Jihlava zná podobu svého terminálu pro vysokorychlostní železnici.

Důležitý krok na cestě k vysokorychlostní železnici – Jihlava už zná podobu svého terminálu!

Až 1️⃣1️⃣8️⃣ vlaků a 6️⃣0️⃣0️⃣0️⃣ odbavených cestujících denně, cesta do Prahy pod jednu hodinu a do Brna za něco málo přes 3️⃣0️⃣ minut. To je ve zkratce jihlavský terminál vysokorychlostní železnice, který chceme začít stavět v roce 2️⃣0️⃣2️⃣9️⃣.

Dnes jsme k jeho realizaci udělali další důležitý krok a vyhlásili jsme vítěze architektonicko-urbanistické soutěže, kterým se stalo francouzsko-české sdružení AREP ARCHITECTES – MONOM.

Po terminálu Praha východ a Roudnice nad Labem je jihlavský terminál už třetím v pořadí, který zná svou budoucí podobu. Stejně jako v předchozích případech bude i jihlavský terminál přestupním uzlem mezi vysokorychlostní železnicí, místní hromadnou dopravou a dalšími druhy dopravy.

 

Díky tomu rychlá spojení zvýší dostupnost pracovních příležitostí a vzdělávání a zároveň podpoří život v jednotlivých regionech, což zásadně promění všeobecné vnímání pojmů jako vzdálenost či venkov.

Zdroj : Ministerstvo dopravy

Noční vlaky se vracejí na evropské železnice!

Z pražského hlavního nádraží do Drážďan, Berlína, Amsterdamu nebo až do Bruselu. Takovou možnost nabízí noční vlaky European Sleeper, které znamenají návrat tohoto typu železničního spojení na evropské koleje.

Cestující, kteří nemohou nebo nechtějí využít leteckých spojení✈️, tak získávají novou alternativu pro své cesty po Evropě.

 

Vlaky budou na českém území zastavovat také v Ústí nad Labem a Děčíně a návštěvníci České republiky tak budou mít lepší možnost poznat i jiné krásy naší země než jen hlavní město.🇨🇿

Další informace najdete  ZDE.

 

 

PR

MD