Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Analýza spotřebitelského chování na trhu internetových obchodů s oděvy

Analýza spotřebitelského chování na trhu internetových obchodů s oděvy

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Natálie Daková
Šetření:26. 02. 2024 - 26. 03. 2024
Počet respondentů:200
Počet otázek (max/průměr):22 / 20.18
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:77,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:21
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jmenuji se Natálie Daková a studuji na ekonomické fakultě VŠB obor marketingová komunikace. Chtěla bych Vás poprosit o vyplnění mého dotazníku k bakalářské práci na téma Analýza spotřebitelského chování na trhu internetových obchodů s oblečením. Vyplnění Vám zabere maximálně 5 minut a moc mi tím pomůžete. Předem Vám děkuji za vyplnění.

Odpovědi respondentů

1. Nakupoval/a jste někdy na internetu oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano18592,5 %92,5 %  
Ne157,5 %7,5 %  

Graf

2. Nakupujete častěji oblečení online nebo v kamenných prodejnách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Online10657,3 %53 %  
V kamenných prodejnách7942,7 %39,5 %  

Graf

3. Jak často nakupujete na internetu oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Alespoň jednou za půl roku9953,51 %49,5 %  
Alespoň jednou za měsíc5328,65 %26,5 %  
Alespoň jednou za rok2915,68 %14,5 %  
Alespoň jednou za týden42,16 %2 %  

Graf

4. Kolik v průměru utratíte za jeden nákup oblečení na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 001 - 2 000 Kč9551,35 %47,5 %  
0 - 1 000 Kč4122,16 %20,5 %  
2 001 - 3 000 Kč3619,46 %18 %  
3 001 - 5 000 Kč126,49 %6 %  
5 001 a více Kč10,54 %0,5 %  

Graf

5. Na kterém z těchto e-shopů nakupujete nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
About you8244,32 %41 %  
Zalando8043,24 %40 %  
Shein5228,11 %26 %  
Bonprix2211,89 %11 %  
Temu168,65 %8 %  
Answear94,86 %4,5 %  
Zoot84,32 %4 %  
Vinted73,78 %3,5 %  
Sinsay42,16 %2 %  
H&M42,16 %2 %  
Bezvasport31,62 %1,5 %  
Nike21,08 %1 %  
Sportisimo10,54 %0,5 %  
sportisimo, H&M, bershka10,54 %0,5 %  
Lidl shop 10,54 %0,5 %  
žádný10,54 %0,5 %  
Tam kde mají co chci 10,54 %0,5 %  
cz.tommy.com10,54 %0,5 %  
Fusekle, Trenýrkárna.cz10,54 %0,5 %  
EMP10,54 %0,5 %  
Přímo u prodejců, např. Desigual, HM apod10,54 %0,5 %  
Zalando Lounge10,54 %0,5 %  
bezpotisku10,54 %0,5 %  
Bikers crouwn, Hannah, Alpine pro 10,54 %0,5 %  
Esprit, Betty Barclay10,54 %0,5 %  
E-shopy různých kamenných prodejen.10,54 %0,5 %  
Metalshop, Thor Steinar store10,54 %0,5 %  
bushman.cz10,54 %0,5 %  
Witt-international10,54 %0,5 %  
H&M, zara, reserved a podobné obchody, které mají kamenné prodejny + merchandise zpěváků 10,54 %0,5 %  
Lidl10,54 %0,5 %  
modivo10,54 %0,5 %  
Rohlík10,54 %0,5 %  
Online shopy jiných obchodů10,54 %0,5 %  
Nevím10,54 %0,5 %  
Altisport10,54 %0,5 %  
CityZen10,54 %0,5 %  
Trekinn10,54 %0,5 %  
Značkové oblečení 10,54 %0,5 %  
Amazon10,54 %0,5 %  
Escape10,54 %0,5 %  
Decathlon10,54 %0,5 %  
Webersport10,54 %0,5 %  
hm10,54 %0,5 %  
Nakup textil10,54 %0,5 %  
Asos, Vinted10,54 %0,5 %  
Sportovna10,54 %0,5 %  
nevzpomínám si10,54 %0,5 %  
huskycz10,54 %0,5 %  
Kilpi10,54 %0,5 %  
Hudy.cz10,54 %0,5 %  
under armour10,54 %0,5 %  
Vinted, online second handy10,54 %0,5 %  
Reserved, hm10,54 %0,5 %  
vintid10,54 %0,5 %  
Je to random10,54 %0,5 %  
Notino, rohlík.cz10,54 %0,5 %  
Nakupuji jen montérky10,54 %0,5 %  
gina, gentleman, astrix, kosher, 10,54 %0,5 %  
ESL shop10,54 %0,5 %  
Zara10,54 %0,5 %  
Adidas10,54 %0,5 %  

