Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Auto jako ideologie. Do Bruselu míří muž s Rolls-Roycem, usiluje o hlasy mladých voličů, kteří by ho chtěli taky

Robert Šlachta a Filip Turek na debatě v Kladně. Foto: Přísaha
Robert Šlachta a Filip Turek na debatě v Kladně. Foto: Přísaha

Volby do Evropského parlamentu mají svého černého koně. Překvapivá koalice Přísahy a Motoristů sobě láká mladé voliče na kult úspěšnosti, starší zase na ochranu před migranty. Pojítkem nejrůznějších témat v kampani je především auto, které její lídři označují za „symbol životních potřeb každého normálního člověka“. Deník N se zúčastnil zahájení kampaně.

Tento text pro vás načetl robotický hlas. Pokud najdete chybu ve výslovnosti, dejte nám prosím vědět. Audioverze článků můžete poslouchat v rámci klubového předplatného. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.

Před kladenský dům kultury přijíždí v pátek odpoledne nablýskaný Rolls-Royce. Nejprve zaparkuje přes tři parkovací místa – včetně jednoho pro invalidy. Po chvilce spekulování, jestli to není moc, nakonec řidič přeparkuje. Na štorc přes dvě místa to stačí.

Z auta vystupuje mohutný muž hranatých rysů ve společnosti elegantní ženy, jeho auto si obdivně fotí náctiletí kluci. Vše by bylo dokonalé, kdyby před vchodem kulturního domu nestálo

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Reportáž

Volby do Evropského parlamentu

Česko

V tomto okamžiku nejčtenější