V květnu začne testování digitalizovaného stavebního řízení

29. 4. 2024

Testování digitalizované podoby stavebního řízení, která má fungovat od 1. července, a školení zaměstnanců stavebních úřadů začnou v polovině května. V pořadu Partie Terezie Tománkové na CNN Prima News to řekl vicepremiér pro digitalizaci a ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš. Technické vybavení je podle něj nakoupeno a do stavebních úřadů se distribuuje. Zopakoval, že digitalizaci stavebního řízení jeho resort do 1. července stihne spustit. Bývalá ministryně pro místní rozvoj a současná místopředsedkyně Sněmovny Klára Dostálová na CNN Prima News vyjádřila pochybnosti o tom, že digitalizovaná podoba stavebního řízení bude od 1. července fungovat. Už dříve uvedla, že by se lhůta na spuštění měla o půl roku kvůli testování odložit.

V praxi bude digitalizované stavební řízení podle dřívějšího vyjádření ministerstva pro místní rozvoj fungovat tak, že veškeré informace o probíhajícím řízení budou k dispozici na Portálu stavebníka. U jednotlivých řízení se budou evidovat informace o všech osobách a účastnících řízení a systém bude připojen na základní registry. Po přihlášení bude uživatel vědět, v jakém stavu jeho řízení je. Uvidí také, kdo se už k návrhu vyjádřil, a bude mít přístup ke všem potřebným dokumentům. Orgány a úřady budou pracovat v jednotném informačním systému stavebních řízení. Data stavebníci vyplní do elektronických formulářů na portálu a dokumenty by následně měly být přístupné z jednoho úložiště. Pokud budou úředníci a stavebníci chtít, mohou si vše zobrazit v PDF, nebude to ale nutnost nebo povinnost. Další funkce bude resort postupně přidávat po 1. červenci.

remspace/ČTK

Exkluzivní partner

Hlavní partneři

Partneři