Graf

6. Jaký sortiment oblečení nejvíce nakupujete na e-shopech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Trička nebo mikiny14477,84 %72 %  
Džíny nebo kalhoty6535,14 %32,5 %  
Šaty nebo sukně6535,14 %32,5 %  
Spodní prádlo4524,32 %22,5 %  
Svetry nebo kardigany4323,24 %21,5 %  
Kabáty nebo bundy3720 %18,5 %  
Košile nebo halenky2614,05 %13 %  
Boty52,7 %2,5 %  
Obuv31,62 %1,5 %  
Sportovní oblečení mix 10,54 %0,5 %  
Sportovní10,54 %0,5 %  
Legíny a sportovní obleceni 10,54 %0,5 %  
Sportovní věci 10,54 %0,5 %  
Sportovní oblečení10,54 %0,5 %  
čepice, ponožky10,54 %0,5 %  
Kosmetiku, jídlo10,54 %0,5 %  
Montérky10,54 %0,5 %  

Graf

7. Jaký sortiment oblečení si netroufáte pořídit na e-shopu? A proč?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Asi nic, pokud to jde vrátit.

asi podprsenky, každá velikost padne jinak :)

Asi spodni pradlo kvůli velikosti

Boty

Boty

Boty

boty

Boty

boty

boty - často mi nesedí

Boty - je těžké zjistit, zda mi bota padne vzhledem např. k problémům s vysokým nártem apod.

boty - různé velikosti i podle výrobců (každý typ a výrobce má svá specifika)

Boty a kalhoty protože, nevím zda sednout

Boty kvůli velikosti

Boty-velikost-vždy sedí jinak, takže se musí vyzkoušet

Boty, i když vím svoji velikost i tak se může u různých značek lišit a navíc si je musím vyzkoušet, kvůli mému malíčku, který je velmi citlivý po tom jak byl zlomený

Boty, kalhoty kvůli velikosti

boty, málokteré mi padnou

Boty, mám velkou nohu

Boty, nejdou vyzkoušet.

Boty, nemusí sedět

boty, potřebuji specifický typ bot

Boty, protože si je chci nejprve vyzkoušet

Boty, rifle - ne vždy mám stejnou velikost, záleží na obchodníkovi

Boty, šaty - bojím se, že mi daná věc nebude sedět

boty, ty jedinne primo od sevce

Boty. Lepší je osobně vyzkoušet

Boty. Musím vyzkoušet, mám široký nárt.

Boty. Přijde mi, že každá značka má jiné velikosti.

Boty. Velikost

Bundy, kabáty, kalhoty (velké rozdíly ve velikostech mezi jednotlivými prodejci)

Bundy. U bundy se více podle mě težčeji odhaduje, zda mi padne.

Celkově oblečení moc nemusím online kvůli velikosti

Co se týče koupím cokoliv, když to není z druhé ruky a nemohu si ověřit pravost značky.

Často boty, nebo plavky Boty protože mi málokteré sedí, nebo mě často tlačí, tak nechci moc riskovat plavky na moji (asi moc) unikátní postavu a požadavky mám problém najít kdykoliv a kdekoliv, nakupovat je bez vyzkoušení je naprosto zbytečné plýtvání peněz

drahé značky, které bych si chtěl raději vyzkoušet v kamenné prodejně

Džíny Není možno vyzkoušet

Džíny

džíny - nikdy se netrefim do velikosti a jak budou vypadat. podprsenky - jsou dost hazard

Džíny - obava o velikost

Džíny vzhledem k velikosti

Džíny, boty, kabáty - věci co musí dobře sedět

Džíny, kalhoty

džíny, kvůli tom, že mi nesedí ani v obchodech

Džíny, sedí mi tak 5 % džín i v kamenném obchodě, velké riziko. Boty, chci kvalitní boty. Bundy, jsou drahé, takže bych nechtěla, aby mi neseděla.

Džíny, u každé značky mám jinou velikost

Kabat

Kabáty

Kabáty, bundy, boty.

Kalhory, měřím přez 2 metry

Kalhoty

Kalhoty

Kalhoty

Kalhoty

Kalhoty - musím vyzkoušet, boty - to stejné

Kalhoty - nepoznám, jak mi budou sedět

Kalhoty (obtížně trefuji velikost)

Kalhoty a džíny - málo kdy sedí délka

Kalhoty a džíny kvůli rozdílným velikostem různých značek

Kalhoty kvůli velikosti

Kalhoty kvůli velikosti

Kalhoty- většinou mi nesedí

Kalhoty, aby seděly

kalhoty, jelikož mám atypickou postavu

Kalhoty, kabáty, košile, klobouky, boty - kvůli správné velikosti.

kalhoty, neznám svoji velikost, protože existuje moc různých číslování

Kalhoty, nikdy neodhadnu velikost

kalhoty, nikdy netrefím velikost

Kalhoty, oblek

Kalhoty, primárně protože každý pár sedí trochu jinak a potřebuju si je vyzkoušet.

Kalhoty, protože mi málokdy sednou.

kalhoty, špatně se zkouší a většinou nesedí

Kalhoty, většinou netrefim velikost.

Kalhoty. Jiné velikosti než jsem zvykla.

Kalhoty. Radši vyzkouším v kamenném obchodě.

Kalhoty. Zcela jistě nebudou sedět.

Kalhoty... Vyzkoušet.

Kalhoty/jeansy a boty. Mám obavu, že netrefím velikost a nelíbí se mi představa složitého zasíláni oblečení/bot zpět.

Když mám možnost vrácení, nebojím se ničeho

košile

Košile kvůli velikosti.

Košile; často nepadnou

na eshopu kupuji výjimečně, prakticky si netroufám koupit nic, jen když se mi opravdu něco líbí a není možnost to koupit osobně v obchodě

Nakupuji online vse

Nakupuji vše, není nic, co bych si netroufla koupit

Nemám problém si cokoli objednat online

Nemožnost zkoušky a problémy s výměnou

Nenapadá mě

Nevím

Nic

Obecně nemám problém koupit na internetu jakékoliv oblečení.

Obecně nerada nakupuji on-line, protože mi oblečení nemusí sedět, nevypadá jako na fotce. Obecně nekupuju boty, pokud jsem neměla stejný pár dříve a vím své číslo.

Oblečení pro dítě, protože roste a musí si zkusit

Oblek

Oblek, potřebuje být na míru

Obuv - bojím se,že mi nesedne velikost a budu je muset vracet

Obuv, nevím jestli mi bude sedět velikost, zda bude pohodlná a pod.

overaly, plavky, u kalhot hodně váhám

Overaly. Téměř nikdy mi nesedí a musím vracet.

Plavky

Podprsenka

Podprsenku

Podprsenku, nikdy nesedí

Podprsenku, upřednostňuju bra-fitting v kamenném obchodě.

Podprsenky - je třeba si je vyzkoušet.

Podprsenky kvůli velikosti a nemožnosti vyzkoušet

podprsenky, kalhoty, saka - cokoli, co musí perfektně sedět

Podprsenky, to je fakt lepší zkusit.

ponožky, punčochy, tělové punčochy - vybírám si odstín, mat/lesk

Rifle, jsem vysoka

rifle, nedokážu uhádnout velikost

Spodní prádlo

Spodní prádlo

spodní prádlo

Spodní prádlo

Spodni pradlo

Spodní prádlo - potřebuji si ho vyzkoušet a zjistit jestli je to pohodlný materiál + u podprsenek velikost košíčku aby mi dobře seděl

spodní prádlo - potřebuji si ověřit druh materiálu, a velikosti ne vždy odpovídají předchozímu nákupu

spodni pradlo asi kvulu velikosti

spodní prádlo nebo plavky, protože nikdy nevím jak mi sednou a neznám velikosti různých obchodů.

Spodní prádlo, kabát.

