Českobudějovická radnice si na odstraňování nezákonných billboardů najme soukromou firmu

6. květen 2024 08:31

Ředitelství silnic a dálnic od začátku letošního roku odstranilo vlastními silami pouze dva nelegální reklamní poutače. Vyplývá to z informací, které státní podnik poskytl Českému rozhlasu. V lednu přitom vešla v platnost novela zákona o pozemních komunikacích, která měla samosprávám a správcům silnic likvidaci billboardů výrazně usnadnit. To se ale zatím příliš nedaří. České Budějovice si teď kvůli tomuto problému najmou soukromou firmu.

Lokalita Na Dlouhé louce v Českých Budějovicích představuje jedno z nejfrekventovanějších míst na jihu Čech a také je tu jedna z nejhustších koncentrací nelegální reklamy. Místní rada města teď schválila vypsání veřejné zakázky na firmu, která bude ilegální poutače odstraňovat.

Podle náměstka primátorky Michala Šebka z ODS si od toho magistrát slibuje radikální změnu k lepšímu. „Vysoutěžená firma se postará o odstranění, uskladnění, případně vydání. A samozřejmě zajistí veškerou administrativu, aby byla kompletní dokumentace,“ říká.

Čtěte také

Radnice chce tímto krokem také zabránit tomu, aby úředníci čelili výhružkám a nátlaku ze strany majitelů nelegálních reklamních ploch. „Spíš možná psychickému než fyzickému. Uvědomujeme si, do jakého prostředí se tímto pouštíme, a chceme úředníky chránit,“ dodává Michal Šebek.

Obdobný postup teď volí i Ředitelství silnic a dálnic. „Realizujeme formou takzvaného dynamického nákupního systému od dubna veřejnou zakázku, přes kterou budeme zadávat konkrétní odstranění jednotlivých reklamních zařízení. Kvalifikaci už splnili někteří přihlášení dodavatelé a další se mohou přihlásit,“ potvrzuje mluvčí státního podniku Jan Rýdl.

Ředitelství silnic a dálnic také ve spolupráci s úřady oslovuje vlastníky poutačů. Touto cestou se už povedlo odstranit více než padesát billboardů.

Podněty může zaslat kdokoliv. Usnadňuje to například webový server nelegalnireklama.cz, který nabízí i interaktivní mapu.

Spustit audio

Související