Znovu “naštvaný” Magnussen je “skvělý týmový hráč”

Šéf týmu Haas Ayao Komatsu pochválil Kevina Magnussena za "neuvěřitelnou týmovou hru" ve Velké ceně Austrálie formule 1, přestože měl důvod být "naštvaný" kvůli rozhodnutí o strategii.

Štítky: Ayao Komatsu Haas Kevin Magnussen Zveřejněno 27. 03 2024 — GPF1.cz

Komatsu přiznal, že tým zavolal Magnussena do boxů ve špatný čas, čímž Dán přišel o dvě místa. Stejně jako v Saúdské Arábii rozdělil Haas strategii obou jezdců, přičemž Nico Hulkenberg jel dlouhý úvodní stint na tvrdých pneumatikách a poté zajel do boxů na střední pneumatiky v režimu virtuálního safety caru VSC. S čerstvějšími pneumatikami se Hulkenberg dostal za Magnussena, který se navzdory zjevné frustraci po předchozím výjezdu z boxů náležitě posunul a nechal svého týmového kolegu využít svého tempa. Dvojice nakonec dojela na devátém a desátém místě, přičemž oba muži získali jedno místo po nehodě George Russella.

Byl to již druhý závod v řadě, kdy Magnussen pomohl Hulkenbergovi, když v Džiddě pozdržel skupinu soupeřů.


PODCAST Z AUSTRÁLIE: KOLO na KOLO: VYHRÁLO BY FERRARI I S VERSTAPPENEM NA TRATI?


“Při prvním kole zastávek v boxech pro Kevina jsme ztratili dvě pozice,” řekl Komatsu. “To se nemělo stát. Ale jinak bylo všechno ostatní úžasné. Pitstopy byly úžasné a pak jezdci během druhého stintu opět spolupracovali – Kev byl na tvrdé pneumatice, Nico na střední, kvůli VSC. Nico měl opět lepší tempo. Ale Kevinova strategie už byla pošramocena, ne jeho vinou – vinou týmu.

Takže Kevin měl všechny důvody být naštvaný, ale pak ne: když jsme ho požádali o výměnu, hned to udělal. Takže ví, jak jsou tyto příležitosti důležité. Takže tak akorát.”

Na otázku, zda dvojice zůstane pohromadě i pro rok 2025, Komatsu odpověděl:

“O tom jsem nepřemýšlel. Vím, že trh s řidiči je velmi otevřený. Musím o tom brzy přemýšlet. Ale v tuto chvíli, dokud neabsolvujeme první čtyři nebo pět závodů, se plně soustředím jen na společnou práci v týmu. Upřímně řečeno, Kevin dneska, klobouk dolů. Je to prostě neuvěřitelná týmová hra. Opravdu úžasné.”

Komatsu vysvětlil, že tým reagoval na zastavení Alexe Albona, když měl Magnussena nechat na trati.

“Albon zajel do boxů,” řekl. “Už nás undercutoval. Takže jsme pak neměli v následujícím kole stavět. Ale udělali jsme to. Takže jsme nechali Albona, aby nás undercutoval – bezdůvodně. Když se pak podíváte na [Estebana] Ocona, ten jel v prvním stintu déle a v podstatě nás předjel. Takže jsme ztratili dvě pozice. To prostě není správné. Nemůžeme dělat takové chyby, když je vše ve středu pole tak těsné.”

Komatsu přiznal, že je frustrující, že oba jezdci prohráli s RB Yukiho Tsunody, přičemž Hulkenberg byl v Džiddě “nejlepší z ostatních”.

“Tsunoda měl lepší tempo než my,” řekl. “Ale zase, kdybychom správně provedli první kolo zastávek v boxech a pak s tempem, které jsme měli ve druhém stintu, myslím, že jsme s ním mohli bojovat mnohem, mnohem blíž. Ale prostě se do té pozice musíme nejdřív dostat. Ale víte, plná čest Tsunodovi, myslím, že jeho tempo bylo dnes dobré.

Ale mám pocit, že pokud jsme s Kevinem odvedli perfektní práci, měl Kevin šanci s ním bojovat až do konce. To je to, co bychom měli dělat.”


  • Nejnovější číslo online magazínu KOLO na KOLO. Předplatné zde.
  • Napětí manažerů Mercedesu
  • Kdo ve skutečnosti vlastní F1?
  • Zak Brown, jak jej neznáte
  • Le Mans: Možná poslední soukromý tým na stupních vítězů
  • Historie: Jak se závodilo v nacistickém režimu
  • Aerovychytávky