Pro Mareše bude nová sezona speciální v tom, že usedne do zbrusu nového závodního speciálu Toyota Yaris GR Rally2.
Dvaatřicetiletý český pilot mění značku po šesti letech, předtím závodil v mistrovství ČR i Evropy s vozem Škoda Fabia R5.
Spolu s parťákem Radovanem Buchou s novým vozem absolvují FIA ERC 2024 a vybrané podniky tuzemského šampionátu: Rallye Šumava Klatovy, Bohemia rallye a Barum Czech rallye Zlín.
„Pro mě je to nová situace, od roku 2018 jsem jezdil s fabií. Tam už jsem věděl, kam sáhnout, když třeba začalo pršet, nebo při průjezdech na šotolině. Tady nevíme, budeme vše zjišťovat a objevovat. Ale přesednout do jiného auta, které má trochu jinou koncepci, je pro mě výzva,“ prohlásil Mareš na slavnostním představení v autosalonu Dolák v Plzni.
Hlavní změnou pro juniorského mistra Evropy z roku 2019 bude odlišný koncept motoru.
„Je to první tříválcová Rally2, což s sebou přináší specifika. Auto má z podstaty věci větší krouticí moment v nižších otáčkách, takže zvukový projev auta zvenku může působit zvláštně. Opak je ale pravdou, auto je velmi rychlé,“ uvedl Mareš, jenž se loni v Česku zapojil do vývojového testu továrního týmu.
V minulé sezoně ERC, kterou považuje za jednu ze svých nejhorších, skončil celkově sedmý, letos by rád podobné umístění přinejmenším zopakoval.
„Byl bych rád, aby se podařilo výsledky vylepšit,“ poznamenal Mareš, „Loni nás mockrát zastavil defekt nebo nějaká chyba, letos chci být konzistentní, vyvarovat se větších chyb během závodů. Pokud se to podaří, věřím, že můžeme být výsledkově v první desítce.“
Cais, který se na evropský šampionát naladil triumfem na rallyesprintu Valašská rallye o víkendu, má se Škodou Fabií RS Rally2 v plánu naopak kompletní MČR a v ERC jen několik startů.
ERC bývá každoročně poněkud ve stínu světového mistrovství (WRC), ale není v něm nouze o zajímavé závody či známá jména na startovních listinách. V Maďarsku se představí třeba Hayden Paddon, Mads Östberg, Max McRae či Jon Armstrong, který pomáhal s vývojem rallye her od Codemasters.
Součástí seriálu je osm závodů, po Maďarsku zavítá na Kanárské ostrovy, pojede se také v Itálii či ve Walesu. Nechybí ani oblíbená česká „barumka“ ve Zlíně.
ERC se poprvé konalo už v roce 1953, jedinými českými šampiony se před jedenácti lety stali Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem ve Fabii S2000.
Mistrovství Evropy v rallye (ERC) 2024kalendář
|