Mezi Střelicemi a Rapoticemi začala sedmiměsíční vlaková výluka. Trať čeká elektrifikace a rozšíření

Mezi Střelicemi a Rapoticemi začala sedmiměsíční vlaková výluka. Trať čeká elektrifikace a rozšíření (zdroj: ČT24)

Cestující, kteří jezdí vlakem mezi Střelicemi na Brněnsku a Rapoticemi na Třebíčsku musí od úterka využívat náhradní autobusovou dopravu. Správa železnic (SŽ) začala s druhou fází modernizace tratě. Kromě zdvoukolejnění se trať dočká také plné elektrifikace. Omezení potrvá přes sedm měsíců.

Poslední motorový vlak, který se projel po trati z brněnského hlavního nádraží směrem do Střelic na Brněnsku, odjel v pondělí 29. dubna v jedenáct hodin večer. Od úterka na tyto spoje místo starších motorových vlaků České dráhy (ČD) ve spojení s Jihomoravským krajem nasadily nízkopodlažní a klimatizované vlaky RegioPanter. „Spoje mohou díky lepší akceleraci obsloužit při stejné jízdní době více zastávek na trati,“ uvedla mluvčí ČD Vanda Rajnochová.

První fáze modernizace této trati už je hotová, železničáři teď pokračují dál. Lidé, kteří cestují elektrickým osobním vlakem, musí ve Střelicích na Brněnsku přestoupit na náhradní autobusovou dopravu. Autobusy je dovezou až do Rapotic na Třebíčsku.

Trať už měla být dávno opravená

Jedná se o trať, která měla být modernizovaná před deseti lety, ale kvůli problémům s přípravou a soudním sporům se stavba výrazně odsunula. V závěrečné fázi se odsouvala stavba v úseku ze Střelic do Zastávky i kvůli tomu, že SŽ neměla dostatek peněz na investice.

„Co se týče rychlíků, ty jsou nahrazeny náhradní autobusovou dopravou, která odjíždí v Brně před hlavním nádražím od viaduktu a jede bez zastávky až do Náměšti nad Oslavou,“ řekl mluvčí koordinátora regionální dopravy KORDIS JMK Květoslav Havlík.

První den výluky problémy nepřinesl

První ráno ve Střelicích na Brněnsku dopadlo podle koordinátorů bez větších problémů. Komplikace mohly působit cestujícím jen drobná zpoždění. „Věřím, že to se během té výluky vyladí a jinak přestupy na vlaky a z vlaků na autobusy fungovaly,“ uvedl za KORDIS JMK Vít Kocmánek.

Na trati v Tetčicích se bude při modernizaci kromě zdvoukolejnění v září osazovat také nový most. Nahradí starou ocelovou konstrukci, která je jednokolejná. Celá modernizace bude stát více než tři miliardy korun a potrvá do 14. prosince letošního roku.

RegioPantery plánují ČD nasazovat od poloviny prosince na všechny spoje, které končí v Zastávce. Na spoje, které končí v Rapoticích či v Třebíči, bude dále nutné nasazovat motorové vlaky stejně jako na rychlíky, které jezdí přes Jihlavu a České Budějovice do Plzně.