Novinka: Zcela nový Rocky Mountain Altitude - návrat odpružení LC2R

Autor: , vydáno: 10.4.2024

Počínaje bojem s nelítostným časem, konče nespoutanou víkendovou zábavou ve volném terénu! Nový Rocky Mountain Altitude byl navržen tak, aby s maximální chutí požíral ty nejnáročnější traily světa a hnal se přitom za svým cílem plnou parou a zcela bez milosti. Jeho roky opěvované, do nových výšin vyšroubované, enduro schopnosti, vám umožní bojovat o nejvyšší příčky, stejně jako si vysloužit patřičný respekt ve vaší jezdecké skupině. S takto ostře nabroušenou a dokonale vyváženou enduro zbraní vás už nic nezastaví při posouvání vlastních limitů. Nebojte se dlouhých výjezdů a užívejte si nespoutanou palbu směrem dolů. Moderní enduro žije v modelu Altitude!

 

"Posledních 10 let střídám různá provedení modelu Rocky Mountain Altitude, proto můžu bez zaváhání prohlásit, že je tato nová generace rozhodně ze všech nejzajímavější! Díky postupnému vývoji a průběžné evoluci je nejnovější Altitude jednoznačně nejschopnějším strojem z této řady, který jsem měl zatím tu čest prohánět po náročných tratích. Už se proto nemůžu dočkat, až se s touto novou enduro raketou postavím na start světových závodů." Rémi Gauvin

LC2R je zpět!

Poprvé byl systém odpružení LC2R představen v roce 2006 a jeho původním nositelem byl model Rocky Mountain Slayer. Později byla tato koncepce využita také u modelů Slayer SXC a Slayer SS. V roce 2008 dostal stejné řešení do vínku i oblíbený model Flatline, a to včetně varianty Flatline WC. Nyní se tato konstrukce vrací, avšak ve výrazně upravené, ještě vyspělejší podobě.

 

Nejnovější podoba systému LC2R (Low Centre Counter Rotating) byla navržena se snahou plně využít a dokonale vytěžit všechny poznatky a znalosti z oboru kinematiky zadního odpružení, které se nám podařilo nastřádat za dlouhé roky vývoje vlastních kol. Cíl byl přitom prostý, dosáhnout pověstného projevu zadního odpružení, který si zákazníci Rocky Mountain tolik oblíbili. Předně se jedná o kombinaci mimořádné vysoké citlivosti a výrazné aktivity, společně s cíleně budovanou efektivitou, podpořenou důsledně kontrolovanou křivkou odpružení v celém rozsahu. Hlavní přednosti staro- nového řešení jsou jako vytržené z učebnice endura! Stabilní projev a vysoká opora, stejně jako mimořádná vnímavost a vysoká aktivita. Dále tichý chod, ale také snad nikdy nekončící trakce. Případně nesmlouvaný komfort a mimořádné jízdní výkony!

Demystifikace systému odpružení LC2R

Odpružení LC2R je naším unikátní variací obecného řešení s virtuálním bodem otáčení, který nabízí řadu předností:

1. Vnímavost na drobné nerovnosti - Náš systém začíná s poměrem 3:1, díky čemuž je tlumení extrémně citlivé a skvěle reaguje na nejmenší nerovnosti ještě před dosažením sagu.
- Minimalizovaný efekt tahání za pedály (pedal kickback) je zárukou, že tah řetězu nebude mít vliv na účinnost odpružení, díky čemuž je výrazně podpořena trakce

2. Dobře  čitelná opora - Do značné míry lineární křivka odpružení je klíčem k pocitu výrazné opory a skvělé čitelnosti s minimem nechtěných pohybů zadní stavby.
- Střední, velké a skutečně velké překážky jsou účinně absorbovány bez negativního dopadu na rychlost nebo jistotu ovládání.

3.  Zvýšená stabilita na dorazu - Jemné prohnutí na křivce odpružení (snížení poměru) v rámci posledních 25 mm zdvihu (celková progrese 36 %) činí konec kroku krásně předvídatelný, bezpečný a pocitově bezedný. Zároveň pomáhá předcházet tvrdým nárazům při skutečném dosažení dorazu.

4. Nízko položené těžiště - Hlavní čep otáčení zadní stavby je koncentricky vsazen do osy šlapacího středu, díky čemuž jsou jednotlivé prvky odpružení, včetně tlumiče, usazeny na nejnižším možném místě. - Tato konstrukce přispívá k lepšímu chování kola, k jeho rychlejším reakcím, tedy ke schopnosti snáze měnit směr jízdy i při vysokých rychlostech

Odpružení LC2R přináší jemně fungující a krásně předvídatelný projev zadní stavby v běžném i extrémně náročném terénu.

Stabilní a tuhý. Konstrukce odpružení je, díky krátkým raménkům a pevnému trojúhelníku zadní stavby, výrazně tuhá, díky čemuž kolo okamžitě reaguje a působí kompaktním dojmem. otáčení, který nabízí řadu předností:

Efektivita si podmaní náročný terén.
Precizně odladěná křivka odpružení a nízko soustředěné těžiště pomáhají lépe zpracovávat nerovnosti, stejně jako držet zadní kolo neustále přilepené k povrchu i při maximálním zatížení.

Nízko položené těžiště. Hlavní bod otáčení umístění koncentricky okolo šlapacího středu přispívá ke snížení celkového těžiště, díky čemuž roste stabilita celého kola, ale i lehkost jeho ovládání.

Posílená efektivita při šlapání. Použitá konstrukce minimalizuje efekt "tahání za pedály", zatímco křivka odpružení je navržena tak, aby jezdci dopřála pocit jisté opory a snadného pohybu vpřed.

V čem vyniká nový Altitude

Od základu přepracovaná koncepce rámu Díky zcela nové konstrukci je nový Rocky Mountain Altitude rychlejší a schopnější než kdykoliv předtím. Mezi zásadní vylepšení lze zařadit zvýšení tuhosti a snížení těžiště, proto se celkový jízdní projev posouvá na zcela novou úroveň.

Více tuhosti všude, kde je jí potřeba Velká oversize ložiska, kratší raménka a jednodílný trojúhelník zadní stavby se podílí na celkově vysoké úrovni tuhosti, kterou jezdci ocení zejména při vysokých rychlostech a v těžkém terénu. Odpružení odladěné podle velikosti

Každá velikost rámu se může pochlubit specifickým naladěním tlumiče, díky čemuž lze u všech rozměrů zaručit vysokou vnímavost na drobné nerovnosti, podporu ve středním rozsahu a plnou progresivitu na konci kroku. Zároveň používáme tři různé podoby (délky) zadní stavby, napříč různými velikostmi rámu, aby bylo dosaženo optimálního vyvážení a požadovaného umístění těžiště jezdce i stroje. Do jisté míry specificky je odladěná nejmenší velikost SM, aby si vskutku výjimečné jízdní vlastnosti vychutnali i ti nejmenší a nejlehčí jezdci a jezdkyně.

Detaily rámu

Nastavitelný reach. Díky nastavitelnému hlavovému složení je možné měnit dosah (reach) a to ve 3 krocích: neutrální (0 mm), nebo +/- 5 mm.

Čistá 29 nebo mullet. Možnost snadné přestavby na mullet (vel. MD-XL) díky flip-chipu Není potřeba dokupovat samostatné rameno ani jiné díly.

Systém Ride-4 pro úpravu geometrie. Umožňuje jezdci snadno a rychle upravit geometrii a projev odpružení dle jeho potřeb a požadavků.

Storage included. Nový úložný prostor PenaltyBox 2.0, integrovaný do spodní trubky (pouze karbonové modely), nabízí mnoho místa pro vše potřené. Součástí je specificky navržený "tool wrap". Důraz byl kladen také na extra pevná vyklápěcí dvířka, která slouží k uchycení košíku na lahev, případně jako bezpečné místo pro uschování vašeho AirTagu.

Plně uzavřené vnitřní vedení. Snadná a jednoduchá instalace bovdenů a hadic s promyšleným řešením i pro obrácené brzdy v moto stylu.

Ceny a modely

Model MOC s DPH
Altitude Carbon 70 Coil 206 000,- CZK
Altitude Carbon 50 168 000,- CZK
Altitude Alloy 70 Coil 161 000,- CZK
Altitude Alloy 50 127 000,- CZK
Altitude Frame Set 112 000,- CZK

Více na rockymountain.cz.

Podobné články

Diskuze

  • anonymní uživatel Světlofil 10.4.2024 - 17:16

    na tom videu je vidět úplnou pi*u....

  • anonymní uživatel Strejda 10.4.2024 - 21:02

    ... konečně zase kolo, který dle všeho funguje a zároveň ho nehyzdí ,,orloj" zvaný high pivot... ale když tak mě opravte!

    • anonymní uživatel Karel 10.4.2024 - 21:22

      Možná kdyby to mělo kladkostroje tak to nevypadá jako crestline sprsklé se santou

      • anonymní uživatel Strejda 11.4.2024 - 10:00

        ...to mají v elektrikách, ale jak jsem na to koukal, tak to radši ani nechci znát..mají tam 2 řetězy..;-)

Komentáře

Publikovat jako anonymní uživatel - přihlášení, registrace


Přepnout barvu pozadí