Problémy Boeingu potápí Southwest Airlines

  • 28.04.2024 17:41

Absence letadel Boeing 737 MAX 7 a nejasný termín jejich dodávek představují pro Southwest Airlines citelný problém. Jediné, co dnes aerolinka ví je, že letadla MAX 7 převezme s výrazným zpožděním.

Společnost sice místo verze MAX 7 pořizuje MAX 8, ale tato letadla jsou s ohledem na charakter sítě a provoz pro Southwest dlouhodobě nevhodná. Kromě nesprávného mixu letadel společnost převezme pouze 20 letadel MAX 8 namísto plánovaných 46. Vzhledem k tomuto výpadku nevyřadí z parku 14 starších letadel, se kterými se původně již nepočítalo.

Během konference s investory 25. dubna oznámily Southwest Airlines čtvrtletní ztrátu 231 milionů dolarů, což je více, než očekával trh, a daleko více než ztráta 159 milionů dolarů za první čtvrtletí roku 2023. Upravená ztráta na akcii je 0,39 dolaru.

Výnosy sice stouply o více než 10 % na 6,33 miliardy dolarů, ale přesto zůstaly za očekáváním trhu. Odhadovaný růst kapacit společnost snížila z 6 na 4 %. Vyšší, než plánovaná byla cena paliva. Během prvního čtvrtletí činila průměrná cena paliva 2,92 dolaru/galon. Společnost odhaduje, že ve druhém čtvrtletí bude cena paliva vyšší (2,70–2,90 dolaru/galon), než původně plánovaná (2,55–2,65 dolaru/galon).

Akcie v reakci na výsledky propadly o takřka 10 % a dosáhly nejnižší hodnoty v tomto roce.

Southwest s cílem snížit náklady pozastavily nábor pilotů, do konce roku propustí 2000 zaměstnanců a optimalizují síť. Southwest přestanou obsluhovat čtyři letiště (New York–Syracuse, Washington Bellingham, George Bush Intercontinental Airport v Houstonu a Cozumel v Mexiku) a sníží frekvence v Chicagu (O’Hare International Airport) a Atlantě (Hartsfield-Jackson Atlanta International). Škrty jsou přitom podstatné – v Chicagu sníží aerolinka kapacity o 50 % a v Atlantě o 30 %. 

Šéf společnosti Bob Jordan indikoval, že s ohledem na situaci může společnost ukončit politiku bezplatného výběru sedačky. Rozhodnutí zatím sice nepadlo, ale společnost tuto variantu intenzivně zvažuje. Jde tedy spíše o to, kdy ke změně dojde, než zda k ní dojde.

Bob Jordan přiznává, že výzvy, kterým bude společnost čelit letos a příští rok, jsou mimořádné. Přes neradostnou situaci však věří, že celoroční výsledky budou v souladu s dříve oznámeným odhadem. (Foto: Infinite Flight Community, planes.cz) 


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Gajda - nepřihlášený host (...49.249...)
29.04.2024 10:07

Před mnoha a mnoha lety se byl Michael u nich vyškolit jak na to. Teď by zase oni mohli na stáž do Ryanairu

elvis - nepřihlášený host (...30.166...)
28.04.2024 21:29
Airbusy

At si poridi airbusy, jako to dela Ryanair pres Laudu :-) Ten B737 fundamentalismus ma za nasledek MAX prusvih.

Lukáš - nepřihlášený host (...135.2...)
28.04.2024 19:52
Houston

Opravte si název letiště v Houstonu. Správně je George Bush Intercontinental Airport

Celkem 3 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace