Novinky o Judas jsou tu

Autor: p.a.c.oPublikováno: 27.3.2024, 21:08

Publikováno: 27.3.2024, 21:08

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3258 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Judas, chystaná novinka od vývojářského studia Ghost Story Games, jemuž velí samotný tvůrce legendárního Bioshocku, Ken Levice, bude procedurálně generovaná roguelite záležitost. Má ovšem mít stále stejnou DNA příběhové střílečky z pohledu první osoby jako BioShock, ale na rozdíl od něj se Judas bude odehrávat v otevřeném světě, který se dynamicky mění. „Říkáme tomu pseudoprocedurální mechanika, protože to není jako Minecraft, kde se vše generuje na základě čistě matematických výpočtů,“ řekl Levine pro IGN. „Ve hře vytváříte všechny tyto menší dílčí prvky a pak hru učíte, jak v podstatě vytvářet dobré úrovně a dobrý příběh a hlavně reagovat na to, co hráč dělá.“

Judas, na níž se pracovalo deset let, je postavena na konceptu, který Levine označuje jako „narativní LEGO“, tedy kombinaci na míru vytvořených bloků příběhu a procedurálního generování. Zní to rozhodně zajímavě a příkladem mohou být dialogové výměny hlavního hrdiny s hologramovými NPC Tomem, Hope a Nefertiti, bývalými vůdci lodi Mayflower, která je velká jako město a na jejíž palubě se hra odehrává. V roli hlavního hrdiny Judase můžeme navázat vztahy se všemi třemi postavami, ačkoli spojenectví s jedním z nich může narušit vztahy s ostatními dvěma. „Tyto scény se mohou odehrát kdekoli a je tu spousta různých druhů interakcí,“ vysvětlil Levine. „Dialogy se mohou odehrávat kdekoli, kde se nám NPC zjeví. Nejsou v cutscénách. Nemusíte je sledovat v cutscénách. Objeví se všude, kudy chodíte, kam se podíváte.“

Co se týče roguelitových prvků Judas, ty spočívají v možnosti změnit hlavní postavu pokaždé, když zemře. „Když zemřete, máte možnost změny,“ dodal Levine. „Vylepšit se, změnit svůj kufřík s nástroji, který je dost široký a variabilní a změnit samotnou Mayflower.“ Vydání hry Judas je v současné době naplánováno na konzole Xbox Series X|S někdy před březnem 2025.