Spodní prádlo, kvalita

Spodní prádlo, potřebuju si vyzkoušet, zda mi sedí.

Spodni pradlo. Potrebuji vyzkouset.

Spodnu bielizen, lebo to treba vidiet, pripadne skusit

Šaty, kalhoty, kabáty,

To, co není zaškrtnuto. Většinou nepadne velikost.

Určitě boty, každá značka ma naprosto jiné velikosti

všechno dnes prakticky kupuju online, znám své veliksoti a důvěřuji obchodům s vrácením

Všechno mimo montérek. U ostatního oblečení nesedí velikosti, látka neodpovídá fotkám atd.

Všechny nakupuji na internetu jen když nelze koupit v kamené prodejně, Potřebuji si to prvně zkusit.

Zatím jsem neměl problém s ničím, dávám hodně na recenze

Zatim jsem si troufla na vse

žádný

Žadný

8. Je pro Vás překážkou nemožnost vyzkoušení oblečení při online nákupech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano je10456,22 %52 %  
Ne není8143,78 %40,5 %  

Graf

9. Nakupujete nejvíce oblečení pro:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ženy12668,11 %63 %  
Muže7440 %37 %  
Děti1910,27 %9,5 %  

Graf

10. Co je pro vás nejdůležitější při nakupování oblečení online?

1 (velmi nedůležité) do 5 (zcela důležité)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Ceny3.6051.904
Recenze3.3841.685
Značka3.0381.463
E-shop3.2381.36
Udržitelnost2.8381.628
Rychlost dodání3.1571.419
Možnosti platby3.4541.718
Přehlednost stránek3.5841.616
Množství sortimentu3.4431.533

Graf

11. Je pro Vás důležitý vzhled webových stránek či aplikace daného e-shopu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano15282,16 %76 %  
Ne3317,84 %16,5 %  

Graf

12. Jaký druh platby preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Apple pay, Paypal apod.11260,54 %56 %  
Na dobírku platební kartou5730,81 %28,5 %  
Na dobírku hotově4222,7 %21 %  
Bankovním převodem2714,59 %13,5 %  
Online platba kartou21,08 %1 %  
Je mi to jedno 10,54 %0,5 %  
platební (kreditní) kartou předem10,54 %0,5 %  
Kartou po uzavření objednávky10,54 %0,5 %  
Google Pay10,54 %0,5 %  
Úhrada předem platební kartou (nikoliv na dobírku)10,54 %0,5 %  
kartou10,54 %0,5 %  
Kartou bez dobírky10,54 %0,5 %  
Platební kartou ihned10,54 %0,5 %  
Platební kartou10,54 %0,5 %  
Online platební kartou10,54 %0,5 %  
Gpay, kartou predem10,54 %0,5 %  
Platebni karta10,54 %0,5 %  
platebni branu10,54 %0,5 %  

Graf

13. Jakou možnost dopravy preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zásilkovna14276,76 %71 %  
PPL, DHL9350,27 %46,5 %  
Vyzvednutí na odběrových místech5228,11 %26 %  
Česká pošta2111,35 %10,5 %  
Balíkovna10,54 %0,5 %  
Boxy10,54 %0,5 %  
Je mi to jedno10,54 %0,5 %  

Graf

14. Ovlivňují Vás slevové kódy při nákupu oblečení on-line?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano12265,95 %61 %  
Ne6334,05 %31,5 %  

Graf

15. V případě, že Vám e-shop s oblečením nabídne možnost registrace, tak tuto nabídku:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Výjimečně příjmu11160 %55,5 %  
Příjmu3921,08 %19,5 %  
Nepříjmu3518,92 %17,5 %  

Graf

16. Je pro vás důležitá udržitelnost (např. recyklované materiály)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne10757,84 %53,5 %  
Ano7842,16 %39 %  

Graf

17. Nakupujete na fast fashion (rychlá móda) e-shopech? (např. Shein, Temu, ...)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nikdy7641,08 %38 %  
Občas5328,65 %26,5 %  
Přiměřeně3418,38 %17 %  
Velmi často126,49 %6 %  
Často105,41 %5 %  

Graf

18. Co děláte se svým starým oblečením?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Adra

Adra, sběrné kontejnery

Buď na prodej, na charitu nebo jdou do dílny.

