítka aut. Zbylé dvě zkoušky úvodní sekce byly zrušeny úplně. Když odpolední sekce s časovým zpožděním přeci jen odstartovala, všichni se začali modlit, aby se už zbytek rally odjel bez větších problémů. A to se nakonec přeci jen stalo a do popředí zájmu se mohly vrátit souboje o sekundy. Dopoledne jich dokázal skoro dvacet získat ve svůj prospěch Chris Ingram, který s Volkswagenem Polo GTI R5 vyhrál první a druhý test. S tím třetím se nejrychleji popasoval Osian Pryce a posunul svůj Ford Fiesta Rally2 na druhé místo. I přes defekt si po druhém testu držel druhou příčku Keith Cronin s dalším Fordem. Když ale u něj došlo k poškození poloosy, Ir se po RZ 3 propadnul na šesté místo.

Do odpolední sekce lídr irského mistrovství nastoupil s odvážnou volbou gum do sucha. Zatímco doma mu dobrá volba gum pomohla k vítězství v obou úvodních soutěžích sezóny, tady to bylo přesně naopak. Cronin se v dešti trápil, navíc bojoval s nefunkční ruční brzdou a musel se smířit v závěrečné zkoušce s propadem až na sedmé místo. Zato jeho značkový kolega Pryce vlétnul do druhé sekce ve velkém stylu a hned v první zkoušce ukrojil drtivou většinu z Ingramova náskoku. Jeho Fiesta se bohužel hned na následujícím testu zastavila. Nakonec se tak na pozici nejrychlejšího Fordu v soutěži přeci jen dostala technika servisovaná přímo M-Sportem. William Creighton po RZ 7 poskočil na druhé místo a nejrychlejšími časy v posledních dvou testech si jej pojistil až do konce rally.

Za jeho zády pak celé odpoledne probíhal souboj o poslední pódiovou příčku. S lepším časem do něj i přes defekt v RZ 2 vstupoval Meirion Evans zajišťující na britské půdě debut zbrusu nové Toyoty GR Yaris Rally2. James Williams si z Estonska dovezl ojetý Hyundai i20 N Rally2 a snažil se Evanse z pódia sesadit. Nakonec ale neuspěl. Kdo však uspěl ze všech nejvíc, to byl Ingram. Po odstoupení Pryce už měl na čele náskok půl minuty a i přes dobré výkony soupeřů jej nikdo z nich o vítězství nepřipravil. Mistr Evropy 2019 zatím čeká na usednutí do kokpitu Toyoty, ale ze startu se starším Polem GTI R5 vytěžil maximum. Odpoledne si připsal ještě dva další nejrychlejší časy a slaví vítězný návrat do BRC.

Komentářů celkem: 1
Fox
27. 3. 2024 10:071
2 0
Dovolil bych si citovat: "a návratu reportáží na neplacené televizní kanály vzedmula obří vlna zájmu posádek." A o tom to celé je, pánové a dámy (z FIA) Jak prosté....
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!