Sociální sítě
Nahoru

Češi zůstávají v Česku. Ve světě touží po tichu

Češi za covidu začali objevovat Česko. A už nepřestali. Post-covidový nárůst hostů dokládají údaje Amazing Places. Cestovatelský projekt letos vstupuje do 10. roku své existence a shrnul aktuální trendy v oblasti cestování a pohostinství. Tuzemské i světové.

Češi nyní tvoří 56 procent všech turistů v České republice oproti 50 procentům v roce 2019. Covid a s ním spojená omezení v nadcházejících letech nás naučil objevovat krásy České republiky a už jsme u nich zůstali. Co by klienti jsme však poskytovatelům ubytovacích služeb věrnější a máme stoupající tendenci se na námi oblíbená místa vracet.

Petr Kotík, zakladatel projektu Amazing Places

Zákazníci Amazing Places poměrně často cestují singl, jedná se o tři procenta z naší klientely. Současně jsou v oblibě pet-friendly ubytování, tzn. místa, kam můžou psi, a preferovány jsou také wellness služby. Nejúspěšnějšími kategoriemi ubytování jsou hotely, glamping a boutique hotely. Potenciál je jednoznačně v roubenkách a chalupách,“ přibližuje tuzemské trendy Petr Kotík, zakladatel projektu Amazing Places.

Z cestovatelů jsou čím dál tím častěji gurmáni. Až 70 procent lidí cestuje mimo jiné za dobrým jídlem a přes 80 procent pak potěší lokální speciality. U těch ocení autentický příběh a kladou čím dál větší důraz na původ ingrediencí. Ruku v ruce s tím logicky narůstá oblíbenost kulinářských akcí a workshopů.

Tak zvané silent travel se stává jasným trendem v oblasti zahraničního turistického ruchu. Cestovatelé touží po útěku od shonu a ruchu města, preferují klid a přírodu spolu s digitálním detoxem. „Takové cesty jsou časem na utřídění myšlenek, odpočinek, na kreativnější stránky naší práce nebo nám dají prostor, abychom se více věnovali svým partnerkám či partnerům,“ vysvětluje Petr Kotík, a dodává: „Patrná je touha po času na meditaci a celkově zaměření na mindfulness.“

Odrazem toho je i rozvoj wellness, které se posunuje na čím dál vyšší úroveň. Wellness zážitky na míru, relaxační služby, které prostupují celým pobytem, fyzio i psychoterapie nebo třeba optimalizace vybavení pokojů a kvalitní gastronomie, to vše se pomalu stává v zahraniční automatickou nabídkou míst, které chtějí dostát nastupujícím trendům a naplnit očekávání své klientely.

Jednotlivý provozovatelé jdou s dobou ale i v dalších oblastech. Jednou z nich je také AI, která je využívána v mnoha podobách; slouží pro překlady textů, tvoří marketingový obsah, ale pomáhá třeba i s rozpisy služeb personálu. V některých případech šetří pracovní síly.

Více z rubriky Travel

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.