Buď někomu zkusím dát nebo dávám do kontejnerů s textilem

Buď nosím do roztrhání a pak s ním vytřu, nebo věnuji charitě

buďto nechám ve skříni, snažím se prodat na vinted nebo ho prostě vyhodím

Dám na charitu nebo vyhodím.

dám své sestře, nebo prodám na vintedu

Darujem

Darujem, vyhodím

daruji

Daruji

Daruji

Daruji

daruji

Daruji

Daruji

daruji - známým, přes textilní kontejnery, na charitu, v případě že je staré oblečení roztrhané a nebylo by k užitku, spotřebuji jej na hadry

Daruji dále nebo věnují charitě

Daruji ho

Daruji ho

Daruji ho dalším lidem - dětské davam konkrétním osobám, dámské/panske davam do sběrných kontejneru na charitu

daruji charitě, známým

Daruji jiným/prodám

Daruji nebo hážu do kontejneru určenému na oblečení

Daruji nebo odvezu na chatu

Daruji nebo prodam

Daruji nebo prodám

Daruji nebo prodám

Daruji nebo vyhazuji

Daruji někomu pokud je oblečení ještě v dobrém stavu.

Daruji případně vyhazuji, když je až moc poškozené

Daruji rodině

daruji, ale většinou je na vyhození :-)

Daruji, prodám

Daruji, vyhodim

daruji, zkusim prodat, kontejnery na textil, upcyklace, v krajním případě využití v domácnosti (hadříky na utírání)

Daruju

daruju

Daruju dále

daruju je (nejčastěji svým známým)

daruju někomu

darujuu

Dávám dál

Dávám do kontejneru pro charitu.

Dávám do kontejneru pro potřebné

Dávám do kontejneru pro potřebné nebo vyhodim pokud jsou zničené

Dávám do sběrných kontejnerů pro další využití

Dávám do specializovaných kontejnerů, občas do firemních sbírek

dávám ho do boxů na oblečení

dávám ho do charity, rozděluji mezi kamarádky, recykluji ho při šití

dávám ho do kontejneru na oblečení když je ještě pěkný.

Dávám ho do kontejnerů na oblečení nebo někomu známému, kdo má např. dceru mladší ode mě.

Dávám ho na charitu

Dávám na charitu

Davam na charitu

Dávám na charitu

Dávám na charitu

Dávám na charitu pokud je v dobrém stavu

Diskontinuita

dle stavu vyhodím, dám na charitu, nebo prodám

Do sběru

Donosím do mrtě a vyhodím

Hodím do kontejneru pro Klokánek

Charita

Charita

Charita

charita

Charita, boxy s oblečením

Charita/ koš.

Kontejner na oblečení , charita

Kontejner na oblečení.

Kontejner na textil

Kontejner pro potrebne

Kontejnery na oblečení

Kontejnery na oblečení, prodání přes Vinted

Kontejnery na to určené

Lepší nositelné kousky dávám do kontejneru na sběr oblečení, některé kousky upcykluji a ty již nenositelné do koše

Mám ho ve skříni nebo výjimečně daruji na charitu

Měním ho za jiné oblečení s kolegyněmi v práci (každá doneseme to, čeho se chceme zbavit), nabídnu příbuzným, co nikdo nechce, nosím do kontainerů Charity.

Nabízím Adra nebo věnuji

Nabízím na Vintedu, nebo vyhazuji do kontejneru určeného na oblečení, se kterým se dále pracuje.

Nechávám

nechávam ho mladším sourozencum

Nechávám si ho, používám ho na doma a pokud se úplně zničí udělám z něj hadr na podlahu.

Někdo podědí nebo dám do kontejneru na oblečení.

nepoužitelné oblečení vyhodím a nove oblečení daruji třeba rodině

Nepoužitelné vyhodím a použitelné nebo malé oblečení daruji

Nic

Nic

nic

Nosím

nosim do roztrhani

nosím do roztrhání, pak hadry a nakonec popelnice

Nosím do úplného zničení

Nosím ho

Nosím ho na doma a pokud je již nenositelné, vyhodím do kontejneru na textil.

Nosím ho, dokud není děravé, potom si ho vezmu na farmu a nakonec vyhodím.

