1. Povodňovou komisi svolává starosta na základě vyhlášení stupňů povodňové aktivity, podle povodňového plánu města, zejména k projednání zásadních záležitostí týkajících se řešení situace a přijetí opatření.
2. Povodňová komise, která při řešení situace nebo při koordinaci záchranných a likvidačních prací projednává :
· analyzuje vývoj situace a dokumentuje postup řešení,
· podává vedoucímu povodňové komise návrh na způsob řešení, postup při ochraně obyvatelstva a na vyhlášení, změnu nebo odvolání stupňů povodňové aktivity; využívá při tom povodňový plán,
· soustřeďuje informace o stavu sil a prostředků, vede celkový přehled jejich nasazení a rozpracovává návrhy jejich využití,
· organizuje spojení s příslušnými povodňovými komisemi prostřednictvím operačních a informačních středisek integrovaného záchranného systému,
· zabezpečuje informování veřejnosti o přijatých opatřeních a postupu řešení situace,
· připravuje technickou a informační podporu nasazeným silám a prostředkům, vede evidenci finančních výdajů a nákladů na opatření při krizové situaci,
· organizuje evakuaci obyvatel postiženého území včetně zajištění ubytování, zásobování a humanitární pomoci,
· zabezpečuje využívání pracovních povinností pracovní výpomoci a využití věcných prostředků.