24.4.24

Fallout speciál s Jakubem Červinkou

Hráli jsme hry, koukali na seriál, ale hlavně známe Jakuba Červinku, který nám to všechno dokáže vysvětlit a dát do kontextu. Takové kamarády si za peníze nekoupíte!



24 komentářů:

  1. František, kontrolor her od Bethesdy! Kolik to měsíčně hodí?

    OdpovědětVymazat
  2. Fuka placajici neco o tom, ze New Vegas vypada stare je jen dalsi dukaz, ze vubec nerozumi hram. Hra vypada skvele a propletenost questu, frakci a moznosti, plus DLC v ultimatce, z teto hry pravem delaji jeden z nejvetsich klenotu novodobe historie, kteremu muzou i nove hry zavidet. Navic to nevypada vubec zle ani graficky. Urcite lip jak Factorio.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdybych New Vegas pár hodin hrál, je možné, že bych dospěl k názoru, že má "skvělou propletenost questů, frakcí a možností". Což by nebylo v rozporu s tím, že mi stačilo hrát ho 30 minut, abych došel k názoru, že vypadá staře. (Znovu upozorňuji, že mluvím výhradně o XBox verzi, jinde jsem ho nehrál.)

      Vymazat
    2. Fallout: New Vegas je 14 let stará hra, takže ano, nenamodovaná vypadá staře. A ani mody ji nepomohou, protože použitý engine NIKDY nevypadal dobře. Stejně jako ty grafické hnoje od Bethesdy a jejich zarputilé držení se svého interního enginu, na který nadávají fanoušci her už asi 30 let... A na kterém postavili i loňský Starfield. Takže ano, graficky je Fallout: New Vegas 14 let starý a už v době vydání se grafika nechválila. Nicméně skutečný hráč asi zrovna nevyhledává Fallout: New Vegas kvůli grafice, ale špičkové práci po stránce příběhu a questů. Kdo jde pouze po povrchu nebo prostě jen má tu drzost chtít, aby hry v roce 2024 vypadali aspoň na úrovni Unreal Engine 5, tak bude samozřejmě 14 let starou hru těžko kousat. Já osobně miluji izo enginy her typu Planescape: Torment/Icewind Dale, které stárnou dobře a ne jako staré, nahnědlé 3D, kor to od Bethesdy. A ano, vím, že Fallout: New Vegas Bethesda nedělala. V současné době u mě nejvíce valí borci z Larian Studios. Jejich Baldur's Gate III a série Divinity je prostě boží (i graficky). Fallout je ve špatných rukách. Bethesda absolutně nedokázala navázat na F1 a F2. Proto upřednostňuji inXile Entertainment a jejich Wastelandy 2 a 3 a doufám ve 4. I když Fargo a spol. nyní dělají na steampunkovém Clockwork Revolution. Případně se těším na Judas od Kena Levina (System Shock/Bioshock). V květnu Hellblade II, v srpnu Black Myth: Wukong, snad letos Stalker 2 a hlavně Kingdom Come: Deliverance II!

      Vymazat
    3. Tak to jsem rád, že se shodneme...

      Vymazat
    4. Fuka hlavne nerozumi hram, proto mu neni nutne vysvetlovat, ze Fallout New Vegas je zcela pravem jedna z nejlepsich her poslednich dvou dekad. Nutno jeste podotknout, ze Obsidian mel jen 1.5 roku na jeji development a Bethesda mela podminku dalsi spoluprace, kdyz hra bude mit na Metacriticu 8.5. No, mela tam 8.4 a Bethesda si tak zazdila budoucnost tituly jako F76 nebo Starfield. Nyni je FNV obecne povazovan za nejlepsi 3D Fallout a jediny Fallout, ktery pripomina prvni dva dily. Taky aby ne, kdyz vychazeli z konceptu Van Burena, tedy puvodne planovaneho F3 pred prodejem Interplaye.

      Vymazat
    5. Rozhodně existuje spousta úžasných videoher z posledních pěti dekád, které jsem nehrál déle než pár desítek minut, protože vypadají příliš staře.

      Vymazat
    6. Co konkretne vypada na FNV "prilis stare"? Ten Creation Engine se od Morrowindu zmenil jen minimalne, pribyly nejaky odlesky, slunecni paprsky a to je tak vsechno. Tedy rozdil mezi novym Starfieldem a 14 let starym FNV je jen velmi maly v jadru.

      Factorio vypada "prilis stare". Jak nejaka Tycoon hra z roku 94.

      Vymazat
    7. Grafika, včetně rozlišení a uživatelského rozhraní. Sám sis odpověděl ve druhé větě svého postu. Starfield grafika mi taky nepřišla nic extra.

      Factorio bych pravděpodobně hrál i kdyby mělo pixelovou grafiku z roku 1994. Ale to je tím, že už dobře znám jeho herní principy.

      Je docela dobře možné, že kdybych dobře poznal herní principy FNV, hrál bych ho i přes tu zastaralost. Ale pravděpodobně je nikdy dobře nepoznám...

      Vymazat
    8. Nejak nerozumim tomu uzivatelskymu rozhrani. Vzhledem k tomu, ze se ti libil Fallout 4, nechapu, kde je problem s FNV. Uzivatelske rozhrani je tam naprosto totozne - otevres pip bkye a projizdis menu. Pak je tam system zpomalovani a ustrelovani koncetin - take uz od Falloutu 3 (cpz byl pokus implementovat stejny system z puvodnich Falloutu). Zadna jina hra nic podobnyho nema a zpomalene ustrelovani koncetin mi i v moderni dobe prijde fajn. Co se grafiky tyce, ano, nic extra, ale pekny scenerie tam jsou, rozlehlost sveta spolu s DLC nema moc konkurenci a mkra interaktivity ve FNV je porad nejlepsi ze vsech Falloutu - muzes hrat blackjack, ruletu, specialni hru zvanou Karavana (takovej Fallouti Gwent), automaty. V survival modu musis jist, pit a spat. A jak uz nekdo poznamenal s modama to muze i vypadat solidne. Mne to ale lahodi oku i bez modu, s grafikou nemam sebemensi problem.

      Vymazat
    9. Ne, na XBoxu fakt není rozhraní ve FNV "naprosto totožné" jako ve Falloutu 4. A nejsou tam mody. Vůbec. A teď mi můžeš začít vysvětlovat, že to mám hrát na PC jako každý normální člověk.

      Vymazat
    10. A proc na Xboxu? Bylo to moc za FNV dat ted 60 korun na Steamu ve sleve? Ja to hraju na Steam Decku, netusim, jak vypada rozhrani na Xboxu, ale zrovna vcera jsem zkousel F76 na Xboxu a ovlada se to uplne stejne jako FNV na Steam Decku, takze pochybuju, ze FNV na Xboxu bude mit nejake jine rozhrani, ktere je peklo ovladat. Snad jen smerovy kriz na oblibene zbrane je jinaci u poslednich dvou Falloutu, kdy ve FNV musis pro zbrane 1-9 ovladat dpad do vsech smeru (coz kdyz vybyras diagonalne nejakou zbran je opruz, to uznavam), kdezto u F4/76 mas zbrane v kategoriich / na vyberovem kolecku. Jinak se to absolutne nelisi. Uz od dob Fallouta 3. Cili od 2008.

      Vymazat
    11. Na Xboxu proto, že tam mám Fallouty New Vegas "zadarmo" v rámci předplatného Game Pass. Vím, že se dá nějakým způsobem nahackovat Steam Deck, abych na něm hrál hry z PC Game Passu, ale nechce se mi to dělat jen kvůli tomuhle.

      Vymazat
    12. Znovu odpovidam, ze Fallout serie ted byla v akci na Steamu a ultimatku slo koupit za doslova par kacek. Neni potreba kvuli par desitkam korun cokoliv jakkoliv hackovat, aby si clovek zahral jednu z nejlepsich her, co se na steak decku da hrat (a s velkou vydrzi baterky). Ja mam taky game pass ultimate a nikdy by me nenapadlo hrat Xbox 360 verzi v 720p/30 fps na Xboxu. Ale zase nejsem bitcoinovy multimilionar Fuka, to je pravda.

      Vymazat
    13. A co se tyce game passu, na steam deck to nijak nahackovat nejde, protoze ma linux. Lze jen hrat cloudove pres prohlizec, nebo nainstalovat windows do decku. Jina cesta neni, ani ve fukovych hackerskych kruzich.

      Vymazat
    14. To je hezké, jak jinými slovy píšeš to samé, co jsem napsal já, a domníváš se, že mi tím odporuješ...

      Vymazat
  3. Umělecká beseda je umělecký spolek sdružující od roku 1863 mnohé české umělce, teoretiky a mecenáše ve třech odborech: literárním, výtvarném a hudebním. František splňuje všechny požadavky. Takže o tom klidně může psát!

    OdpovědětVymazat
  4. Jo a mimochodem, ten motiv z uvodni znelky v serialu ZAZNI behem New California Republic scenky nekdy v patym nebo sestym dile. Takze pouzili i hudbu z her.

    OdpovědětVymazat
  5. první 4 díly bezva

    OdpovědětVymazat
  6. Vy jste tragici. +- čtyřicátníci bez dětí, co plácaj o počítačovejch hrách a hollywoodskejch filmech, zatímco svět zažívá zásadní epochální změny. Jste živoucí úpadek lidstva.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 55 let, 0 dětí. / 33 let, 0 dětí. / 52 let, několik dětí a vnoučat

      Tedy nikdo z nás není "+- čtyřicátník bez dětí".

      Takže opět fake news, styďte se.

      Vymazat
    2. V priemere 46 rokov, takze plus minus styridsiatnici.

      Vymazat
    3. Jaké epochvalní změny zažíváme? Jedinou změnou kerou sem zaznamenal je zdementnění lidstva. A to mě vážně nezajímá.

      Vymazat

Komentáře jsou moderovány kombinací umělé a lidské inteligence. Mohou být zveřejněny až po několika hodinách a ty zveřejněné mohou později zmizet. Pokud pošlete stejný (nebo podobný) komentář několikrát, výrazně se tím snižuje pravděpodobnost, že bude někdy publikován.