Nosím na dvoře a pak použiju na hadry (to co jde) ostatní do sběrného dvora

nosím to doma/na chatě nebo daruji případně prodám za pár kaček

Nositelné oblečení nabídnu příbuzným, nebo dám do charity. Z bavlněného nenositelného oblečení udělám hadry na podlahu. Nenositelné nebavln|né oblečení hodím do popelnice.

Odnasim ho do kontejneru na oblečení nebo ho prodám

Podaruji ho

Podle stavu buď předám v rodině, předám do sběrných kontejnerů na oblečení nebo zlikviduji.

podle stavu, poškozené vyhazuju do popelnice, nepoškozené do kontejneru na oděvy

Pokud je zachovalé tak předám dál, pokud tolik ne, tak vyhodím do speciálního koše na oblečení.

Pokud už není "do společnosti", tak ho odnosím doma nebo jej použiju jako pracovní (do garáže, do dílny, při malování), následně vyhazuji

Posílám dál - charita, kamarádi, sběrné místa, pokud je oblečení nenositelné, vykazuju, ale jen minimálně. Většina nepoužitelného oblečení končí jako hadra :D

Posílám dále nebo využiju na "hadry"

Posílám ho dál

Posílám ho dál

Posouvám dále jiným

Posunu dál, kamarádi, charita

Použiji pro práci

Používám ho jako hadry na úklid a pak vyhazuju. Případně jako pracovní oděv.

Používám ho tak dlouho dokud to jde

Používám ho v dílně a nebo ho dám do příslušného kontejneru.

Práce na zahradě

Presivam nebo hodim do kontejneru na obleceni.

Prodá na Vinted, pokud á nějakou vadu - dirka, skvrna, hodně nošené, tak oblečení vyhodím.

prodám

Prodam

Prodám

Prodám

Prodám na Vinted

Prodam na Vinted, daruji

Prodám na Vinted/bazaru, nosím ho na práci, dám do kontejneru na oblečení, daruji

Prodám, daruji charitě nebo využívám jako hadr v dílně (pokud je textil nějakým způsobem poničený)

prodám, pošlu dál, dám do kontejnerů na oblečení

Prodavam

Prodávám

prodávám na vinted

Prodavam na vinted, davam kamaradkam, pripadne stara tricka pouzivam k uklidu

Prodavam na vintedu, nepouzitelne vyhazuju do sbernych kontejneru

prodávám nebo daruji

Prodávám přes Vinted, nebo dám mladším sestrám

Prodej přes Vinted, darování potřebným, odložení do kontejneru na textil a oblečení

Předám ho dál známým, kteří mají zájem a nebo se pokouším ho prodat na Vinted

Předám ho sestře, která ho potom nosí.

Předávám dál nebo vyhazuji

Recykluji

recykluji nebo daruji

Rozdám, odevzdám do kontejneru na oblečení.

Sběrný kontejner

schovávám

skladuji

skladuji

Snažím se ho udat někde v rodině. Když to nejde, daruji ho do charitativních obchodů nebo vyhodím.

Snažím se udat hubenějším členům rodiny, kamarádům. Zničené oblečení používáme na hadry do dílny/k autu a podobně.

Stále používám, něco jako domácí oblečení, něco kombinují s novým

třídím a zachovalé kousky předávám dál po rodině, občas jsou to kontejnery na oblečení a občas posílám třeba na genesis eshop

Věnuji

Věnuji

Věnuji na charitu - Adra.

Věnuji někomu jinému nebo vyhodím.

Věnuji rodinným členům, popř. využiji na venkovní práce a poté vyhodím

Většinou je nosím do roztrhání. To, co mi už není, někdy daruju nebo hodím do textilního kontejneru.

většinou nabídnu rodině a poté dávám do kontejnerů na oblečení

Vinted

Vinted, nebo charita.

Vozím do sběrného dvora.

Vyhazuji

vyhazuji

Vyhazují do kontejneru pro další využití, pokud je to možné, pokud nejsou opravdu věci zničené. Případně, pokud je to dobry savý materiál, nástrojem na menší díly a použiji jako hadr při domácích pracech.

vyhazuji do kontjnerů na oblečení nebo prodám na vinted

Vyhazují ho

Vyhazuji ho do kontejnerů na textil

Vyhazuju

Vyhazuju

Vyhazuju, obcas prodam

vyhodím

Vyhodím

vyhodím

Vyhodím

Vyhodím do kontejneru na textil nebo co se dá použít, tak věnuji

Vyhodím ho

Vyhodím je.

