Vliv médií na nošení sluchadel
Hlavním důvodem pro spuštění této kampaně je to, že mnoho lidí se sluchovým postižením odmítá nosit sluchadla, čímž se připravují o výhody, které nošení sluchadel přináší. Jednou z příčin odmítání sluchadel je mylná představa mnohých lidí o vzhledu sluchadel, ke které bohužel přispívají i média. Média totiž ve svých zprávách mnohdy používají zastaralé fotografie, na nichž jsou v naprosté většině případů zobrazeni starší lidé se staršími modely sluchadel. Je to však dáno i tím, že média mají k dispozici jen málo fotografií s touto tematikou.
Originální fotobanka má ukázat, jak vypadají moderní sluchadla
Skupina GN Group se proto rozhodla ve spolupráci s fotografkou Galou Ricote, která sama nosí sluchadla, vytvořit originální fotobanku, která obsahuje vysoce kvalitní fotografie, na nichž jsou zachyceni skuteční lidé, kteří jsou hrdými uživateli sluchadel. Do kampaně se zapojily známé tváře, například špičková paralympijská atletka, americká historička či uznávaní hudebníci.
Cílem kampaně je přimět lidi se sluchovým postižením nosit sluchadla
Velmi zdařilé a zcela bezplatné fotografie, které mají nahradit zastaralé snímky, si tak může stáhnout kdokoliv a přispět k šíření osvěty o vzhledu moderních sluchadel a boření nesmyslných předsudků. O důležitosti této jedinečné kampaně svědčí fakt, že čtyři z pěti lidí, tedy odhadem 344 milionů lidí na celém světě, svou ztrátu sluchu neřeší, což má negativní dopad na mnoho oblastí jejich života. Skupina GN Group chce vybudovat největší fotobanku uživatelů sluchadel, aby změnila postoj lidí a ukázala, že nošení sluchadel vede k významnému zlepšení kvality života.
Zmíněnou fotobanku najdete ZDE
Zdroj, foto: Gn.com, Unsplash.com
Editor: Klára Šámalová