Vyhodím, daruju

Vyhodím, lepší daruji

Vyřazují na charitu apod.

Využijem na uklid atp

Využiji ho na úklid jako útěrku

Využiji v domácnosti nebo vyhodím do kontejneru s textilem

využiju jako hadry

Záleží na stavu oblečení, charita nebo je vyhodim

19. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena11964,32 %59,5 %  
Muž6635,68 %33 %  

Graf

20. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 2910355,68 %51,5 %  
30 - 444122,16 %20,5 %  
45 - 592614,05 %13 %  
Méně než 1884,32 %4 %  
60 a více73,78 %3,5 %  

Graf

21. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou8344,86 %41,5 %  
Vysokoškolské7138,38 %35,5 %  
Středoškolské bez maturity158,11 %7,5 %  
Základní105,41 %5 %  
Vyšší odborné63,24 %3 %  

Graf

22. Jaký je Váš status?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student8143,78 %40,5 %  
Zaměstnaný8043,24 %40 %  
OSVČ179,19 %8,5 %  
Důchodce63,24 %3 %  
Nezaměstnaný10,54 %0,5 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Metabáze tohoto průzkumu dosud nebyla analyzována, zkuste se vrátit později (cca za hodinu).

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupoval/a jste někdy na internetu oblečení?

2. Nakupujete častěji oblečení online nebo v kamenných prodejnách?

3. Jak často nakupujete na internetu oblečení?

4. Kolik v průměru utratíte za jeden nákup oblečení na internetu?

5. Na kterém z těchto e-shopů nakupujete nejčastěji?

6. Jaký sortiment oblečení nejvíce nakupujete na e-shopech?

8. Je pro Vás překážkou nemožnost vyzkoušení oblečení při online nákupech?

9. Nakupujete nejvíce oblečení pro:

10. Co je pro vás nejdůležitější při nakupování oblečení online?

11. Je pro Vás důležitý vzhled webových stránek či aplikace daného e-shopu?

12. Jaký druh platby preferujete?

13. Jakou možnost dopravy preferujete?

14. Ovlivňují Vás slevové kódy při nákupu oblečení on-line?

15. V případě, že Vám e-shop s oblečením nabídne možnost registrace, tak tuto nabídku:

16. Je pro vás důležitá udržitelnost (např. recyklované materiály)?

17. Nakupujete na fast fashion (rychlá móda) e-shopech? (např. Shein, Temu, ...)

19. Jaké je Vaše pohlaví?

20. Kolik je Vám let?

21. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

22. Jaký je Váš status?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupoval/a jste někdy na internetu oblečení?

2. Nakupujete častěji oblečení online nebo v kamenných prodejnách?

3. Jak často nakupujete na internetu oblečení?

4. Kolik v průměru utratíte za jeden nákup oblečení na internetu?

5. Na kterém z těchto e-shopů nakupujete nejčastěji?

6. Jaký sortiment oblečení nejvíce nakupujete na e-shopech?

8. Je pro Vás překážkou nemožnost vyzkoušení oblečení při online nákupech?

9. Nakupujete nejvíce oblečení pro:

10. Co je pro vás nejdůležitější při nakupování oblečení online?

11. Je pro Vás důležitý vzhled webových stránek či aplikace daného e-shopu?

12. Jaký druh platby preferujete?

13. Jakou možnost dopravy preferujete?

14. Ovlivňují Vás slevové kódy při nákupu oblečení on-line?

15. V případě, že Vám e-shop s oblečením nabídne možnost registrace, tak tuto nabídku:

16. Je pro vás důležitá udržitelnost (např. recyklované materiály)?

17. Nakupujete na fast fashion (rychlá móda) e-shopech? (např. Shein, Temu, ...)

19. Jaké je Vaše pohlaví?

20. Kolik je Vám let?

21. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

22. Jaký je Váš status?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Daková, N.Analýza spotřebitelského chování na trhu internetových obchodů s oděvy (výsledky průzkumu), 2024. Dostupné online na https://79890.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.